Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Leeuwin1988

Leeuwin1988

30-08-2021 om 00:02

Ex wil ontmoeting kinderen met nieuwe partner tegenhouden.


Leeuwin1988

Leeuwin1988

08-09-2021 om 17:29

Poeh, schrik van sommige reacties. Zeker ook omdat ik weinig inkijk heb gegeven in de gehele situatie. 

Ik ben zelf van mening dat het niet schadelijk is voor kinderen als je een algemeen dagje weg organiseert inclusief de nieuwe partner. Het is namelijk niet de bedoeling hem te introduceren als zij de de nieuwe partner. 
Onze kinderen onmoeten met regelmaat nieuwe personen aan weerskanten. Dus waarom zou iemand waarmee je een relatie hebt dan opeens schadelijk zijn? Je kunt elkaar toch aan elkaar laten wennen en in een later stadium aangeven dat die persoon mama's nieuwe partner is? 

Hoe erg kan een dagje dierentuin zijn als na die dag de wegen weer scheiden? Hij komt niet mee naar huis en blijft ook niet slapen. Sterker nog, hij komt niet eens over de vloer als de kinderen er zijn. 
Ik kan ook een dagje weg plannen met een collega oid die zij niet kennen. Dan is er geen vuiltje aan de lucht.

Maar papa mag gaan en staan met de kinderen, zonder verantwoording af te leggen. Want die heeft geen nieuwe vriendin.. Voor zover hij dat heeft gemeld. 

Het hele probleem in onze situatie is dat papa aan alle mogelijke kanten de boel saboteert. Er zijn afspraken gemaakt in het ouderschapsplan die hij niet nakomt. 

Ik las ergens hierboven dat ik blijkbaar niet goed genoeg heb aangegeven dat onze relatie niet lekker zat. (we zijn nooit getrouwd) 
Communicatie is bij ons denk ik 75% van het hele probleem. Dat is eigenlijk altijd een beetje eenrichtingsverkeer geweest. Maakt niet uit waar het over gaat, het komt niet binnen. Ik heb altijd de zorg over hem en de kinderen gehad en mezelf weggecijfert.
Ook als moeder wil je wel eens positieve aandacht van je partner. 
Wat zie je er leuk uit vandaag..
Wat heb je lekker gekookt.. 

Kind 1 is jarig.. Maar mama zorgt voor het cadeau, de traktatie, het feest en het eten inclusief alle gasten. 
En datzelfde geldt voor alle overige feesten trouwens.

Ik blijf van mening (want alleen ik ken de hele situatie) dat het niet schadelijk is voor de kinderen als zij mijn nieuwe partner ontmoeten. 
Natuurlijk kan ik prima wachten tot ik over een jaar weet of het echt zo serieus nog is. En dan is daar die ontmoeting na een jaar en dan is die klik er misschien helemaal niet..
Zie liever in een eerder stadium of ze elkaar liggen. Dat kan ook prima zonder daar een relatie kaart aan te hangen. 

Nou, als je dat allemaalzo zeker weet, wat is dan eigenlijk je vraag? 
Je kunt doen wat je wilt. Je vraagt toch ook niet aan je ex of je een nieuwe collega mag uitnodigen? Dus in dit geval hoef je ook niets te overleggen.

Denk wel dat je de reacties niet teveel als kritiek moet opvatten, maar als goedbedoelde, uit ervaring komende adviezen. 
En ik denk dat je niet omdat je relatie shit was en jij altijd al de wegcijferende partij was, dat je dat dan nu moet gaan willen compenseren (ik heb altijd zus, dus ik heb nu recht op zo!) 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

08-09-2021 om 17:43

Eens met Jippox

Ook eens met Jippox. En kinderen snappen doorgaans - zeker na scheiding van hun ouders - heel goed of er sprake is van collega of een nieuwe liefde. Bedenk dat kinderen de scheiding doorgaans niet hebben gewild. En dus jouw frustratie over je ex niet delen. Voor hen is het gewoon hun vader. Laat je "ik heb ook recht op bewondering" buiten de relatie die je hebt met je ex over hoe je met de kinderen omgaat

Wat had TO verwacht? Dat iedereen haar zomaar gelijk zou geven. 

Mijn ervaring is dat kinderen snel door hebben of iemand gewoon 'n vriend is of de nieuwe vriend. Lijkt me ook een ongemakkelijke situatie als je de hele dag moet doen alsof het niks is, terwijl jullie al over kinderen e.d. nadenken. 

Verder staat het TO natuurlijk vrij om de nieuwe vriend voor te stellen of vermomd als gewone vriend mee te nemen naar het park. Daar beslist elke ouder voor zich over. 

Het heeft ook weinig zin om nog na te borrelen over de scheiding/ het uit elkaar gaan. Dat is nu eenmaal gebeurd en dat gaat niet meer veranderen.

