Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ex neemt geen initiatief om zoon te zien


Je kunt wel vooraf met zoon hem stimuleren om dingen te bedenken die hij graag zou willen doen in de vakantie met zijn vader. Opschrijven en lijstje mee. 

Als je geen contact wil met je ex, moet je dat ook waarmaken en je zeker niet bemoeien met de vakantieinvulling.

Ik wist niet dat er sprake was van problemen met ass. Maar dan nog. Ik moet denken aan een tekening over vriendschap: twee vrouwen op de bank die elkaar aankijken en samen praten; twee mannen die met de rug naar elkaar toe zitten te vissen, zonder een woord te zeggen.
Ten tweede: overdadig gamen of veel op de computer zitten, het hoort deels bij een bepaalde levensfase en het is op een of andere manier ook nog wel nuttig; soms in sociaal opzicht, soms in technisch opzicht.
Ik zou ervan uitgaan dat er genoeg tegenwicht is als hij niet bij vader is.

Tsjor

Mar1eke

Mar1eke

15-06-2023 om 19:00 Topicstarter

Jeetje, wat loopt de irritatie hoog op bij sommige reacties! Hopelijk kan ik wat vuurtjes blussen.

In de eerste plaats is misschien de indruk ontstaan dat ik mijn zoon belast met mijn gevoel dat ik het zielig voor hem vind dat zijn vader hem niet uitnodigt. Geen zorgen, dat doe ik niet.

Hoewel ik het heel jammer vindt dat mijn ex en mijn kinderen langs elkaar heen leven/leefden (de oudste heeft inmiddels helemaal geen contact meer met hem en de middelste respecteert hem totaal niet) heb ik me daar nooit mee bemoeid. Zoals meerdere mensen al aangeven heb ik geen regie over wat er in zijn huis gebeurt en probeer ik die ook niet te pakken. 

Wat ik wel probeer is dingen te begrenzen als het echt de spuigaten uitloopt. Door een tekort aan nachtrust en beweging en een teveel aan zoete drankjes en snoep, is mijn zoon wel eens vier kilo zwaarder (!) en tegelijkertijd zwaar depressief teruggekomen van zijn vader. Sindsdien heb ik samen met mijn zoon een aantal afspraken met een diëtiste gehad en daarna meerdere keren met mijn ex afspraken proberen te maken over langer slapen, meer bewegen en minder calorieën. 

Omdat dat niet geholpen heeft, heb ik nu eenzijdig de duur van de bezoeken aan mijn ex beperkt tot maximaal een week per keer. Aan beide los van elkaar heb ik op hun eigen niveau uitgelegd waarom. Mijn ex reageert niet op mijn mails. Mijn zoon begrijpt het én vindt het heel jammer. Daarom heb ik samen met hem in een goed gesprek een compromis gevonden: we gaan kijken of hij in de zomervakantie nu twee keer een week naar zijn vader gaat.

In het kader van pick your battles denk ik dat ik me ga neerleggen bij het door mijn zoon initiëren van de afspraken. Hij is inderdaad geen klein kind meer en als we vooraf doorspreken wat handig is qua verdeling kan dit ook een goede oefening zijn in het maken van afspraken met anderen in de toekomst. 

Bedankt voor het meedenken en een fijne avond!

Marieke

slim bedacht om het in 2en te hakken in de zomer. 
Dan is het ook nog te overzien en kun je sneller je zoon bijsturen als het nodig is. Want een 13 jarige met ass is een stuk jonger in ontwikkeling meestal dan de gemiddelde 13 jarige. 

Mar1eke

Mar1eke

15-06-2023 om 22:07 Topicstarter

Ysenda schreef op 15-06-2023 om 19:09:

slim bedacht om het in 2en te hakken in de zomer.
Dan is het ook nog te overzien en kun je sneller je zoon bijsturen als het nodig is. Want een 13 jarige met ass is een stuk jonger in ontwikkeling meestal dan de gemiddelde 13 jarige.

Dankjewel. Hij kan dan in ieder geval even bijkomen tussendoor en in mijn tuin zijn normale kilometers maken. (Hij loopt heel graag heen en weer.) 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.