Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ex informeert me niet over ingrijpende zaken


Snoezepoes66

Snoezepoes66

05-10-2018 om 00:23 Topicstarter

Doenja

Heb EMDR gehad en heb de VERS-therapie gedaan (okdt ze dachten dat ik Borderline had, maar had ook complexe PTSS) heeft heel goed geholpen thank God!
Maar nu! Nu heb ik weer een terugval, waarom? Omdat deze man eindelijk na jaren hersenspoelen zijn zin heeft gekregen en idd mijn kind zover heeft, met vooral omkopen met mooie spullen en “hersenspoelen” dat hy by hem wilde wonen, juist dat was nog het laatste wapen wat hij in zijn macht had om me treffen en na jaren is t gelukt. Daarom sluit hij me helemaal buiten van het leven van mijn kind.
Jij begrijpt het.

Snoezepoes66

Snoezepoes66

05-10-2018 om 00:31 Topicstarter

Doenja

Heb EMDR gehad en heb de VERS-therapie gedaan (omdat ze dachten dat ik Borderline had, maar had ik niet. ik had ook complexe PTSS, EMDR heeft heel goed geholpen, thank God!
Maar nu! Nu heb ik weer een terugval, waarom? Omdat deze man eindelijk na jaren hersenspoelen zijn zin heeft gekregen en idd mijn kind zover heeft, met vooral omkopen met mooie spullen, dat hy graag by hem wilde wonen. Dat was nog het laatste wapen, wat hij in zijn macht had om me treffen en na jaren is t gelukt. Daarom sluit hij me nu bewust helemaal buiten van het leven van mijn kind. Hij mag me niks vertellen “dat gaat haar allemaal niks aan”, dus wat krijg ik voor een kind? Een kind wat als hij dan een keer hier is, amper iets durft te zeggen, want hij moet op zijn woorden letten, een totaal geblokkeerd kind.

Jij begrijpt goed hoe gevaarlijk narcisten te werk gaan, niemand heeft het door, want ze zijn lief, attent, alles wat je je maar wenst in een partner....totdat...het schaap een wolf blijkt te zijn.

Snoezepoes66

Snoezepoes66

05-10-2018 om 00:52 Topicstarter

Trix

De grootste zorg is zijn mentale toestand, maar ik moest mijn kind laten gaan, hij was op een leeftijd dat hij mag kiezen, hij wilde het pertinent, stond erop, begon mij te manipuleren net als zijn vader altijd deed, and so on. Ik stond zijn geluk in de weg, ik dit en ik dat, dan laat je hem wel gaan. Maar altijd bang geweest voor dit alles wat er ni gaande is.

Trix

Trix

05-10-2018 om 08:01

Verdrietig

Ik vind het een heel verdrietige situatie, maar ik denk niet dat de gang naar de rechter hier veel verandering in gaat brengen. Om eerlijk te zijn denk ik dat je meer winst gaat behalen aan een goede investering in jezelf. Laat de deur open voor je zoon en wees, zoveel mogelijk daar waar je moet zijn. Maar stop te proberen je ex te beïnvloeden. Je weet dat het niet gaat lukken, toch? Hij gaat je niet informeren en hij gaat geen rekening houden met jouw gevoelens. Het spijt me erg, maar voor je zoon kun je niet anders dan laten weten dat je er bent en dat hij welkom is. En dat hij gewoon bij jou kan zijn zonder te worden geconfronteerd met allerlei negativiteit over zijn vader. Hoe begrijpelijk ook, ik denk dat je de meeste winst behaalt door het los te laten en je zoon het vertrouwen te geven dat hij zijn eigen keuzes gaat leren maken in zijn leven.

OND

OND

05-10-2018 om 14:38

tja...

Eerst was er een probleem inzake niet-informeren over ingrijpende zaken, dan was de ex plots een narcist en vervolgens heeft hij u ook nog eens met HIV besmet. (tip: het HIV virus muteert constant en op basis daarvan kan de bron van de besmetting haarfijn vastgesteld worden).
Ik ben benieuwd wat het volgende zal zijn.
Eerlijk gezegd: u wekt de indruk mee te spelen in een rondje vox populi: telkens er ook maar enige twijfel geuit wordt, schakelt u een versnelling hoger, met een nog deerniswekkender verhaal.
Ik vind u daarom erg ongeloofwaardig.

Snoezepoes66

Snoezepoes66

05-10-2018 om 16:43 Topicstarter

Trix

Toevallig is dit precies wat ik vannacht ook besloten heb.

Snoezepoes66

Snoezepoes66

05-10-2018 om 16:46 Topicstarter

OND

wat jij vindt boeit me totaal niet en wens hier geen reacties meer te lezen, mij vernederen en me als leugenaar neerzetten hier, is totaal geen toegevoegde waarde en geen positief advies.

Rustig aan

Snoezepoes, je beschrijft een situatie die veel vragen oproept. En dit is een forum. Mensen mogen hier vrij reageren. Haal eruit wat voor jou helpt.

OND

OND

06-10-2018 om 17:08

Snoezepoes66

U vergist zich als u denkt dat het de bedoeling is van fora om mensen de kans te geven "boeiend" uit de hoek te komen.
Het is evenmin de bedoeling van fora om mensen op hun wenken te bedienen. Tot nader order zal u het dus ook met mijn oninteressante bedenkingen moeten doen. Zo werkt het nu eenmaal.
En ik blijf erbij: uw verhaal is ongeloofwaardig, wat overigens niet helemaal hetzelfde is als dat het niet waar zou zijn.