Leeuwin1988 schreef op 08-09-2021 om 17:29:



Ik blijf van mening (want alleen ik ken de hele situatie) dat het niet schadelijk is voor de kinderen als zij mijn nieuwe partner ontmoeten.
Natuurlijk kan ik prima wachten tot ik over een jaar weet of het echt zo serieus nog is. En dan is daar die ontmoeting na een jaar en dan is die klik er misschien helemaal niet..
Zie liever in een eerder stadium of ze elkaar liggen. Dat kan ook prima zonder daar een relatie kaart aan te hangen.

Wat zou het uitmaken of 'het' klikt met je kinderen? Je kunt hem ook observeren met een stel onbekende kinderen dan zie je snel genoeg hoe hij met kinderen omgaat. En met jouw kinderen klik hebben door 1 dagje uit zegt ook niets. Behalve dat zij het dondersgoed doorhebben. En precies dit hele proces is belangrijk voor jou en niet voor hen. Houd hen daar verre van, dat scheelt bergen energie aan beide kanten voor het eerste jaar. 

Als je kinderen het niets vinden, zijn aanwezigheid die dag, dan zegt dat ook niets.  Want het gaat voor hen niet om hem als persoon, het gaat dan over het feit dat er 'iemand' in het leven van hun moeder zou kunnen komen (en alle gevoeligheden die dat met zich mee kan brengen).

Dus het is geen enkele garantie, aan beide zijden niet.

Ik zie het zo: als hij de liefde van je leven is dan blijkt dat echt pas over een tijdje. Daar moet je achter zien te komen. Als jullie echt samen willen blijven dan kun je gaan uitzoeken hoe het opbouwen van contact met je kinderen uit de verf kan komen.

gr Angela

Angela1967 schreef op 08-09-2021 om 19:54:

[..]

Wat zou het uitmaken of 'het' klikt met je kinderen? Je kunt hem ook observeren met een stel onbekende kinderen dan zie je snel genoeg hoe hij met kinderen omgaat. En met jouw kinderen klik hebben door 1 dagje uit zegt ook niets. Behalve dat zij het dondersgoed doorhebben. En precies dit hele proces is belangrijk voor jou en niet voor hen. Houd hen daar verre van, dat scheelt bergen energie aan beide kanten voor het eerste jaar.

Als je kinderen het niets vinden, zijn aanwezigheid die dag, dan zegt dat ook niets. Want het gaat voor hen niet om hem als persoon, het gaat dan over het feit dat er 'iemand' in het leven van hun moeder zou kunnen komen (en alle gevoeligheden die dat met zich mee kan brengen).

Dus het is geen enkele garantie, aan beide zijden niet.

Ik zie het zo: als hij de liefde van je leven is dan blijkt dat echt pas over een tijdje. Daar moet je achter zien te komen. Als jullie echt samen willen blijven dan kun je gaan uitzoeken hoe het opbouwen van contact met je kinderen uit de verf kan komen.

gr Angela

Natuurlijk maakt dat uit. Als het niet klikt met de kinderen, dan wordt een relatie lastig. Die klik haal je niet uit hoe hij omgaat met z'n neefje of zo. 

Maar je haalt 'm ook niet uit een dagje naar het park waarin hij incognito gaat als een gewone vriend. 

Snap wel het ongeduld van TO. Ze steekt nu een hoop energie erin, zit op een roze wolk, begint al over de toekomst te dromen... je hebt natuurlijk het risico dat alles voorspoedig gaat, maar het uiteindelijk met de kinderen niet blijkt te klikken.

En dan wordt het lastig.

Ik lees ook niks waardoor ik het ineens een goed idee vind. Ik denk dat het een illusie is dat je kinderen erin tuinen dat die man gewoon een vriend is. Dat jou zoveel onrecht is aangedaan, heeft hier niks mee te maken. En of jij lange termijn plannen met die man kan gaan maken, is ook al niet het pakkie aan van jouw kinderen. 
Volgende keer moet je er even bij zeggen dat je alleen bevestiging wil. Dan hoef ik er niet serieus over na te denken. 

Mija schreef op 08-09-2021 om 20:56:

Ik lees ook niks waardoor ik het ineens een goed idee vind. Ik denk dat het een illusie is dat je kinderen erin tuinen dat die man gewoon een vriend is. Dat jou zoveel onrecht is aangedaan, heeft hier niks mee te maken. En of jij lange termijn plannen met die man kan gaan maken, is ook al niet het pakkie aan van jouw kinderen.
Volgende keer moet je er even bij zeggen dat je alleen bevestiging wil. Dan hoef ik er niet serieus over na te denken.

Uiteindelijk krijgen de kinderen wel ooit met die man te maken als de relatie standhoudt. 

Kinderen zitten vaak vooral bij de moeder, dus brengen dan ook veel tijd door met een eventuele nieuwe partner van de moeder. 

Verder wel eens met je conclusie ook. TO heeft al besloten dat de beste man mee moet met de kinderen en zoekt hier alleen even bevestiging.

A12345 schreef op 08-09-2021 om 20:25:

[..]

