Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ex blijft boos


Elpisto schreef op 22-02-2023 om 12:22:

[..]

Mensen die het beste voor hebben met hun kinderen. Ik zie wel vaker dat hier omgedraaid wordt, maar het is toch vooral de vreemdganger die voor een onmogelijke situatie zorgt, niet de persoon die de ellende daarvan moet dragen.

Ik sta helemaal niet achter vreemdgaan en ik snap ook dat zoiets een heel pijnlijke manier is om de relatie te beëindigen maar om nu vreemdgaan gelijk te stellen aan 'niet het beste voor hebben met hun kinderen'?  Vind ik een beetje ver gaan hoor. Vaak is vreemdgaan een vlucht uit de relatie. Ik zie om mij heen met name mannen die uit een relatie willen stappen en dan vreemdgaan. Soms denk ik wel eens dat ze dat nodig hebben omdat de angst groot is om alleen te zijn. Van vrouwen om mij heen merk ik het niet. Ik heb het idee dat dat meer aan het (mijne) zicht onttrokken wordt. 

Gedane zaken nemen geen keer. Op een gegeven moment moet je toch door met je leven?

Philou schreef op 22-02-2023 om 13:02:

[..]

Ik sta helemaal niet achter vreemdgaan en ik snap ook dat zoiets een heel pijnlijke manier is om de relatie te beëindigen maar om nu vreemdgaan gelijk te stellen aan 'niet het beste voor hebben met hun kinderen'? Vind ik een beetje ver gaan hoor. Vaak is vreemdgaan een vlucht uit de relatie. Ik zie om mij heen met name mannen die uit een relatie willen stappen en dan vreemdgaan. Soms denk ik wel eens dat ze dat nodig hebben omdat de angst groot is om alleen te zijn. Van vrouwen om mij heen merk ik het niet. Ik heb het idee dat dat meer aan het (mijne) zicht onttrokken wordt.

Gedane zaken nemen geen keer. Op een gegeven moment moet je toch door met je leven?

Dat mag je ver vinden gaan. Het is ook slechts mijn mening.


Het interesseert me niet zo heel erg wat de uitleg is van iemand die vreemd gaat of wat iemand er toe doet bewegen. Je neemt een bewust risico en dat vind ik, met oog op het feit dat er enigzins nog omgang moet zijn, dom als je kinderen hebt. 


Wie zegt dat ex niet verder gaat met zijn leven trouwens? Hij kan toch best verder gaan en TO een ongelooflijke eikel vinden voor de rest van zijn leven? 

Edit: Overigens lijkt het ook niet echt alsof TO de pijn begrijpt die daar bij komt kijken. 

Elpisto schreef op 22-02-2023 om 14:24:

[..]

Dat mag je ver vinden gaan. Het is ook slechts mijn mening.


Het interesseert me niet zo heel erg wat de uitleg is van iemand die vreemd gaat of wat iemand er toe doet bewegen. Je neemt een bewust risico en dat vind ik, met oog op het feit dat er enigzins nog omgang moet zijn, dom als je kinderen hebt.


Wie zegt dat ex niet verder gaat met zijn leven trouwens? Hij kan toch best verder gaan en TO een ongelooflijke eikel vinden voor de rest van zijn leven?

Edit: Overigens lijkt het ook niet echt alsof TO de pijn begrijpt die daar bij komt kijken.

Ja, dat gaat zeker ver omdat die boosheid toch niet in het belang van de kinderen is? 

Laat ik het zo zeggen dat ik snap dat vreemdgaan het laatste is wat je in een relatie moet doen. Je sleurt een derde mee het gezin in (ook al blijft die verder onbekend), verraad, leugens, etc. Iemand doet iets slechts, mee eens, maar wil dat ook zeggen dat iemand daarmee slecht is? We worden toch niet geboren om vreemd te gaan? Het ligt wel heel zwart-wit lijkt wel. Ook vreemdgaanders zullen vreemdgaan niet heel nobel vinden. Dat je de eerste jaren boos bent omdat iemand met het vreemdgaan een bom onder het gezin heeft geplaatst.. wanneer is de tijd aangebroken dat je een streep onder die boosheid zet? Was de relatie al over bij het vreemdgaan of was de relatie over toen er werd vreemd gegaan. 

