Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

ex-vriendin vaak nieuwe vriend

Rienk1

Rienk1

21-03-2026 om 15:31 Topicstarter

Izza schreef op 21-03-2026 om 10:44:

[..]

Beter lezen. Ik bedoelde stel jij zou een relatie aangaan. Je geeft hoog op over het feit dat jij dat niet doet. En dus beter bezig bent. Maar je kunt prima je leven zo organiseren dat je de relatie buiten het leven van de kinderen blijft houden. Jij ziet je kinderen maar minimaal dus die hoeven niets te merken van een partner. Voor jouw ex is dat anders. Die neemt grotendeels alle zorg op zich. Wanneer zou ze tijd hebben om te daten dan? En continu oppas regelen of de kinderen alleen laten? En mogen de kinderen dan niet weten dat vader of moeder daten of een vriend hebben?

Je hebt nog nergens aangegeven wat die vrienden dan precies doen. Waar hebben de kinderen nu last van? Dat mama een vriend heeft? Of zijn die mannen bijvoorbeeld vervelend naar de kinderen toe?

Je bent nergens echt concreet wat voor de kinderen nu het probleem is.

Ik hoef moment geen vriendin om meerdere redenen, ik wil eerst het leven weer op de rails zetten, en de volledige aandacht aan mijn kinderen kunnen geven. Vrouwen willen toch iedere keer weer meer aandacht (niet verkeerd bedoeld overigens). 

Ik weet niet precies wat er gebeurt, maar ik weet wel dat onze oudste zoon zich ergert aan het feit dat daar vaak een man is, maar wat ik al zei, ik heb het naast me neergelegd. Ook zei hij een keer dat één van die vrienden commanderend zei dat hij iets voor hem moest doen, en mama zei er niks van. 

Als de zaak weer op de rit is, dan zoek ik weer een vriendin uit. 

Rienk1

Rienk1

21-03-2026 om 15:33 Topicstarter

Izza schreef op 21-03-2026 om 10:52:

En ik lees nog steeds niets over het idee om kinderen vrijdag vanaf school of opvang te hebben tot zondagavond of maandagmorgen. En dan om de week. Dan ben je er daadwerkelijk voor je kinderen. Breng je in alle rust tijd met ze door. En neem je je zoon serieus als hij zegt "last" te hebben van moeders bezoek. Nu zie je de kinderen 1,5 dag. En af en toe een bezoekje op dinsdag (niet eens bij jou thuis).

Je hebt wel commentaar op je ex. Maar daadwerkelijk er zijn voor de kinderen doe je niet. Bedenk dat een ex partner dan ook uitgepraat is met jou. Want jij doet in haar ogen toch niets. Het is niet alleen de dagelijkse zorg. Maar zij doet ook de volledige mental load. Dus alle afspraken, kinderfeestjes, de logistiek van een gezinsleven etc.

nee, ze komen we bij mij. Ex wil dat zelf regelen.

Rienk1 schreef op 21-03-2026 om 15:31:

[..]

Hilarisch.

Rienk1

Rienk1

21-03-2026 om 15:41 Topicstarter

Temet schreef op 21-03-2026 om 15:24:

Als ik de eerste berichten in dit draadje goed onthouden heb, worden de heren in kwestie niet geïntroduceerd als "de nieuwe vriend" maar als een vriend, en trekken de kinderen (of TO ?) zelf de conclusie dat het om liefdesrelaties gaat.

onze oudste zoon trekt die conclusie. Hij is heel scherp, hij heeft direct door dat het geen gewone vriend is. Ik zat eens in een pizzeria met onze oudste zoon, en raakte in gesprek met een vrouw, hij had direct door dat we elkaar leuk vonden, direct. 

Rienk1

Rienk1

21-03-2026 om 15:42 Topicstarter

linn19 schreef op 21-03-2026 om 13:48:

[..]

Ik hoop dat het voor jullie uiteindelijk allemaal goed gaat komen.

ja, komt wel goed, ik heb het naast me neergelegd.

Rienk1

Rienk1

21-03-2026 om 15:44 Topicstarter

1968 schreef op 21-03-2026 om 12:15:

Ik zou denk ik toch proberen om bijvoorbeeld om het weekend de kinderen een dagje langer te krijgen. Dus de ene week alleen van vrijdag op zaterdag en de andere week de zondag erbij. Zo heeft je ex ook meer tijd om een date zonder de kinderen te hebben en je kinderen hebben jou een dagje langer. Het lijkt me voor de kinderen best onrustig, ze zijn nooit een hele dag bij jou toch? Er zit altijd óf een heenreis of een terugreis in hun tijd bij jou.
Verder zou ik richting je kinderen niet te zwaar doen over die ‘vrienden’ die mama allemaal ziet, maar ook niet alles wegwuiven. Kinderen komen nu eenmaal mensen tegen die ze niet zo aardig vinden, dat hoort ook een beetje bij het leven. Ik heb zelf ook wel eens een vriendin over de vloer gehad waar mijn kinderen niks mee hadden, dan gingen ze gewoon hun eigen gang en ontliepen haar een beetje.

Maar als je zoon echt aangeeft dat iemand vreemd of naar doet, dan zou ik daar wel even op doorvragen. Niet meteen groot maken, maar wel serieus nemen. Gewoon zodat ze weten dat ze bij jou terecht kunnen en jij luistert. En misschien toch ook wel goed om het een keer rustig bij je ex neer te leggen. Niet aanvallend, maar meer van: ik merk dat de kinderen wat onrustig zijn en ik hoor dingen via hen, misschien is het fijn als we elkaar hier iets meer in meenemen. Dat hadden jullie tenslotte ook afgesproken.