Natuurlijk maakt dat uit. Als het niet klikt met de kinderen, dan wordt een relatie lastig. Die klik haal je niet uit hoe hij omgaat met z'n neefje of zo.

Maar je haalt 'm ook niet uit een dagje naar het park waarin hij incognito gaat als een gewone vriend.

Snap wel het ongeduld van TO. Ze steekt nu een hoop energie erin, zit op een roze wolk, begint al over de toekomst te dromen... je hebt natuurlijk het risico dat alles voorspoedig gaat, maar het uiteindelijk met de kinderen niet blijkt te klikken.

En dan wordt het lastig.

Maar wat betekent het nou concreet 'het klikt niet met de kinderen' als zij een jaar wacht totdat het duidelijk is dat er meer in het verschiet ligt?

Het zijn toch geen monsters, die kinderen, en die man is toch geen eikel?

Hoe die kinderen zich nu gedragen zegt niets over de rest van hun thuiswonende leven én hoe hij zich gedraagt zegt ook niets over hoe hij als vader-figuur in hun leven een rol kan spelen.

Echt, alles valt of staat met wat TO zélf over een jaar denkt. En niet nu, als ze dolverliefd is.

gr Angela

Angela1967 schreef op 08-09-2021 om 20:59:

[..]

Maar wat betekent het nou concreet 'het klikt niet met de kinderen' als zij een jaar wacht totdat het duidelijk is dat er meer in het verschiet ligt?

Het zijn toch geen monsters, die kinderen, en die man is toch geen eikel?

Hoe die kinderen zich nu gedragen zegt niets over de rest van hun thuiswonende leven én hoe hij zich gedraagt zegt ook niets over hoe hij als vader-figuur in hun leven een rol kan spelen.

Echt, alles valt of staat met wat TO zélf over een jaar denkt. En niet nu, als ze dolverliefd is.

gr Angela

Ik ken zowel die man als haar kinderen niet. Dus lastig te zeggen. Maar het risico dat het niet klikt tussen de kinderen en je geweldige, nieuwe partner is er natuurlijk altijd. Dat kan 'm in de kleinste dingen zitten. Of dingen die later pas opduiken. 

Heb het zelf ook meegemaakt. 

A12345 schreef op 08-09-2021 om 21:07:

[..]

Ik ken zowel die man als haar kinderen niet. Dus lastig te zeggen. Maar het risico dat het niet klikt tussen de kinderen en je geweldige, nieuwe partner is er natuurlijk altijd. Dat kan 'm in de kleinste dingen zitten. Of dingen die later pas opduiken.

Heb het zelf ook meegemaakt.

Tja, over het algemeen wordt gewoon wat meer flexibiliteit gevraagd van gescheiden ouders, in het belang van hun kinderen. Dat je aan zo’n nieuwe relatie wat minder regels oplegt, alsof het alleen maar wat kan worden in een bepaalde vorm, dat het per se enorm moet klikken met de kinderen. Je kunt ook open laten waar het naartoe gaat. Blijven latten is ook een optie, bijvoorbeeld. Dan hoef je die kinderen niet onder druk te zetten om je eigen vragen in zo’n vroeg stadium beantwoord te krijgen. Dit gaat echt niet over die kinderen. 

Leene

Leene

09-09-2021 om 07:50

Dit gaat over twee dingen. Haar ex die e spuugbeu is en nu ook kwaad op is omdat hij zaken uit het ouderschap plan niet na komt en de boel saboteert en haar eigen wens om zo snel mogelijk door te gaan met haar leven. En het lijkt er dan op dat het ' niet dondert' hoe dit jaar kinderen beïnvloed. Natuurlijk gaan die kinderen iets merken. Krijg op dit moment ook niet het idee dat ze de relatie gaat verbreken als de dag in de dierentuin niet goed verloopt. Want dat kan ook nog dat de kinderen van alles in de gaten hebben en de komt tegen de krib gooien   Maar hoe dan ook ex wil het nu nog niet en op dat punt heeft hij m.i  gelijk. Ik hoop van harte voor de kinderen dat het niet eindigt in een echtscheiding.  Maar als beide ouders zo door gaan valt het ergste te vrezen 
TO je kunt je man niet anders laten denken in een dag.  Wees iets milder naar hem .. geniet van je nieuwe relatie en geef je kinderen de kans om te wennen aan de nieuwe situatie. Zegt het je niets dat 99 procent van de reageerders het je afraadt? Misschien blijft je ex vervelend doen dat zou heel ellendig zijn maar als jij nu ook koppig blijft gaat het zeker knallen 

Leene

Leene

09-09-2021 om 07:52

echtscheiding bedoel ik vecht scheiding mee

Leeuwin1988

Leeuwin1988

12-09-2021 om 22:42

Ik ben eigenlijk wel blij met jullie reacties. Zal ze onder haar neus schuiven, dan weet ze hoe anderen erover denken. Misschien dat ze dan inziet dat het blijkbaar toch geen goed idee is om een andere man bij onze kinderen te laten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.