Ik denk dat je (TO) niet zo goed begrijpt wat voor impact vreemdgaan heeft. En dat je zeker niet het recht hebt om te zeggen dat hij irrationeel is; niemand gaat over andermans gekwetstheid en hoe lang dat mag duren. 
Daarnaast zijn het jouw wensen, waarschijnlijknier per definitie zijn wensen.
Als je de relatie neutraal kunt houden door oppervlakkig beleefd contact te houden, heb je al meer winst. Soms niet je tevreden zijn met wat je hebt en daar zuinig op zijn. 

Philou schreef op 22-02-2023 om 14:52:

[..]

Ja, dat gaat zeker ver omdat die boosheid toch niet in het belang van de kinderen is?

Laat ik het zo zeggen dat ik snap dat vreemdgaan het laatste is wat je in een relatie moet doen. Je sleurt een derde mee het gezin in (ook al blijft die verder onbekend), verraad, leugens, etc. Iemand doet iets slechts, mee eens, maar wil dat ook zeggen dat iemand daarmee slecht is? We worden toch niet geboren om vreemd te gaan? Het ligt wel heel zwart-wit lijkt wel. Ook vreemdgaanders zullen vreemdgaan niet heel nobel vinden. Dat je de eerste jaren boos bent omdat iemand met het vreemdgaan een bom onder het gezin heeft geplaatst.. wanneer is de tijd aangebroken dat je een streep onder die boosheid zet? Was de relatie al over bij het vreemdgaan of was de relatie over toen er werd vreemd gegaan.

Dat is toch helemaal niet relevant? Als die relatie al ver voor dat je vreemd gaat, had je de ballen moeten hebben om je relatie te beëindigen. Dat zijn echt vreselijke non-argumenten. 

Het ligt ook zwart-wit. Sommige dingen zijn simpel. Standaard normen en waarden, in mijn ogen. Het heeft trouwens niet eens altijd zozeer met een "bom onder het gezin" leggen te maken. Je kunt best beide inzien na zon actie dat je relatie al tijden niet meer is wat het geweest is en je relatie stop zetten. Maar daar kun je ook achter komen zonder dat je vreemd gaat. 

En ja, dan verlang je dus inderdaad dat je ex van TO zijn frustraties over die actie opzij zet ten gunste van zijn kinderen, maar zelf kon je die stap niet juist zetten: Je weet immers de pijn die vreemdgaan veroorzaakt. 


Ik heb daar geen pardon in inderdaad. Bizarre situaties waar wel huiselijk geweld oid is daar gelaten, voor de duidelijkheid dan maar. 

Elpisto schreef op 22-02-2023 om 14:57:

[..]

Dat is toch helemaal niet relevant? Als die relatie al ver voor dat je vreemd gaat, had je de ballen moeten hebben om je relatie te beëindigen. Dat zijn echt vreselijke non-argumenten.

Het ligt ook zwart-wit. Sommige dingen zijn simpel. Standaard normen en waarden, in mijn ogen. Het heeft trouwens niet eens altijd zozeer met een "bom onder het gezin" leggen te maken. Je kunt best beide inzien na zon actie dat je relatie al tijden niet meer is wat het geweest is en je relatie stop zetten. Maar daar kun je ook achter komen zonder dat je vreemd gaat.

En ja, dan verlang je dus inderdaad dat je ex van TO zijn frustraties over die actie opzij zet ten gunste van zijn kinderen, maar zelf kon je die stap niet juist zetten: Je weet immers de pijn die vreemdgaan veroorzaakt.


Ik heb daar geen pardon in inderdaad. Bizarre situaties waar wel huiselijk geweld oid is daar gelaten, voor de duidelijkheid dan maar.

De relatie beëindigen levert waarschijnlijk hoe dan ook geen tevreden ex op, als die ex het daar niet mee eens was. Een tevreden na huwelijk is helaas niet iedereen gegeven. Blijven mokken lijkt mij heel erg kinderachtig, zeker in bijzijn van de kinderen, maar goed, wie ben ik. 

Prillewits schreef op 22-02-2023 om 22:33:

[..]

De relatie beëindigen levert waarschijnlijk hoe dan ook geen tevreden ex op, als die ex het daar niet mee eens was. Een tevreden na huwelijk is helaas niet iedereen gegeven. Blijven mokken lijkt mij heel erg kinderachtig, zeker in bijzijn van de kinderen, maar goed, wie ben ik.

