Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

De mindere kant van een huwelijk: Het eind

Elpisto

Elpisto

19-08-2026 om 16:10 Topicstarter

MamaE schreef op 19-08-2026 om 14:39:

Wat een gedoe nog steeds. Ik snap dat je daar moe van wordt. Zeker gezien je kinderen er zoveel last van hebben. Ik hoop dat ze bij maatschappelijk werk jouw verhaal ook begrijpen. Ergens hoop ik toch dat ze zelf min of meer verstrikt raakt in haar web van leugens, ook bij hulpverlening. En dat ze misschien ook met de kinderen gaan praten.
Want eerlijk is eerlijk...hulp gericht op jou is eigenlijk helemaal niet nodig. Jij hebt je leven weer op de rit en bent emotioneel beschikbaar voor de kinderen. Dat gaat verder prima.

Maatschappelijk werk doet niet aan waarheidsbevinding. Ik heb wel een gesprek gehad met maatschappelijk werk over waar ik denk dat de problemen zich bevinden, maar meer dan dat had niet zo heel erg veel nut. Zoonlief vond het ook niet echt helpvol, omdat hij in de gaten kreeg dat het probleem waar hij tegen aan liep ( Hij moet nog steeds naar zijn moeder) niet voor hem opgelost werd. Vanaf het moment dat dochter ook aangemeld werd voor maatschappelijk werk ( Diegene die door mijn ex-vrouw een aantal keren geslagen is) is dit balletje gaan rollen. 

Ik hoop dat de hulpverlening er door heen prikt inderdaad. Opzich hoeven ze alleen maar met de kids te gaan praten, want die zijn best open over waar ze bij moeder tegen aan lopen. 

Ik voel het ook niet alsof ik hulp nodig heb nee, de kinderen zijn gelukkig en vrolijk bij mij, ze knuffelen veel. Ik heb niet het idee dat er bij mij thuis iets niet in de haak is of dat er dingen zijn waar ze tegen aan lopen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.