Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ex heeft een huis!


echt heel blij voor jullie en vooral voor jou!

Viering einde ramadan ( eid mubarak ) is het  gebruikelijk om cadeautjes aan elkaar te geven, dit is jullie prachtige cadeau. Het is jullie gegund ❤️✨

MevrouwKrul

MevrouwKrul

20-04-2023 om 20:50 Topicstarter

Bedankt voor al jullie fijne berichten! Het is echt heel fijn en inderdaad echt een ramadan-cadeautje. 

Er moet blijkbaar veel gedaan worden. Ik heb wel hulp aangeboden maar dat wil hij niet (snap ik ook wel). Verder neemt hij een deel van de inboedel van hier mee, die hadden we al verdeeld. Natuurlijk wens ik voor hem ook dat hij zijn huis in kan richten, maar ook voor de kinderen. Ik wil voor hen ook een fijne plek. 

Voor nu is het belangrijk dat het huis in de basis zodanig is dat de kinderen er kunnen overnachten. Dus minimaal een bed, een eettafel, een bank, mogelijkheid tot koken en het moet schoon zijn. Dat is voorlopig echt genoeg. 

MevrouwKrul

MevrouwKrul

20-04-2023 om 21:29 Topicstarter

Trouwens, voor mij wordt het ook een uitdaging om de spullen te vervangen. Ik heb sinds september alles financieel opgevangen. Ik had onverwachts een klein spaarpotje, maar daar is inmiddels ook nauwelijks iets van over. Gelukkig zijn wij allebei geen luxepaarden en kopen we net zo makkelijk (liever zelfs) tweedehands. 

Kersje schreef op 20-04-2023 om 18:20:

[..]

Dat zal best gezien hij maar weinig tot niets heeft bijgedragen qua zorg voor ZIJN kinderen! Wat raar dat je dit benoemd in een topic als dit, wetende wat de moeizame geschiedenis het betreft

Nou in die paar maanden kun je van een laag salaris natuurlijk niet zo heel veel sparen, voor een huis inrichten ben je dus al snel 5.000 euro kwijt alleen al aan tapijt, behang en verf en gordijnen al bij elkaar. Ik las inderdaad steeds dat er gesproken werd over dat hij niets tot weinig bijdroeg maar ik las ook eerder dat hij geen toeslagen vangt en geen meubels en andere zooi heeft, dan snap ik dus heel dat hij flink heeft bespaard.

Maar fijn dat het huis er is van daaruit kan mooi gewerkt worden naar een goede regeling voor de kinderen, 13 km is ook te overzien om van en naar school vandaan te komen zolang ze nog jong zijn.

MevrouwKrul

MevrouwKrul

20-04-2023 om 22:01 Topicstarter

Decembermamma schreef op 20-04-2023 om 21:50:

[..]

Nou in die paar maanden kun je van een laag salaris natuurlijk niet zo heel veel sparen, voor een huis inrichten ben je dus al snel 5.000 euro kwijt alleen al aan tapijt, behang en verf en gordijnen al bij elkaar. Ik las inderdaad steeds dat er gesproken werd over dat hij niets tot weinig bijdroeg maar ik las ook eerder dat hij geen toeslagen vangt en geen meubels en andere zooi heeft, dan snap ik dus heel dat hij flink heeft bespaard.

Maar fijn dat het huis er is van daaruit kan mooi gewerkt worden naar een goede regeling voor de kinderen, 13 km is ook te overzien om van en naar school vandaan te komen zolang ze nog jong zijn.

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat hij weinig verdient? Ja, hij verdient binnen de grenzen van sociale huur. Maar daarmee niet slecht hoor. Het scheelt netto misschien 200 euro met wat ik verdien. En ja, ik krijg toeslagen. Maar die dekken bij lange na niet de kosten die ik heb. Mijn vaste lasten zijn flink omhoog gegaan (energie en verwarming, boodschappen, kinderopvang...allemaal significant duurder), maar ik moet het met 400 euro minder doen dan wat hij bijdroeg toen we samen waren. En dit is inclusief zijn 107 euro alimentatie. 

Daarnaast laat hij mij zitten met een schuld aan mijn moeder die we samen zijn aangegaan en neemt hij ook spullen mee die ik moet vervangen. En echt niet alleen maar oude zooi. 

Hij is trouwens wel inmiddels meerdere malen met de kinderen naar Marokko gegaan. Ik kan me zo'n reis niet meer dan 1x veroorloven. Voor dat geld had hij ook behoorlijk wat in een nieuw huis kunnen doen. Hij heeft er zelf ook keuzes in gemaakt.  

MevrouwKrul schreef op 20-04-2023 om 22:01:

[..]

