Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ex draagt minder bij


O wacht, incasso kan nu nog niet. Nou ja, desnoods zou er denk ik een nieuwe voorlopige voorziening kunnen worden gevraagd voor een bijdrage.

300 euro over 3 weken waarvan hij 1 week afwezig was samen met oudste dochter. Jongste drinkt nog aan de borst dus zal qua eten niet veel kosten alleen wat luiers. Ik vind het veel! Heel veel. Dus kan me wel voorstellen dat hij dat ook vind.

MevrouwKrul

MevrouwKrul

06-05-2022 om 08:27 Topicstarter

Temet schreef op 06-05-2022 om 08:02:

Inderdaad doorgeven aan je advocaat. Die schrijft dan aan zijn advocaat, die gaat hem dan vragen hoe het zit en hem hopelijk uitleggen dat dit bepaald niet de bedoeling is. Incasso kan vervolgens, maar hoeft niet.
Mijn hoop is dat hij naar zijn advocaat luistert.

Vooralsnog luistert hij niet naar haar. Hij vindt ook nog steeds dat hij genoeg betaalt 'want er staat toch geld op de rekening?'. Alleen houdt hij er geen rekening mee dat dat geld niet de rekeningen dekt die er de komende week uit gaan. Ik ben te moe om nóg een keer dat overzicht te sturen (uitgaven op datum, toeslagen en wat er dus voor ons over blijft) en te horen dat 'hij een andere berekening in zijn hoofd heeft'. 

Als hij op deze manier blijft handelen, gaat mijn advocaat het terugvorderen. Op basis van artikel 7 van ons huwelijkscontract of zo? 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-05-2022 om 08:46

Decembermamma schreef op 06-05-2022 om 08:22:

300 euro over 3 weken waarvan hij 1 week afwezig was samen met oudste dochter. Jongste drinkt nog aan de borst dus zal qua eten niet veel kosten alleen wat luiers. Ik vind het veel! Heel veel. Dus kan me wel voorstellen dat hij dat ook vind.

Hangt er vanaf wat je koopt uiteraard maar 100 euro per week is niet zo heel veel vind ik als je de prijzen van nu bekijkt.

Ik ben het met Temet eens: dit probleem kun je ondervangen door voorlopige voorzieningen aan te vragen. Beter dan gesteggel over bonnetjes en wie de kaas opeet.
Verder zou ik overwegen om voorlopig om het weekend ergens anders te zijn, dan kan hij om het weekend op de kinderen passen en heb jij wat meer rust. Wellicht och bij je moeder zonder de kinderen (behalve de baby)?

Tsjor

MevrouwKrul

MevrouwKrul

06-05-2022 om 09:13 Topicstarter

Decembermamma schreef op 06-05-2022 om 08:22:

300 euro over 3 weken waarvan hij 1 week afwezig was samen met oudste dochter. Jongste drinkt nog aan de borst dus zal qua eten niet veel kosten alleen wat luiers. Ik vind het veel! Heel veel. Dus kan me wel voorstellen dat hij dat ook vind.

De jongste is 15 maanden, die eet ook gewoon hoor. En wat dacht je van billendoekjes en badspullen en zo?

En het gaat ook om huishoudelijke spullen. Zeep, wasmiddel, vaatwasserblokjes, maar ook potjes met kruiden en zo waar we allemaal gebruik van maken. Honderd euro voor drie weken is echt niet veel. Voor twee weken trouwens ook niet. Hij steekt geen vinger uit naar zijn kinderen en het huishouden. Hij komt naar huis om te eten, slapen, douchen en tv te kijken. Hij maakt overal dankbaar gebruik van, maar draagt niks bij. Honderd euro is niks, met de huidige prijzen. 

MevrouwKrul

MevrouwKrul

06-05-2022 om 09:17 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 06-05-2022 om 08:46:

[..]

Hangt er vanaf wat je koopt uiteraard maar 100 euro per week is niet zo heel veel vind ik als je de prijzen van nu bekijkt.

Voor de scheiding zaten we al over de 100 euro per werk. En ik vraag hem om 1/3 te betalen, niet de helft want ik eet ook. Ik vind het ook niet veel.

MevrouwKrul

MevrouwKrul

06-05-2022 om 09:18 Topicstarter

Temet schreef op 06-05-2022 om 08:05:

O wacht, incasso kan nu nog niet. Nou ja, desnoods zou er denk ik een nieuwe voorlopige voorziening kunnen worden gevraagd voor een bijdrage.

Ja, ik ga vandaag overleggen met mijn advocaat. Ik trek dit gedoe niet lang meer.

