Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Inna

Inna

25-09-2015 om 00:58

Buitenechtelijk kind wordt opgedrongen

De ex vriendin van mijn ex man heeft een kind van hem dat kind is nog een peuter van 3 jaar , mijn kinderen zijn tieners, zij staat plots vanuit het buitenland , voor mijn huis en wil afdwingen dat mijn kinderen met haar kind kennis maakt. Er was voorheen geen enkel contact tussen de kinderen , mijn kinderen hebben er ook nog geen behoefte aan , heb haar duidelijk gemaakt dat ik het een ongewenste en onbescofte actie vind , zeker omdat ze hier voorbij gaat aan de belangen van kinderen . Ik vind het een uiterste vreemde actie van die vrouw te meer omdat ze haar eigen kind van alles beloofd heeft over een ontmoeting , die terleurstellend afliep. Nu vraag ik mij af heeft iemand dit eerder ooit meegemaakt , die vrouw weet van geen wijken en wil dat de kinderen met elkaar omgaan,


Amare

Amare

25-09-2015 om 07:06

familie

als ik het goed begrijp, zijn de kinderen halfzussen en -broers van elkaar. Dan snap ik wel dat ze wil dat haar kindje zijn familie leert kennen.

Jamie

Jamie

25-09-2015 om 07:12

ja maar

Je komt niet onaangekondigd uit het buitenland aanzetten. Wilde ze ook nog logeren bij je?

Noet

Noet

25-09-2015 om 07:15

deels

snap ik het wel, maar om dan bij de ex-vrouw van de gemeenschappelijke vader aan te kloppen vind ik vreemd, contact moet dan via de vader gelegd worden.
En niet vanuit het niets op gedrongen worden.

Ad Hombre

Ad Hombre

25-09-2015 om 07:43

Wel maar

Al,s ik een halfbroer/halfzus zou hebben zou ik het wel in mijn belang vinden om hem/haar te leren kennen. Zo vroeg mogelijk zelfs.

Wat niet wegneemt dat de gang van zaken wel erg plompverloren lijkt. Maar misschien is dat gewoon onhandigheid en geen kwade opzet van de moeder. Geef haar een kans, in feite zitten jullie in dezelfde positie, toch?

Jamie

Jamie

25-09-2015 om 07:46

Blijkbaar vindt Inna dat die posities niet gelijk zijn omdat dit een búitenéchtelijk kind is en dat zijn haar kinderen natuurlijk niet?

Marie

Marie

25-09-2015 om 07:57

Peuter

Even voor mijn beeldvorming. Er is dus aan een peuter vanalles beloofd en die is teleurgesteld.
Verder wist zij dat jullie gescheiden zijn? Stond ze per ongeluk voor jouw deur dus of was het bewust?
Hebben jij en je kinderen ook onaardig gedaan in bijzijn van de peuter? Die kan hier toch niks aan doen? Die is daar nog te klein voor.
Waar is ex in dit verhaal? Heb je haar naar hem doorverwezen?
Ze blijft aandringen zeg je, blijft ze dan in Nederland? Als ze weer naar buitenland gaat, verwaterd het waarschijnlijk vanzelf weer.

Camilla

Camilla

25-09-2015 om 08:00

mijn 2 centen

Hoe komt die vrouw aan jullie adres?
En vooral bij 'uit het buitenland' zouden bij mij de alarmbellen gaan rinkelen.
Voor nu zou ik het bij adressen uitwisselen houden maar vooral niet meer.

Buitenechtelijk kind

Heeft je ex de peuter verwekt toen jullie nog bij elkaar waren? Noem je hem of haar daarom buitenechtelijk?
Ik vermoed dat hier veel meer aan de hand is dan je omschrijft.
Als het puur en alleen om de belangen van de kinderen gaat, zou ik een voorstander zijn van contact. Ze zijn immers familie van elkaar.

