Echtscheiding en erna

Moederalleen
11-06-2015 om 20:55
Discussie verjaardag dochter
Discussie....
Mijn ex verteld net doodleuk dat ie ma do en woe vrij is ....
Ik zeg dus do niet vrij?!
Nee waarschijnlijk niet nee...
Waarop ik zeg dan ben ik tussen de middag op school als jij er niet bent...
Zegt ie nee dat denk ik niet
Accepteer nou maar dat Zijn vriendin en mijn dochter. Een band hebben en hun er een fijne dag van maken.
Ik zeg het is jou dochter en mijn dochter en dan zorg je dat jij er bij bent en anders ben ik er!!!!
Huilen hier bah ik ben hem kotsbeu

Flanagan
16-06-2015 om 09:00
Yeti,
Lees nog even de laatste alinea van post#27,
'Maar waarom apr ze me expres foto's met kus en met ze 4e naar mij?!
Dat wil ik niet. Ook als ik dat meerdere malen aangaf krijg ik ze.. Geblokkeerd etc noem maar op het houd niet op.'
Dat zout in de wonden strooien en nergens voor nodig.
Een mens heeft ook het recht om met respect behandeld te worden.

Noet
16-06-2015 om 09:25
Moederalleen
wellicht is het ook tijd om te aanvaarden dat jou kind nu door 3 en straks wellicht door 4 personen wordt opgevoed.
Dan is een samenwerking tussen al die ouders wel handig. Je moet namelijk nog tot de dood van je dochter samen verder. En je dochter moet met jullie allemaal verder.
Ook ik krijg regelmatig appjes van hun 5-en van de stief van mijn dochter. Vind daar niets geks aan, ze is daar vaak en gewoon onderdeel van het gezin (gelukkig), dat deel van het leven van mijn dochter delen ze graag met mij.
Een volledig andere interpretatie dan jij aan de appjes geeft.
Terwijl zij, zijn huidige vrouw, toch ook de oorzaak was dat mijn ex mij totaal onverwacht verliet terwijl onze dochter nog geen jaar was.

Yeti
16-06-2015 om 10:09
Flanagan
dat de nieuwe vriendin van haar ex zo reageert, staat toch volkomen los van de vraag hoe Moedermop zelf in de omgangsregeling staat? Het is niet aan haar om haar ex co-ouderschap (of welke vorm van omgang dan ook) te 'gunnen', net zo min als het aan haar is om te bepalen hoe ex met zijn dochter omgaat op 'zijn' dagen. Dat heeft helemaal niks te maken met die nieuwe vriendin.

Moederalleen
16-06-2015 om 10:09
Yeti,
Het lijkt wel of alles wat ik schrijf jij er een andere draai aan geeft.
Dus ga niet zeggen dat ik mijn ex of dochter niks gun want dan sla je de plank totaal mis en ga je even een grens te ver.
Net zoals veel mensen in Nederland hebben vaders en moeders rechten die ze niet krijgen omdat de ex ze niks gunt...
Daarbij hebben wij elkaar wel beide de kans gegeven om een band met onze dochter met nieuwe relaties te geven.
Dus ik vind het ene beetje vreemde reactie...

Yeti
16-06-2015 om 10:17
Moedermop
'Terwijl een 6 jarig meiske d'r verjaardag met moeder of vader hoort te vieren'
'Ik vind idd dat hij er hoort te zijn op haar verjaardag'
'Ik heb het netjes gevraagd en alles wat ik vraag word met nee beantwoord'
'Dat is alles waarom ik een co ouderschap aan gegaan ben.'
Het zijn jouw eigen reacties die mij de indruk geven dat jij alles wilt blijven bepalen. Je ex 'mag' co-ouderschap, en alles moet volgens jouw normen. Zo werkt het niet. Hoe sneller je jouw ideeën over wat jouw ex mag en moet loslaat, des te beter is het voor jouzelf en voor je dochter.