Wie zegt dat hij mokt? Als je goed leest wat hij schrijft komt hij niet mooi weer spelen als hij de kinderen brengt (dus niet doen alsof er niets aan de hand is en ze als vrienden met elkaar omgaan). De kinderen zullen wellicht reageren op de manier waarop to daar weer mee omgaat. 

" Hij zegt me nog steeds geen gedag, bij de overdracht van onze kinderen, en ook niet na wekelijkse telefoongesprekken over onze kinderen. Hij negeert me, rolt met z'n ogen als hij me ziet" - ex is wel openlijk vijandig, als ik het zo lees, en dat is voor de kinderen niet echt goed, lijkt me zo.

Vriendschappelijke gezelligheid is teveel gevraagd, maar kalme beleefdheid zou wel wenselijk zijn, vooral voor de kinderen die natuurlijk heel goed merken dat Papa boos is op Mama. 

Temet schreef op 23-02-2023 om 08:31:

" Hij zegt me nog steeds geen gedag, bij de overdracht van onze kinderen, en ook niet na wekelijkse telefoongesprekken over onze kinderen. Hij negeert me, rolt met z'n ogen als hij me ziet" - ex is wel openlijk vijandig, als ik het zo lees, en dat is voor de kinderen niet echt goed, lijkt me zo.

Vriendschappelijke gezelligheid is teveel gevraagd, maar kalme beleefdheid zou wel wenselijk zijn, vooral voor de kinderen die natuurlijk heel goed merken dat Papa boos is op Mama.

Openlijk vijandig of "niet vriendschappelijk".

Decembermamma schreef op 23-02-2023 om 09:09:

[..]

Openlijk vijandig of "niet vriendschappelijk".

Vind jij dat normaal gedrag van iemand dan? Als de juf zo doet bij de overdracht, of een ouder waar je kind gaat spelen? Of een collega van een andere afdeling? Niks zeggen, negeren, met je ogen rollen?
Gewoon gedag zeggen is toch vrij normaal tussen onbekende volwassenen, dat lijkt me wel het minste.


Prillewits schreef op 22-02-2023 om 22:33:

[..]

De relatie beëindigen levert waarschijnlijk hoe dan ook geen tevreden ex op, als die ex het daar niet mee eens was. Een tevreden na huwelijk is helaas niet iedereen gegeven. Blijven mokken lijkt mij heel erg kinderachtig, zeker in bijzijn van de kinderen, maar goed, wie ben ik.

Eens! Die eenmalige zoen met een ander is waarschijnlijk zijn houvast om mee te ‘slaan’ ipv te erkennen/accepteren dat het huwelijk over was icm een gekrenkt ego. 

Of wil iedereen, die hier zo hard gaat op vreemdgaan, ontkennen dat een goed huwelijk incl. kinderen niet bestand is tegen een enkele zoen? En nee, daarmee keur ik die zoen niet goed, maar een verder goed huwelijk is daar echt wel tegen bestand hoor. 

Temet schreef op 23-02-2023 om 08:31:

" Hij zegt me nog steeds geen gedag, bij de overdracht van onze kinderen, en ook niet na wekelijkse telefoongesprekken over onze kinderen. Hij negeert me, rolt met z'n ogen als hij me ziet" - ex is wel openlijk vijandig, als ik het zo lees, en dat is voor de kinderen niet echt goed, lijkt me zo.

Vriendschappelijke gezelligheid is teveel gevraagd, maar kalme beleefdheid zou wel wenselijk zijn, vooral voor de kinderen die natuurlijk heel goed merken dat Papa boos is op Mama.

En eens met vetgedrukte. Gezamenlijk de verjaardag vd kinderen vieren is in dit geval teveel gevraagd, maar gedraag je gewoon bij zoiets als de overdracht ipv heel kinderachtig met je ogen te rollen. Kinderen worden er meestal op afgestraft tijdens de puberfase 

Prillewits schreef op 23-02-2023 om 10:30:

[..]

Vind jij dat normaal gedrag van iemand dan? Als de juf zo doet bij de overdracht, of een ouder waar je kind gaat spelen? Of een collega van een andere afdeling? Niks zeggen, negeren, met je ogen rollen?
Gewoon gedag zeggen is toch vrij normaal tussen onbekende volwassenen, dat lijkt me wel het minste.