Krullevaar

Krullevaar

25-09-2015 om 08:54

precies

wat noem jij buitenechtelijk? waren ze nog samen toen het kind verwerkt werd of gebeurde dit toen jullie al uit elkaar waren maar waren zij niet getrouwd.

Kinderen van ongetrouwde stellen noem je niet buitenechtelijk.

Maar hoe dan ook, die vrouw had de kinderen via hun gemeenschappelijke vader kennis moeten laten maken. Of is hij helemaal uit beeld bij beide partijen?

Het is een beetje lomp gegaan maar misschien kan je er toch voor zorgen dat de kinderen elkaar beter leren kennen, in hun belang.

Suze

Suze

25-09-2015 om 09:29

Wel

Heb jij wrevel naar die moeder van de peuter?

Met Krullevaar ben ik het eens, dat het in het belang van de kinderen is elkaar te leren kennen.

Hoe oud zijn je tieners? 10 en 12 is wel anders dan 15 en 17. Toch denk ik dat ze een leeftijd hebben waarop je een goed gesprek met ze kan voeren. Het is toch echt hun halfzusje en het is echt niet leuk voor haar niet aardig tegen haar te doen. En laten we wel wezen: het is niet handig aangepakt van de moeder, en misschien mag jij de moeder niet, maar het peuter halfzusje kan er ook niets aan doen dat ze geboren is. Tot slot: juist als ze in het buitenland wonen is het misschien toch wel handig deze gelegenheid te gebruiken elkaar te leren kennen.

Ik zou me over de evt. ergernis richting de moeder heenzetten.

Sterkte met de situatie.

Suze

Suze

25-09-2015 om 09:30

Camilla

"En vooral bij 'uit het buitenland' zouden bij mij de alarmbellen gaan rinkelen."

Hoe bedoel je dat?

Noet

Noet

25-09-2015 om 09:35

of krullevaar

kind is verwekt toen TO en ex nog getrouwd waren. Dat is tenminste wat ik versta onder een buitenechtelijk kind.

Maakt verder niet uit, maar dan nog moet het contact via vader gelegd worden, niet op deze wijze via moeder zonder vooraf overleg.

Camilla

Camilla

25-09-2015 om 09:39

Suze

Als het kind plus moeder uit een arm buitenland komen, kunnen de redenen van de moeder iets meer zijn dan alleen de banden aan halen. Ik denk dan meer aan financiële redenen. Zoiets heb ik al in mijn omgeving meegemaakt.

Suze

Suze

25-09-2015 om 09:45

Camilla

Ik vermoedde al dat jij dat dacht, maar wilde het even checken.

De vraag is of dit in dit geval (mee)speelt. Kan TO misschien even aangeven.

Je hoeft niet meteen geld te geven als de kinderen elkaar leren kennen, toch?

Je kunt evt. ook ergens anders dan thuis afspreken als je dat ook niet prettig vindt.

En dan nog: het is wel een halfzusje van die kinderen. En de gelegenheid is er nu.

Overigens: ik zou proberen me over mijn eigen ergernis heen te zetten (ook dat het zo gegaan is en niet via de vader), maar de gelegenheid te baat nemen. En dus mijn kinderen toch adviseren er wel (een keer) in mee te gaan. Ik denk dat je tienerkinderen niet kunt dwingen met dat meisje kennis te maken als ze het echt niet willen. En dat dat misschien ook juist niet verstandig is.

Evenzo

Evenzo

25-09-2015 om 12:35

taak vader

Naar mijn idee is dit de taak van de vader. Waarom pakt hij dat niet op?
En waarom pakt hij dat niet goed op?

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit een brug te ver is. Een affaire is een grensoverschrijding, een zwangerschap nog een grotere en dan ook nog eens op je stoep staan. Is ze helemaal? Ik vind het een vreemde manier van doen. Dat zou ik zelf nooit zo doen. Contact kan en mag je niet forceren, zeker niet gezien de geschiedenis.
Op deze manier kom je lekker bij elkaar binnen, maar niet heus.

