Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Vader 2 zoons

Vader 2 zoons

26-10-2016 om 12:23

ex negeert mij volledig

Ik ben sinds 2011 gescheiden en heb vanaf dat moment ( daarvoor tijdens het huwelijk ook wel) weinig communicatie met de moeder van mijn zoons.
Vanaf het begin bij de mediator alles netjes op papier, ik heb alles achter gelaten. Wat maar het beste voor de jongens was.
Betaal altijd elke maand mijn bijdrage kind alimentatie.

Vanaf het begin wordt er moeilijk gedaan en strijd gevoerd over heen en terug brengen, tijden, feestdagen, verjaardagen en noem maar op.
Na mijn burn out ga ik de strijd niet meer aan, en is het sindsdien een heel stuk rustiger. Altijd alles gaat via de mail.
In tussentijd is er nog een rechtszaak geweest omtrent kind alimentatie.
Sinds een paar maanden wordt ik volkomen genegeerd door mijn ex, als ze oppas nodig heeft of ander hulp mbt de kinderen vraagt ze iedereen behalve mij. Wel mijn ouders en broer...
Planningen voor vakanties worden niet meer overlegd/besproken. Wat er op school gebeurd, of bij de sporten. (Daar kan ik natuurlijk zelf wel achteraan.)
Mailtjes omtrent wat dan ook worden genegeerd. Wat kan ik hieraan doen?

Karel

Karel

26-10-2016 om 12:30

niet veel

Je kunt er niks aan doen, want je kunt haar gedrag niet veranderen.

Paddington

Paddington

26-10-2016 om 14:34

Moeilijk

Helaas sluit ik aan bij Karel. Er is niet veel dat je kunt doen. Als iemand de zaken zoveel moeilijker wil maken is dat nu eenmaal zo. Het grote nadeel is dat het voor jullie jongens wel erg vervelend op deze manier.

Je zou kunnen kijken of er iemand in haar omgeving is die haar wil gaan wijzen op haar verantwoording richting jullie kinderen.

Moederdochter 6

Moederdochter 6

27-10-2016 om 11:24

Lijkt me idd erg lastig.
Maar overleg moet ze voor de vakanties wel want dat staat vast in het convenant .
Verder kan je er weinig mee idd..
Het frustreert alleen maar.

Herkenbaar

Ik zit met hetzelfde en ben ook nog zoekende. Hoe hier mee te dealen.
Wat betreft informatieplicht, ik heb van alles geprobeerd om geïnformeerd te worden, ze negeert gewoon. Je kan dan 2 dingen doen, of accepteren of actie ondernemen. Accepteren kan ik niet iig, ik heb dus aktieondetnomen en contact gezocht met ortho, tandarts, fysio e.d. Deze zijn allemaal bereid om je te. Informeren echter ik vind het onzin dat deze mensen dubbel werk moeten doen omdat een of ander zuur mens weigert te doen wat ze moet doen. Ik heb dus met deze mensen afgesproken dat indien het geen levensbedreigende situatie is zij geen toestemming hebbben van mij om mijn dochters te behandelen. Die. Toestemming geef ik pas indien moeder mij volledig op de hoogte heeft gebracht van. het vorige bezoek.
Moeder is daar ook van op de hoogte en licht mij nu netjes in. N enkele keer voegt ze ook niet relevante zaken toe in haar bericht maar ik stuur haar bericht door naar de desbetreffende arts oid met de opmerking dat dit de info is die ik heb. Gekregenen indien deze juist en volledig is er mijn toestemming is voor de volgende behandeling.
Sport heeft mijn ex geprobeerd mij weg van te houden, ik bracht de kinderen in loyaliteitsconflict zei ze.ik ben stug blijven gaan. Ze heeft eenmaal m'n dochter laten bellen met de vraag of ik niet wilde komen omdat opa en oma kwamen en het dan wel eens gevaarlijk (door mij) kon worden. Ik ben toen weggebleven maar daarna met m'n dochter het gesprek aangegaan dat dat niet meer gebeurt. Dat iedereen zich gewoon gedraagt in die kantine en diegene die dat niet doet dat die door het personeel er dan word uitgezet, en dat ik mij gewoon gedraag, dat ik daar kom voor haar en niet voor opa en oma en als opa en oma en moeder moeite hebbben met mijn aanwezigheid dat dat hun probleem is en niet van dochter. Sindsdien gewoon weer altijd geweest, als ik niet kan vinden ze het jammer.
Zoals ik al zei je kan 2 keuzes maken, ik kan de keuze van het negeren niet accepteren. Je kan de ander niet veranderen zegt men soms, dat klopt gedeeltelijk. Je kan wel pogingen ondernemen dat diegene. Zich aanpast en doet. Wat zze moet doen. Kost echter heel veel tijd en frustratie, maar ja dat laatste heb je toch wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.