Ja maar de juf heeft geen relatie met jou gehad die beëindigd is na jouw vreemdgaan. En ogen rollen zal niet bij alleen zien zijn maar zal getriggerd worden door gedrag.

Decembermamma schreef op 23-02-2023 om 10:36:

[..]

Ja maar de juf heeft geen relatie met jou gehad die beëindigd is na jouw vreemdgaan. En ogen rollen zal niet bij alleen zien zijn maar zal getriggerd worden door gedrag.

Daar hebben de kinderen toch geen boodschap aan? Dat doet hij dan maar als de kinderen er niet bij zijn.

Kom op zeg. Het is allemaal emotionele incontinentie. Wat voor voorbeeld geef je je kinderen dan? En wat moeten die ermee?

Iedereen schrijft hier trouwens maar over dat "vreemdgaan" van TO maar om een keertje zoenen nou op één hoop te gooien met een langdurige buitenechtelijke relatie is ook wat overdreven.

En ja, je kan boos en verongelijkt blijven als je dat perse wil. Maar er staan hier veel draadjes over vervelende exen die maar blijven doordrammen, toch loopt het hier ineens over van begrip voor deze ex. Terwijl zijn gedrag net zo kinderachtig is en ook belastend voor de kinderen.

RoodVruchtje schreef op 23-02-2023 om 10:30:

[..]

Eens! Die eenmalige zoen met een ander is waarschijnlijk zijn houvast om mee te ‘slaan’ ipv te erkennen/accepteren dat het huwelijk over was icm een gekrenkt ego.

Of wil iedereen, die hier zo hard gaat op vreemdgaan, ontkennen dat een goed huwelijk incl. kinderen niet bestand is tegen een enkele zoen? En nee, daarmee keur ik die zoen niet goed, maar een verder goed huwelijk is daar echt wel tegen bestand hoor.

[..]

En eens met vetgedrukte. Gezamenlijk de verjaardag vd kinderen vieren is in dit geval teveel gevraagd, maar gedraag je gewoon bij zoiets als de overdracht ipv heel kinderachtig met je ogen te rollen. Kinderen worden er meestal op afgestraft tijdens de puberfase

Dat is toch helemaal niet relevant, of wij vinden dat een goed huwelijk bestand moet zijn tegen een zoen met een ander? Noch is het relevant of ze daarna allebei ingezien hebben dat de relatie verder niet meer werkte. Ze heeft ex iets geflikt en daar mag hij wat mij betreft inderdaad een verschrikkelijk schurfthekel voor aan TO hebben. En dat is haar eigen schuld. Alleen moet je het wel bij je kinderen weg houden ja. Die hebben er niet voor gekozen.


 Of we dat dan overdreven vinden: Daar mag iedereen het zijne van denken. 

Decembermamma schreef op 23-02-2023 om 10:36:

[..]

Ja maar de juf heeft geen relatie met jou gehad die beëindigd is na jouw vreemdgaan. En ogen rollen zal niet bij alleen zien zijn maar zal getriggerd worden door gedrag.

Vreemdgaan is een domme egocentrische misstap die voor veel verdriet en wantrouwen zorgt bij de ander, maar je kan iemand niet eeuwig blijven straffen vanwege deze misstap. 

Je moet er iets op vinden want er zijn kinderen bij betrokken. Die mogen toch wel verwachten dat hun ouders zich als volwassenen gedragen? Kom nou zeg. Omdat er een een gekrenkt ego heeft, betekent het niet dat die zich als een kind tov hun kinderen mag gedragen. 

Glitters, misschien moet er iets gerepareerd worden bij ex voor jullie door 1 deur kunnen. Het verdriet, verloren vertrouwen, de krenking is te groot. Ik weet niet of daar iets te repareren valt, als dat zo is, lijkt het mij dat jij daarin voorzichtig en zachtjes de leiding moet nemen.

Elpisto, die misstap van jouw vrouw (of man?) is niet ongedaan te maken, wat had volgens jou, jouw ex kunnen doen om in elk geval het gesprek over de kinderen (zijn die er?) kunnen voeren.. ? Wat zou een stap in de juiste richting moeten zijn? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.