Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Yowie

Yowie

07-04-2019 om 12:37

Ex rijbewijs voor een maand kwijt

Kan mijn ex zomaar iemand vragen om ons kinderen rond te brengen zonder met mij te overleggen? Nu blijkt dat deze meneer een maand geleden ook zijn rijdbewijs moest inleveren wegens te veel alcohol!!! Hij heeft wel wer tyerug gekregen maar wat moet ik hier van vinden?Nu heeft ze dus iemand met zo´n verleden gevraagd of hij even mijn kinderen naar school en van school ga halen omdat zij zelf nu een maand niet mag auto rijden. graag jullie mening hier over.

Jan

Jan

07-04-2019 om 12:51

Ja dat mag

Zolang die persoon maar een geldig rijbewijs heeft

juf Ank

juf Ank

07-04-2019 om 12:55

tja

Ik zou er ook niet blij mee zijn, maar zo lang jouw ex gewoon medegezag heeft over de kinderen bepaalt hij zelf hoe hij dit soort zaken oplost.
Kun je niets tegen doen.

Guera

Guera

07-04-2019 om 13:10

Mmm

Zou me meer zorgen maken over wa at NA die maand
Dan gaat ze zelf ook weer rijden. Zelfde verhaal.....

wettelijke gezien ja.

ja wettelijk gezien mag dit, tenzij dit anders is geregeld in jullie situatie zoals ik het co-ouderschap bijvoorbeeld. zolang de betreffende persoon maar een geldige rijbewijs heeft.

overleg was wel prettig en zelfs verstandig geweest, voor jullie beide.

heeft hij jou dit mondeling medegedeeld of via een bericht (whatsapp?). mocht het laatste het geval zijn, bewaar deze berichten! mocht er in de toekomst toch '' iets'' zijn gebeurd of er extreme redenen zijn dan kun je dit overleggen bij de overheid.

Hoe ga je het vinden als ex het rijbewijs weer terug heeft en met de kinderen gaat rondrijden? Dat zal ook niet geweest zijn vanwege een vergeten knipperlicht. Dat is toch hetzelfde als wat die kennis nu doet. En hoe weet jij dit en klopt je bron? Die kennis kan ook een brave Hendrik zijn die met carnaval te veel gedronken heeft, toch in de auto is gestapt en toevallig moest blazen met een paar uur rijontzegging als resultaat. Een rijontzegging is geen invordering. Maar in spraakgebruik kan dat wel verward worden, in beide gevallen mag er immers een periode niet gereden worden. Geroddel kan dat erger worden gemaakt. Hij heeft het rijbewijs blijkbaar al weer terug en mag dus weer vrolijk rondtuffen. Je ex was het langer kwijt... Overleg met je ex over wie, hoe en wat. Bewaar schriftelijke/mail/apps er over mocht er onenigheid over ontstaan.

Yowie

Yowie

27-05-2019 om 07:30

politie stond voor de deur bij ons

de politie stond voor ons deur dus over roddels zal het niet zijn

Huh?

Waarom stond de politie bij jou voor de deur toen de kennis van je ex zijn rijbewijs kwijt raakte?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.