Doenja

Doenja

06-10-2018 om 18:55

Kan het

Kan het echt wat aardiger en constructiever? Wat heb je hier nu aan? Sorry kan er met mijn pet niet bij dat we zo met mensen omgaan. Als je niks aardigs te zeggen hebt of n bijdrage waar je ook iets aan hebt, zeg dan niets. Ik kan ook hele lelijke dingen zeggen maar dat doe ik niet. Kijk naar jezelf ipv een ander zo toe te spreken.

Larisse

Larisse

06-10-2018 om 23:34

OND

OND, ik dacht dat we hier op het forum elkaar vooral wilden helpen. Kennelijk wil jij liever je frustratie uiten, of laten zien dat je "slim" bent door je kritische opmerkingen. Dus eigenlijk schrijf je hier vooral voor jezelf en niet voor Snoezepoes. Jammer, heeft Snoezepoes niets aan.

@Snoezepoes, ik vind jouw verhaalt totaal niet ongeloofwaardig, misschien omdat ik er gezien mijn ervaring (helaas) alles bij kan voorstellen. Eerste tip: lees de postings van OND vooral niet als je daar last van hebt. Bescherm jezelf in dat geval door ze gewoon niet te lezen.

Verder wel eens met de andere verhalen. Het is enorm verdrietig hoe het gelopen is. En heel frustrerend dar je zo weinig kan. Toch denk ik dat je het meeste bereikt door aan jezelf te werken en sterker en vrolijker te worden, zodat je beter bestand bent tegen de dingen die je ex en vriendin je mee confronteren.

Als je zelf positiever en sterker in het leven staat , straal je dat als je je zoon ziet meer uit (al is het maar op het voetbalveld of waar dan ook). Stuur belangstellende en vrolijke berichtjes, vooral niet zwaar of verdrietig overkomen. Daar kan hij niets mee.

Uiteindelijk ben ik ervan overtuigd dat je zoon wel doorheeft aan wie hij gevoelsmatig meer heeft, maar nu heeft hij kennelijk voor het materiele gekozen. Hij is een puber.... En helaas met die keuze wordt hem dan weinig ruimte voor jou gegund.

Blijf positief, lief en belangstellend naar hem. Stel af en toe iets voor te doen. Hij kan aangeven wat en wanneer. Niet dwingend of smekend, maar luchtig. Het zou zomaar kunnen dat hij op enig moment zijn vader en manipulaties zat is. Hou vol, er komen vast betere tijden aan.

Snoezepoes66

Snoezepoes66

07-10-2018 om 03:45 Topicstarter

Larisse

Helemaal zoals ik de laatste 2 dagen denk, sta weer in mijn kracht en ga voorstellen om nieuwe omgangsregeling op papier te zetten, omdat dat altyd zo was en ik denk dat ook dat meer rust gaat geven voor mijn kind en alle partijen.

Je zegt precies, wat al mijn vriendinnen in mijn omgeving ook zeggen en dat voelt helemaal goed als een onbekende dit zegt, die de situatie begrijpt en empatisch vermogen heeft en inzicht, omdat je het zelf hebt meegemaakt.
Dank daarvoor.

Wat OND roeptoetert, boeit me niet, maar net wat je zegt, waarom reageren als je voor je eigen ego reageert, anyway, 1 oor in andere oor uit.
Zonde van zijn energie.

Bedankt voor je begrip en alles komt goed!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-10-2018 om 10:13

Goedzo Snoezepoes

In de echte wereld kun je moeite doen om de ik-weet-het-altijd-beter-buurman uit de weg te gaan. Hier is dat wat moeilijker.
Daarom heb je twee oren hè.

Trix

Trix

07-10-2018 om 10:22

Goed van jou.

Wijs besluit, Snoezepoes! Maar wel moeilijk voor je. Sterkte.

Opnieuw

'... ga voorstellen om nieuwe omgangsregeling op papier te zetten, omdat dat altyd zo was en ik denk dat ook dat meer rust gaat geven voor mijn kind en alle partijen.'
Hoe groot is de kans, dat je over enige tijd dan opnieuw hier een draadje start, omdat ex niet wil overleggen over de nieuwe omgangsregeling, of er afspraken zijn die niet nagekomen worden, of ex wel wil, maar je zoon op een bijzonder duidelijke manier laat weten neit te willen komen.
Met andere woorden: hang je nu niet opnieuw je hoofd in dezelfde strop, waaruit je je net probeert los te maken?
Je zoon maakt een moeilijke periode door. In hoeverre jij of de vader nu deel zijn van het probleem of deel van de oplossing is op dit moment moeilijk te bepalen. Op dit moment ben jij deel van het probleem en dat kun je zelf niet veranderen in 'deel van de oplossing'.
Je hebt nog een vorm van kontakt met ex via de mail. Ik zou die kontakten vooral zakelijk houden, geen discussies meer aangaan, geen eisen meer stellen. Vriendelijk informeren hoe het gaat en vragen of je iets kunt doen voor je zoon. Hooguit een keer een voorstel: ik wil hem uitnodigen om bij mij te komen eten, denk je dat dat kan?
Ondertussen zorg je vooral voor jezelf, zodat je opknapt, je bakens in het leven verzet en probeert een zo zinvol mogelijk leven te leiden.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.