Dus ja, mijn advies is een beetje hetzelfde als anderen hier ook zeggen: probeer te veranderen wat je zélf kunt veranderen. Kijk of je wat meer tijd met je kinderen kunt hebben en zorg dat jij voor hen een stabiele, rustige plek bent. Dat maakt uiteindelijk vaak het grootste verschil.

Idd, ik probeer de kinderen ook een stabiele, rustige plek te bieden. 

"ik merk dat de kinderen wat onrustig zijn en ik hoor dingen via hen, misschien is het fijn als we elkaar hier iets meer in meenemen. Dat hadden jullie tenslotte ook afgesproken."

Dat is een hele goeie!

Rienk1 schreef op 21-03-2026 om 15:44:

[..]

Idd, ik probeer de kinderen ook een stabiele, rustige plek te bieden.

"ik merk dat de kinderen wat onrustig zijn en ik hoor dingen via hen, misschien is het fijn als we elkaar hier iets meer in meenemen. Dat hadden jullie tenslotte ook afgesproken."

Dat is een hele goeie!

Miss is het idd ook fijn  voor haar als de vader van haar kinderen ook echt een vader is zonder gemauw over geld, tijd, afstand, ex. En wie weet zegt zij wel ik merk dat de kinderen onrustig en opstandig zijn omdat jij het af laat weten 

Rienk1

Rienk1

21-03-2026 om 17:36 Topicstarter

Nick90 schreef op 21-03-2026 om 17:00:

[..]

Miss is het idd ook fijn voor haar als de vader van haar kinderen ook echt een vader is zonder gemauw over geld, tijd, afstand, ex. En wie weet zegt zij wel ik merk dat de kinderen onrustig en opstandig zijn omdat jij het af laat weten

denk je dat mijn auto op kraanwater rijdt?

Rienk1 schreef op 21-03-2026 om 17:36:

[..]

Oef ja je zou maar wat meer rijden voor je kinderen. Misschien dan maar niet naar een pizzeria?

[..]

Dat is niet helpend voor jouw kinderen toch? Weet dat je niet beiden kunt hebben. Je kunt heel moeilijk commentaar geven op een ex. Terwijl je zelf minimaal betrokken bent. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn. Maar feit blijft dat ze slechts 1 nacht per week bij jou zijn. En 1,5 dag. En dat alles wat meer is van de hand gewezen wordt (bijvoorbeeld het lange weekend met de kinderen). 

[..]

Dat is niet helpend voor jouw kinderen toch? Weet dat je niet beiden kunt hebben. Je kunt heel moeilijk commentaar geven op een ex. Terwijl je zelf minimaal betrokken bent. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn. Maar feit blijft dat ze slechts 1 nacht per week bij jou zijn. En 1,5 dag. En dat alles wat meer is van de hand gewezen wordt (bijvoorbeeld het lange weekend met de kinderen). 

Rienk1 schreef op 21-03-2026 om 15:31:

[..]

Ik hoef moment geen vriendin om meerdere redenen, ik wil eerst het leven weer op de rails zetten, en de volledige aandacht aan mijn kinderen kunnen geven. Vrouwen willen toch iedere keer weer meer aandacht (niet verkeerd bedoeld overigens).

Ik weet niet precies wat er gebeurt, maar ik weet wel dat onze oudste zoon zich ergert aan het feit dat daar vaak een man is, maar wat ik al zei, ik heb het naast me neergelegd. Ook zei hij een keer dat één van die vrienden commanderend zei dat hij iets voor hem moest doen, en mama zei er niks van.

Heel verstandig dat je niet direct in een volgende relatie duikt. Zeker als jij het leven nog niet op de rit hebt. En nog niet klaar bent met je ex. Je schrijft dat je de volledige aandacht aan je kinderen geeft. Maar feitelijk komen ze een nacht logeren en wonen ze bij jouw ex. Dat is geen co ouderschap en ook geen volledige aandacht. Jouw ex woont in jullie oude woonplaats en daar gaan ze opgroeien. Gaan ze naar school, sporten ze en hebben ze hun netwerk. 

Wat betreft de kinderen lees ik nog steeds geen schokkende dingen. Mama mag gewoon een partner hebben he. Daar hebben kinderen niets mee te maken. Ook ouders hebben een privé leven. Zolang ze hun kinderen niet slecht behandelen. Of een nare man in huis halen. 

Oh en het uitzoeken van een vriendin? Een hele denigrerende manier om over vrouwen of een partner te praten. Het is geen voorwerp dat je even gaat uitzoeken hoor.

[..]

80 kilometer, 6 liter benzine, 15 euro.

Ja dat is wel heel veel geld om je kinderen te zien.

GinnyTwijfelvuur schreef op 21-03-2026 om 19:08:

[..]

80 kilometer, 6 liter benzine, 15 euro.

Ja dat is wel heel veel geld om je kinderen te zien.

X2 want ze moeten ook terug. €60 per maand. Yeay.

En met 2 nachten meer bij TO is er wel meer tijd samen maar gaan die kosten niet omhoog!

Over drammen gesproken, sommige forumleden weten ook niet van ophouden zeg.

@ Rien top van je dat je toch nog de moeite hebt genomen om regelmatig te reageren ook al voelde je je niet altijd begrepen hier.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.