Inna

Inna

25-09-2015 om 13:58

Buitenechtelijk kind word opgedrongen

Ik heb met de vader van de kinderen duidelijke afspraken daarover, als onze kinderen het aangeven dat ze contact willen dat wij daar ook gehoor aangeven , zo niet dan gebeurt het ook niet , kinderen beginnen vaak op wat ouder leeftijd vragen te stellen daarover ,zoals ook verzoeken tot contact. ik vind het persoonlijk dat de moeder van het halfbroertje niet in het belang van het kind handelt maar meer voor haarzelf ,wat haar evtuele intenties dan ook mogen zijn ,zij weet overigens het standpunt van mijn kinderen , en heeft daar geen boodschap aan wat mjn kinder weer raakt , , nog aan de gevoelens van haar eigen kind , kun je nagaan hoe de 3 jarige zich voelt , moet een lange reis maken om vervolgens een afwijzing te krijgen . En zit te huilen als zij aanloopt met hem omdat het kind totaal niet snapt wat er gaande is.
Dit vnd ik persoonlijk hardbrekend .
Maar ik kan niet omdat een vreemde vrouw hier voor mijn deur ineens verschijnt en ons komt vertellen wat er van ons verwacht wordt , daar aan toegeven . Ook niet voor de 3 jarige , ik hoop voor Haar zoontje dat zij in het vervolg zorgvuldiger met haar kind omgaat , aangezien zij ook nog met de vader van het kind en zijn familie te maken .
heeft , daar is het contact niet goed , mede door haar eigen afwijzing naar zijn familie toe . Dus ik vind het wel dubbel wat ze zegt en handelt ,
De tiltel die ik omschrijf buitenechtelijk kind wordt op gedrongen heb ik zo geschreven omdat ,en er geen andere benaming aan heb kunnen geven ,heb er ook nergens een topic over gevonden vandaar.

Inna

Inna

25-09-2015 om 14:01

Buitenechtelijk kind wordt opgedrongen .

De vader en ik waren al lange tijd uit elkaar voordat hij een relatie kreeg met haar, dus daar is niks over te zeggen.

Krullevaar

Krullevaar

25-09-2015 om 14:06

dan is er dus..

geen sprake van een buitenechtelijk kind.

Ad Hombre

Ad Hombre

25-09-2015 om 14:13

Krullevaar

"geen sprake van een buitenechtelijk kind."

Volgens mij klopt je definitie niet. Een buitenechtelijk kind is een kind dat is geboren uit twee mensen die op het moment van de geboorte niet met elkaar getrouwd waren. Mijn twee kinderen zijn ook buitenechtelijk.

Volgens Wikipedia is wat jij bedoelt een 'overspelig kind' (daar heb ik persoonlijk nooit van gehoord)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Buitenechtelijk_kind

Misschien tijd om die termen bij de vuilnisbak te zetten.

Katniss

Katniss

25-09-2015 om 14:15

Jawel

Een buitenechtelijk kind is een kind dat niet binnen een huwelijk geboren is. Ongeveer de helft van de kinderen die tegenwoordig in Nederland geboren worden dus
On topic, ik zou niet zo goed weten wat ik hiermee aan moet. Heeft vader contact met dit kind? Dan zou hij eventueel kunnen proberen te bemiddelen, maar pubers kun je niet (meer) dwingen. Sneu voor dat peutertje, maar als moeder van de halfbrusjes kun je daar niet zoveel mee behalve je pubers de ruimte geven om hun beslissing te maken.