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat hij weinig verdient? Ja, hij verdient binnen de grenzen van sociale huur. Maar daarmee niet slecht hoor. Het scheelt netto misschien 200 euro met wat ik verdien. En ja, ik krijg toeslagen. Maar die dekken bij lange na niet de kosten die ik heb. Mijn vaste lasten zijn flink omhoog gegaan (energie en verwarming, boodschappen, kinderopvang...allemaal significant duurder), maar ik moet het met 400 euro minder doen dan wat hij bijdroeg toen we samen waren. En dit is inclusief zijn 107 euro alimentatie.

Daarnaast laat hij mij zitten met een schuld aan mijn moeder die we samen zijn aangegaan en neemt hij ook spullen mee die ik moet vervangen. En echt niet alleen maar oude zooi.

Hij is trouwens wel inmiddels meerdere malen met de kinderen naar Marokko gegaan. Ik kan me zo'n reis niet meer dan 1x veroorloven. Voor dat geld had hij ook behoorlijk wat in een nieuw huis kunnen doen. Hij heeft er zelf ook keuzes in gemaakt.

Wat je eerder schreef is dat hij een stuk meer werkte als jij en een stuk minder verdiende. Jij hebt diverse malen aangegeven parttime in het onderwijs te werken, en in het onderwijs gillen ze dat ze weinig verdienen, dus de conclusie dat hij weinig verdient is daarop gebasseerd.

Ik had begrepen dat hij buiten het hoogseizoen naar Marokko bij familie op bezoek gegaan is. Die tickets zijn er voor onder de 100 euro, het is zoeken naar ze zijn er. Familiebezoek lijkt me ook voor de kinderen belangrijk.

Eerder gaf je aan dat de meubels enzo allemaal bij jou zouden blijven, en net schreef je ook dat er flink wat moet gebeuren. Kost dus geld.

Die schuld was toch van jou? Dat schreef je zelf diverse malen, dat was toch de reden dat hij geen meubels mee zou krijgen?

MevrouwKrul schreef op 20-04-2023 om 22:01:

[..]

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat hij weinig verdient? Ja, hij verdient binnen de grenzen van sociale huur. Maar daarmee niet slecht hoor. Het scheelt netto misschien 200 euro met wat ik verdien. En ja, ik krijg toeslagen. Maar die dekken bij lange na niet de kosten die ik heb. Mijn vaste lasten zijn flink omhoog gegaan (energie en verwarming, boodschappen, kinderopvang...allemaal significant duurder), maar ik moet het met 400 euro minder doen dan wat hij bijdroeg toen we samen waren. En dit is inclusief zijn 107 euro alimentatie.

Daarnaast laat hij mij zitten met een schuld aan mijn moeder die we samen zijn aangegaan en neemt hij ook spullen mee die ik moet vervangen. En echt niet alleen maar oude zooi.

Hij is trouwens wel inmiddels meerdere malen met de kinderen naar Marokko gegaan. Ik kan me zo'n reis niet meer dan 1x veroorloven. Voor dat geld had hij ook behoorlijk wat in een nieuw huis kunnen doen. Hij heeft er zelf ook keuzes in gemaakt.

Wat je eerder schreef is dat hij een stuk meer werkte als jij en een stuk minder verdiende. Jij hebt diverse malen aangegeven parttime in het onderwijs te werken, en in het onderwijs gillen ze dat ze weinig verdienen, dus de conclusie dat hij weinig verdient is daarop gebasseerd.

Ik had begrepen dat hij buiten het hoogseizoen naar Marokko bij familie op bezoek gegaan is. Die tickets zijn er voor onder de 100 euro, het is zoeken naar ze zijn er. Familiebezoek lijkt me ook voor de kinderen belangrijk.

Eerder gaf je aan dat de meubels enzo allemaal bij jou zouden blijven, en net schreef je ook dat er flink wat moet gebeuren. Kost dus geld.

Die schuld was toch van jou? Dat schreef je zelf diverse malen, dat was toch de reden dat hij geen meubels mee zou krijgen?

Het is dus duidelijk dat nu snel alles afgesproken moet worden en alimemtatie afgestemd.

MevrouwKrul

MevrouwKrul

20-04-2023 om 22:42 Topicstarter

Decembermamma schreef op 20-04-2023 om 22:11:

[..]

Wat je eerder schreef is dat hij een stuk meer werkte als jij en een stuk minder verdiende. Jij hebt diverse malen aangegeven parttime in het onderwijs te werken, en in het onderwijs gillen ze dat ze weinig verdienen, dus de conclusie dat hij weinig verdient is daarop gebasseerd.

