Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ex blijkt onwaarheden te vertellen

Lexus schreef op 24-06-2025 om 11:21:

[..]

Nee misschien niet, maar ikzelf zou het toch proberen in zo'n geval.

Moet iedereen ook zelf weten natuurlijk. Ik zou als ik To was er wel even goed over nadenken want de kans is best aanwezig dat het meer schade oplevert, dat is ook niet de bedoeling.  De scheiding van To is al flink wat jaren geleden, voor de kinderen is het hoofdstuk misschien wel gesloten. Ik lees vooral dat zij een betere band met haar kinderen zou willen; misschien wenselijk om daar op in te zetten en te bekijken en bespreken met de kinderen hoe dat beter kan dan telkens weer op de scheiding terug komen.

Gingergirl schreef op 24-06-2025 om 11:40:

[..]

Moet iedereen ook zelf weten natuurlijk. Ik zou als ik To was er wel even goed over nadenken want de kans is best aanwezig dat het meer schade oplevert, dat is ook niet de bedoeling. De scheiding van To is al flink wat jaren geleden, voor de kinderen is het hoofdstuk misschien wel gesloten. Ik lees vooral dat zij een betere band met haar kinderen zou willen; misschien wenselijk om daar op in te zetten en te bekijken en bespreken met de kinderen hoe dat beter kan dan telkens weer op de scheiding terug komen.

Ja kan ook. Het ligt er maar net aan of de leugens een essentiële rol hebben gespeeld in het afstand nemen vanuit de kinderen. Je kan ook inzetten op verbeteren van de band in een gesprek en eerst eens peilen wat hun kant van het verhaal is inzake de afstand. En mocht de leugen als feit naar boven komen, kan je altijd nog op een milde manier jouw kant van de zaak belichten. Of je laat de tijd zijn werk doen. Een ex van mij deed heel lelijk over mij tegen andere familieleden. Ik heb er niks van gezegd maar voelde me erg eenzaam hier in. Twintig jaar later hebben ze allemaal met hem gebroken omdat 'het zo'n rare man is die een loopje met de waarheid neemt'. Ze denken dan niet terug aan hoe het voor mij was maar voor mijn gevoel heeft de tijd  mij toch recht gedaan. 

Ik heb jouw historie (van enkele jaren) even teruggelezen Elledoris, ook omdat ik je topic hiervoor heb meegelezen over het feestje van je kind bij je ex.

Wat mij opviel is dat jullie nu bijna 10 jaar zijn gescheiden, maar jij nog exact hetzelfde over je ex, je kinderen, zijn huidige (vooral 10 jaar jongere!) vrouw schrijft alsof het de dag van gisteren is dat jullie zijn gescheiden. Begrijp me niet verkeerd, want ik bedoel dit echt niet om jou te kwetsen, maar ik vond het zeer opvallend. 

En natuurlijk snap ik ook jouw verdriet en pijn over het verleden, maar heb jij professionele hulp (of gehad) om eea te verwerken en/of een plaatsje te kunnen geven? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.