Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ex en schoonzus

Beste mensen,

Kan iemand mij advies geven hoe ik hiermee om moet gaan?
Mijn ex en zijn schoonzus trokken erg naar elkaar toe vanaf de eerste keer dat ze elkaar ontmoeten. Jaren geleden hebben ze een echte crush op elkaar gehad en ze volgens hen alleen intieme gesprekken gehad maar ik heb altijd getwijfeld of er niet meer gebeurt is, daarna bleef zij altijd naar hem toetrekken en met verjaardagen zat zij vaak tegen hem aan op de bank. Ondertussen zijn wij gescheiden maar deze week belde zij mij s nachts en dat ze het verkeerde nummer had. Ik vermoed dat ze weer wat hebben maar zij is getrouwd.

Niet jouw probleem, lijkt me, ze is niet getrouwd met jouw broer.

niet mee bemoeien, niet jouw huwelijk, niet jouw man. 

Ik snap dat je van slag bent maar laat het los. Niet jouw ding.

Waar heb je moeite mee: dat zij een affaire lijkt te hebben? Of dat die affaire misschien met je ex is? Of dat zij beiden jouw misschien wel hebben voorgelogen tijdens je huwelijk met je ex? Of ben je nog niet los van je ex en vind je het sowieso een moeilijk punt als hij iets met een ander zou hebben? Allemaal vragen die je jezelf zou kunnen stellen en waar alleen jij het antwoord op kan geven...

Vanslag

Vanslag

09-04-2023 om 22:29 Topicstarter

madee, ik heb moeite met al je vragen en bij de laatste extra doordat het met haar is.

Vanslag schreef op 09-04-2023 om 22:29:

madee, ik heb moeite met al je vragen en bij de laatste extra doordat het met haar is.

Ik snap je reactie niet helemaal.

Maar terug naar die vragen van madee: kan en wil je ze hier een voor een beantwoorden? 


Het is niet jouw schoonzus, maar zijn schoonzus. Het is je ex. Kan je zelf met iets meer woorden uitleggen wat je probleem of zorg precies is?

Vanslag

Vanslag

09-04-2023 om 23:31 Topicstarter

Het is moeite met de antwoorden op de vragen. Ik vind het niet kloppen dat zij een affaire heeft, dat mijn ex daaraan meedoet is  moeilijk en helemaal omdat het zijn schoonzus is, ik twijfel nu helemaal wat er bij de crush is gebeurd, ik ben inderdaad niet los en met haar is het helemaal moeilijk. Ik heb mij jarenlang bedrogen gevoeld en denk dat het nu bevestigd wordt.

dat gevoel kan kloppen, dat je dat voelt is niet zo vreemd maar je hebt over geen van beiden wat te zeggen, dit mogen ze helemaal zelf weten ook al zou jij het niet doen. De gevolgen zijn ook volledig voor hen.
Je kunt ook blij zijn dat je van hem af bent dat  onbetrouwbare sujet. 

Vanslag schreef op 09-04-2023 om 23:31:

Het is moeite met de antwoorden op de vragen. Ik vind het niet kloppen dat zij een affaire heeft, dat mijn ex daaraan meedoet is moeilijk en helemaal omdat het zijn schoonzus is, ik twijfel nu helemaal wat er bij de crush is gebeurd, ik ben inderdaad niet los en met haar is het helemaal moeilijk. Ik heb mij jarenlang bedrogen gevoeld en denk dat het nu bevestigd wordt.

Ik begrijp je helemaal! Advies over hoe er mee om te gaan? Moeilijk. Ik doe een poging: stop je gevoelens niet weg, maar richting je ex en z'n schoonzus zou ik adviseren niks te zeggen of te doen. Trek je conclusies, je weet het eigenlijk zelf wel. Wees er gerust een tijdje naar en misselijk van, zet er daarna een streep onder en laat het gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.