Ik had begrepen dat hij buiten het hoogseizoen naar Marokko bij familie op bezoek gegaan is. Die tickets zijn er voor onder de 100 euro, het is zoeken naar ze zijn er. Familiebezoek lijkt me ook voor de kinderen belangrijk.

Eerder gaf je aan dat de meubels enzo allemaal bij jou zouden blijven, en net schreef je ook dat er flink wat moet gebeuren. Kost dus geld.

Die schuld was toch van jou? Dat schreef je zelf diverse malen, dat was toch de reden dat hij geen meubels mee zou krijgen?

Het is dus duidelijk dat nu snel alles afgesproken moet worden en alimemtatie afgestemd.

Dan heb je de verkeerde conclusie getrokken.

En ik zal de laatste zijn die zegt dat familiebezoek onbelangrijk is. Maar het blijft een keuze. En die goedkope tickets hangen af van waar je heen moet. Hij krijgt ze niet voor onder de 100 euro, en voor de kinderen betaalt hij ook. En dat is geen verwijt, ik vind het fijn dat hij het doet. Maar hij is gewoon niet zo zielig als jij steeds probeert te schetsen.

Qua meubels: de spullen die ik in Marokko heb gekocht, zijn van mij. Maar er is nog heel veel wat we samen hebben gekocht na ons trouwen, van de lening van mijn moeder. En daar krijgt hij gewoon de helft van mee. Op papier staat namelijk nergens dat we de lening samen aangingen. Er zijn alleen wat mails tussen mijn moeder en mij over de hoogte van het bedrag. Dus ik heb geen poot om op te staan, en gun hem ook een start, dus ga niet eens proberen hier een strijd over te voeren. 

En verder, zonder in detail te treden, kan ik je verzekeren dat voor, tijdens en na ons huwelijk ik altijd degene ben geweest die financieel gezien meer dan de verantwoordelijkheid nam. Dat waren keuzes waar ik nog steeds achter sta, en ik voel me niet zielig of benadeeld. Maar ik krijg wel de kriebels als hij weggezet wordt als zielig, terwijl hij echt, ECHT, zijn verantwoordelijkheid niet heeft genomen. En niet t.o.v. mij, want ik zorg wel voor mezelf. Maar t.o.v. zijn dochters wel. Het ligt op zijn schouders, dus ik last het bij hem. Maar wat dit betreft is hij gewoon niet zielig. Of in ieder geval niet meer benadeeld dan ik. 

Via marktplaats, gratis af te halen, de kringloop enz. is er heel prima een huis in te richten zonder dat het veel kost.

Mevrouw krul: je hoeft je niet te verdedigen hè, je mag sommige reacties ook gewoon negeren 

MevrouwKrul

MevrouwKrul

20-04-2023 om 23:29 Topicstarter

Jippox schreef op 20-04-2023 om 23:12:

Via marktplaats, gratis af te halen, de kringloop enz. is er heel prima een huis in te richten zonder dat het veel kost.

Mevrouw krul: je hoeft je niet te verdedigen hè, je mag sommige reacties ook gewoon negeren

Ja, dat had ik me lang geleden al voorgenomen. Soms vergeet ik het even  

Nou ja, hij heeft een hele tijd geen of weinig vaste lasten gehad dus dan kun je met fulltime werken best wat sparen. Hij wist ook dat er een tijd zou komen dat hij weer een woning had en dat de inrichting daarvan geld kost. Een inboedel moet bij een scheiding door twee. Dus er moeten sowieso dingen aangeschaft worden door de een en/of door de ander. Als hij de afgelopen maanden niet heeft kunnen sparen, vraag ik me af hoe hij dan de huur, gwl, verzekeringen etc. gaat betalen met hetzelfde inkomen.
Dat kan betekenen dat hij dan niet meer drie keer per jaar naar Marokko kan met de kinderen, maar aangezien de oudste vijf is geworden gaat dat toch al niet meer buiten de schoolvakanties.

Zijn financiën, zijn huis, zijn inrichting zijn niet meer de zorg van Mevrouw Krul. Fijn dat er een woning is! Tsjor

MK, ik heb je een pb gestuurd.

Als de lening bij nader inzien niet van hem meer is (want niet vastgelegd), zijn de daarvan gekochte meubels toch ook niet meer van hem? Ik vind je wel erg toeschietelijk in dit opzicht. 
Of eigenlijk: de meubels zijn bij nader inzien nog van je moeder. Daar kun je dus niet een deel van weggeven. 
Hierop zou ik echt voet bij stuk houden hoor, wat Jippox al schrijft: er is genoeg goed en toch goedkoop in te slaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.