Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-07-2015 om 18:31
Ik lig in scheiding en ben onder huwelijkse voorwaarden getrouwd. Huis is van ex, maar de hypotheekschuld is voor de helft van mij. Na scheiding delen we de winst of t verlies op de verkoop van het huis samen. Dat staat in de huwelijkse voorwaarden. Nu is t zo dat ex het huis te koop heeft gezet voor een bedrag wat 27% lager is dan de aankoopprijs van 7 jaar geleden. Er is bijna overeenstemming heb ik begrepen van de makelaar. Dat zou betekenen dat ik ettelijke tienduizenden euro's minder ga ontvangen. Kan ik dit tegenhouden? Of kan ik mijn ex aansprakelijk stellen voor t feit dat hij t huis voor een weggeefprijs van de hand doet? Ik heb een advocaat, maar die was vandaag niet bereikbaar.
Volgens de landelijke en regionale cijfers zijn we t dieptepunt van de woningmarkt allang gepasseerd. Reeel zou zijn om ongeveer 10% lager te gaan zitten dan het aankoopbedrag van 7 jaar geleden. Dan zou je daar nu wat meer kunnen spelen, maar meer dan een kwart eraf? Ik woon nog in het huis, en hem in 4 weken tijd nu al 12 bezichtigingen gehad, dus populair is het zeker!
Graag advies
20-07-2015 om 07:11
Fijn dat het huis verkocht is!!!!
Op nu naar een nieuwe toekomst voor jou en je kinderen
20-07-2015 om 10:22
nou nou nou verhuiswagen
Wat is dat nou toch Verhuiswagen? Ondanks je sneren en vervelende bericht na zoveel meedenken van Tsjor, blijft ze maar vriendelijk en blijft ze succes wensen. En jij blijft maar onaardig.
Bot. Onprettig. Wat een trietse bedoening zeg. Geen bedankje, maar zelfs doorgaan met onaardig doen.
Onbegrijpelijk!
Maar succes met verhuizen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.