Inna

Inna

25-09-2015 om 14:22

Buitenechtelijk kind wordt opgedrongen

ik reis voor mijn kinderen ook naar het buitenland om hun vader en de rest van de familie te zien , dit doe ik voor mijn kinderen die zijn 10 jaar en mogen van mij nog niet alleen reizen , ik maak daar met die familie in het buitenland ook afspraken over ,en heb gelukkig een goede verstandhouding met de familie van mijn kinderen, als wij daar zijn zijn wij ook welkom in hun huizen en hoeven geen hotel of weet ik wat te boeken ,zelfs ik niet , ook omes en tantes komen naar nederland om mijn kinderen te zien . En hun zijn ook welkom in mijn huis en zal hun niet elders laten verblijven , dus ik bedoel maar, zo kan het dus ook. Niet alles is altijd goed verlopen dat bestaat ook niet elke scheiding brengt zijn problemen met zich mee , Wel weet ik dat de ex van mijn ex ,dat zij de haar kind mee neemt van land tot land , dat heeft de vader onlangs vertelt naar aanleiding van een recent gesprek met mij toen we het over de kinderen hadden en wat hun wilden over een evt ontmoeting.

Krullevaar

Krullevaar

25-09-2015 om 16:45

Klopt als je de oorspronkelijke definitie hanteert, maar ja dan is 50% van alle NL kinderen buitenechtelijk en snap ik niet waarom dit door TO vermeld moet worden. Het woord buitenechtelijk heeft duidelijk aan waarde verloren.

Ik zou het hele verhaal wel

eens willen weten.

Het lijkt mij namelijk onwaarschijnlijk dat een moeder zomaar bij TO op de stoep staat om haar kind met zijn half(broers(zussen) te laten kennis maken.

Mij klinkt dat in de oren alsof die andere moeder geen andere manier ziet om haar kind te laten kennismaken met zijn half(broers(zussen).

het is blijkbaar de ex van je ex. Ziet hij zijn jongste nog wel? Komen jouw kidneren überhaupt nog wel overde vloer bij je ex? Wil je ex niet dat ze kennismaken.

Ik krijg het idee dat je nogal veel wrok koestert, door je woordgebruik en je hele post.
Het klinkt mij inde oren alsof je weinign goeds vertelt aan jouw kidneren over ex van ex en wellicht over dat kind.Dat jouw kidneren dan zeggen datze geeen kennis willen maken met hun half(broer)zus) is dan neit verwonderlijk. Ze zijn gewoon loyal naar jou toe.

Het kind is drie jaar oud, kan er niks aan doen en jij gedraagt je alsof je zou willen da thet kidn neit zou bestaan. Erg naar. Erg onvolwassen.

Het is familie van je kinderen, ze hebben dezelfde vader, zezouden de kans moeten krijgen elkaar te leren kennen. Een moeder die in het belang van haar kinderen handelt zou daar aan meewerken.

mirreke

mirreke

25-09-2015 om 19:45

Hmmm

Jouw kinderen zijn tien. Mijn kind van nu elf is erg beïnvloedbaar door mij. Wat ik bedoel is dat hij veel overneemt van hoe ik in het leven sta, wat ik belangrijk vind en hoe ik over mensen denk.

Ik kan mij persoonlijk niet voorstellen dat kinderen van tien hun eigen halfbroertje uit zichzelf niet willen zien. Dat hangt van jouw houding af. Als jij het eigenlijk niet wil, zullen zij het niet willen. Als jij het anders brengt, zullen zij het wel willen.

Halfzus

Halfzus

27-09-2015 om 01:12

Ik kan me wel voorstellen dat pubers geen belangstelling hebben.

Niet zo sentimenteel, mensen. Toen ik een jaar of 19 was, kreeg mijn vader een zoon bij zijn tweede vrouw. Ik woonde al op kamers, had mijn eigen leven. Wat moest ik met een halfbroer? Het interesseerde het me allemaal niet. Dat kan best ook het geval zijn bij de kinderen van de topicstartster. Mijn vader had mijn moeder verlaten en begon met een andere vrouw een nieuw gezin. Op basis waarvan moest de komst dat halfbroertje dan vertedering opwekken? Later, veel later, hij was al volwassen, werd ik nieuwsgierig naar hem maar hij bleek zich te hebben ontwikkeld tot een onaardig persoon. Laat maar dus. Die moeder zit gewoon helemaal fout door zonder overleg haar kind op te dringen. Sneu voor het peutertje maar als er met een vinger gewezen moet worden, dan naar de moeder, niet naar Inna en/of haar kinderen.