MevrouwKrul

MevrouwKrul

06-05-2022 om 09:20 Topicstarter

tsjor schreef op 06-05-2022 om 09:03:

Ik ben het met Temet eens: dit probleem kun je ondervangen door voorlopige voorzieningen aan te vragen. Beter dan gesteggel over bonnetjes en wie de kaas opeet.
Verder zou ik overwegen om voorlopig om het weekend ergens anders te zijn, dan kan hij om het weekend op de kinderen passen en heb jij wat meer rust. Wellicht och bij je moeder zonder de kinderen (behalve de baby)?

Tsjor

Ja, in het weekend kan ik zeker wel weggaan. Gewoon overdag. Ik ben te moe om ook met slaapspullen te zeulen, we zijn al zo lang bezig. Eigenlijk wil ik het liefst gewoon een dag in de week alleen thuis zijn. Maar dat moet wachten tot september. Als hij dan niet bij zijn standpunt blijft van 'co-ouderschap of niets'. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-05-2022 om 09:21

MevrouwKrul schreef op 06-05-2022 om 09:17:

[..]

Voor de scheiding zaten we al over de 100 euro per werk. En ik vraag hem om 1/3 te betalen, niet de helft want ik eet ook. Ik vind het ook niet veel.

Dat is het ook niet, wij geven met 3 zo’n 150 euro per week uit en daar zit tanken nog niet bij in

€100,- voor 3 weken is zeker niet veel als zijn aandeel zijnde, maar als je geen reserves hebt om dit op te kunnen vangen is het wel veel. 
Persoonlijk zou ik daar wakker van liggen. Hoe moet dat straks, na de scheiding? Hij klinkt als een ex en vader die er alles aan zal doen om je financieël minimaal te steunen met de kinderen. Dan volgen er nog lange jaren van strijd. Kan je het straks, indien nodig, als je ex alles verzaakt en zijn biezen pakt, ook alleen redden met de kinderen? 

MevrouwKrul

MevrouwKrul

06-05-2022 om 09:35 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 06-05-2022 om 09:21:

[..]

Dat is het ook niet, wij geven met 3 zo’n 150 euro per week uit en daar zit tanken nog niet bij in

Over benzine begin ik niet eens meer. Daar wilde hij tijdens het huwelijk al niet aan bijdragen.

MevrouwKrul

MevrouwKrul

06-05-2022 om 09:38 Topicstarter

wil40 schreef op 06-05-2022 om 09:30:

€100,- voor 3 weken is zeker niet veel als zijn aandeel zijnde, maar als je geen reserves hebt om dit op te kunnen vangen is het wel veel.
Persoonlijk zou ik daar wakker van liggen. Hoe moet dat straks, na de scheiding? Hij klinkt als een ex en vader die er alles aan zal doen om je financieël minimaal te steunen met de kinderen. Dan volgen er nog lange jaren van strijd. Kan je het straks, indien nodig, als je ex alles verzaakt en zijn biezen pakt, ook alleen redden met de kinderen?

Als hij straks een eigen woning heeft, kan ik toeslagen aanvragen. Hij moet wel wat alimentatie betalen, maar dat is zo'n honderd euro per maand. Zonder dat geld red ik het ook nog wel. Nu is het lastig omdat we heel weinig toeslagen krijgen, alleen voor de opvang. 

Decembermamma schreef op 06-05-2022 om 08:22:

300 euro over 3 weken waarvan hij 1 week afwezig was samen met oudste dochter. Jongste drinkt nog aan de borst dus zal qua eten niet veel kosten alleen wat luiers. Ik vind het veel! Heel veel. Dus kan me wel voorstellen dat hij dat ook vind.

Tsja. Een baby drinkt gratis aan de borst en kost verder niks inderdaad. 

Behalve de genoemde luiers, gaat een baby ook in bad, beginnen ze al vrij snel met fruithapjes, groente, hebben ze ook kleren nodig waar ze snel weer uit groeien, druppeltjes met vitaminen, druppeltjes tegen maagkrampjes...

A12345 schreef op 07-05-2022 om 11:00:

[..]

Tsja. Een baby drinkt gratis aan de borst en kost verder niks inderdaad.

Behalve de genoemde luiers, gaat een baby ook in bad, beginnen ze al vrij snel met fruithapjes, groente, hebben ze ook kleren nodig waar ze snel weer uit groeien, druppeltjes met vitaminen, druppeltjes tegen maagkrampjes...

Ja ze gaan in bad en ze eten wat fruit enzo maar voor 2 weken met 4 en 1 met 2 waarvan in alle gevallen 1 een dreumes was is 100 per week enorm.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.