Flanagan
16-06-2015 om 10:49
Yeti (ot)
Waarom blijf je TS moedermop noemen terwijl ze een andere nick heeft?
Verder had de vader de moeder best een verjaardagslunch kunnen gunnen, daar hij dat niet in zijn programma had staan. Vader en vriendin mogen na schooltijd 's middags en 's avonds al hun liefde en blijdschap tonen, cadeautjes geven en pannenkoeken bakken. Een lunch met moeder had toch geen probleem hoeven zijn.
Wil je streven naar twee warme thuishavens, doe je dat het best door elkaar iets te gunnen.
Die reactie op de foto's heeft een voedingsbodem. Daar kan wat aan gedaan worden.

Paddington
16-06-2015 om 10:56
Eens met Flanagan
Je moet elkaar wat gunnen. Het wordt alleen wel lastig als jij degene bent die gunt en de ander niet terug gunt.
@Moederalleen, ik voel met je mee. Helaas is de situatie nu eenmaal niet anders. Jij kunt er niets aan veranderen, je kunt alleen hopen dat de vriendin van je ex er een leuke dag van maakt. Persoonlijk zou ik een grote kaart sturen, zodat je dochter weet dat je aan haar denkt. Verder het laten rusten.
Een verjaardag op de dag zelf wordt bij scheidingen steeds minder belangrijk, tenminste dat is wat ik merk. Als ik mijn dochter op haar verjaardag niet zie, dan maken we een andere dag 'haar verjaardag' bij mij. Dan is ze lekker 2x jarig.

Flanagan
16-06-2015 om 11:41
Familiebanden vervagen
Familiebanden lijken sowieso te vervagen. Vroeger had je een huis vol visite en werden de dagen niet vergeten. Nu moet ik iederen bij tijds appen zodat ze die dag reserveren voor een familie-moment. Het geeft een andere draai aan de viering van een verjaardag; kwaliteit boven kwantiteit. Genieten van de tijd die je met elkaar beleeft.
Dat betekent voor een kind in ieder geval trakteren op school zodat het de klas rond mag met een feestmuts en 's avonds eten wat ze het liefst zou willen, verder vlaggetjes en een kado. Alle andere extra's kunnen best op een andere dag. Mijn man miste door het werk ook wel eens een dag; verschuiven was geen punt zolang op de verjaardag de kamer versierd was met vlaggetjes en ballonen.

Moederalleen
16-06-2015 om 12:11
Flanagan en paddington dank je voor jullie reacties.
En een goede tip trouwens over die kaart!!!
Dat ga ik zeker doen!!!
Scheiden en co ouderschap is niet makkelijk.
En idd over verjaardagen en andere leuke momenten moet je extra nadenken.
Je kan niet zomaar bijv al sje een reclame ziet van Disneyland zeggen ik ga hup dat weekend weg...
Tis meer plannen en rekening houden met...
Ik heb er ook wel vertrouwen in dat het goed komt.
Er zijn nu nog veel hobbels in de weg...

Noet
16-06-2015 om 13:23
tip
dat plannen dat kun je jezelf heel makkelijk maken door voorafgaand aan een jaar een planning van weekenden en vakanties te maken.
Het weekend dat je kind dan bij jou is heb jij het recht om op alle verzoeken van je ex nee te zeggen en gewoon je eigen ding te doen. Net als andersom.
Wil je iets in zijn weekend zul je dat vooraf moeten overleggen.
Wij doen dit in november wanneer het indexeringspercentage bekend gemaakt wordt.
Dan maak ik een schema, letterlijk met kleurtjes op een jaar kalender, waar bv ook de vakanties van haar zusjes in staan die afwijken van haar vakanties, de dagen dat ze toernooien heeft zowel in mijn als zijn weekenden.
Die gaat dan over naar ex, die sleutelt er nog wat aan of niet afhankelijk van zaken die hij al weet voor het komende jaar en dat leggen we dan vast.
Ik kan dus heel spontaan zeggen we gaan die dagen naar Disney, of we gaan kamperen. We hebben nu een bbq van de sport en dan vraag ik of ze mee mag. Kan ze niet jammer, volgende keer beter.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.