Jamie

Jamie

27-09-2015 om 08:06

halfzus

Deze kinderen zijn half zooud nu als jij toen was. Verder waren hun ouders al uit elkaar toen ze vier/vijf waren en schelen ze maar zeven jaar. Ik geloof niet dat die geheel uit zichzelf zeggen dat ze dat kind niet willen ontmoeten. Dat heeft hun moeder ze ingefluisterd. Ga jij die twee situaties werkelijk vergelijken?

Dat het raar is dat iemand uit het buitenland zomaar voor je neus staat zonder contact met de vader van alle kinderen staathier los van.

Statoo

Statoo

27-09-2015 om 10:01

ik vind het altijd zo vreemd

Dat mensen precies weten wat kinderen willen.
Ik denk dat dat heel moeilijk inschatten is, zeker voor kinderen die je niet kent.
Iedereen neemt beslissingen voor kinderen op grond van de kennis van hun eigen kinderen.
Je kunt dus niet zomaar zeggen dat deze kinderen dat wel zouden willen en dat het daarom goed is.
Zelf weet ik ook niet wat ik zou doen, wel advies vragen denk ik. Aan een deskundige bv.

Jamie

Jamie

27-09-2015 om 10:33

statoo

Maar dat werkt toch twee kanten op? Er wordt ook gezegd dat het kind van drie het allemaal zo verschrikkelijk vindt. Volgens mij is dat net zo goed overdreven. Ik denk dat kinderen van uit zichzelf helemaal niet zo overdreven niet willen of wel willen. Dat maken die moeders (in dit verhaal) er van, van beide kanten.

Emoties

Hier spelen voor buitenstaanders moeilijk te vatten emoties. Dat zie je ook bij programma's als Spoorloos. De ene familie ontvangt verre halve en hele verwanten ruimhartig, hartelijk en geïnteresseerd en anderen willen er niets mee te maken hebben. En waar dat nou aan ligt?

Halfzus

Halfzus

27-09-2015 om 18:12

Jamie

Okee, ik was 19 maar mijn jongste zus was 13, woonde uiteraard nog thuis bij mijn moeder (die trouwens ook dacht in termen van "het contact onderhouden") en zij was ook niet geïnteresseerd. En zoals ik al zei, op een dag komt de interesse vanzelf. Dat moet niet opgedrongen worden. Ouderen gaan er vanuit dat een onbekend familielid automatisch allerlei interessante gevoelens opwekt is *omdat* het familie is. Bij kinderen werkt het zo niet altijd. Misschien is men te veel geïnfecteerd door programma's als Spoorloos, daar zie je alleen degenen die wel heel erg op zoek zijn naar hun roots. Degenen die niet zonodig hoeven, hoor je niet.

Hmm, het schiet me opeens te binnen dat de tweede vrouw van mijn vader wel heel erg probeerde om het contact te stimuleren. Dat jongetje was enig kind en vond het zelf ook wel interessant om broers en zussen te hebben. Maar wij (broer, zus en ik) hoefden niet zonodig, wij hadden elkaar al. Zou zoiets ook kunnen meespelen? Dat er al wordt voorzien in de behoefte aan broers en zussen en dat er niemand bij hoeft? Hoe zie je het contact trouwens voor je? Dat ze met dat kleine kindje gaan spelen? Mijn dochter van twaalf zou daar niets aan vinden, die zou ook niet heel happig zijn op contact met een halfpeuter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.