Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Feliciteren of niet.

hoi ,

Ik heb een vraag hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Mijn ex vader van mijn kinderen heeft nieuwe baby gekregen. 
Zijn ex en nieuwe partner zijn verbaal en fysiek agressief geweest naar mij. 
Onderzoek raad komt begeleiden omgang en hulp.  Tot die tijd heb geen contact al maanden. 
Weten de kinderen ook nog niks van baby. 
Omdat ondanks alles hun dit moment niet wil afnemen.
Nu weet ik via ander dat  bevallen is.
Buiten ons band hoor ik wel.positieve dingen van de kids.
Zul wel feliciteren of niet staan ze vast niet op te wachten. 
Als ze kinderen zag had hun wat mee gegeven maar nu geen contact is . Vind lastig. 
Hoop uiteindelijk op iets beter band gezien kinderen ook familie blijven.

Weten je kinderen helemaal niet dat er een baby komt of alleen niet dat de baby geboren is?
Ik denk dat ik zou feliciteren zodra je van je ex gehoord hebt dat de baby geboren is. Dan zou je de kinderen een tekening/ cadeautje kunnen laten sturen als ze hun vader nog niet zien/bezoeken.

Ik snap je dilemma en wat moedig van je om dit op te brengen. Het is voor mij niet meteen duidelijk wat ik je zou adviseren want dit is best lastig. Daar moet ik even over nadenken. 

Mama92

Mama92

30-01-2023 om 23:12 Topicstarter

kinderen weten er nog helemaal niet van.  Zolang is al geen contact alles geblokkeerd vanuit mijn kant.  Ik zou andersom ook graag zelf wil vertellen aan mijn kinderen als ze broertje of zusje verwacht. 
Hij heeft gekozen niet vrijwillige traject in te gaan dus nu gaat dalijk eigenlijk als via een instantie. Tot dat die afronden jezelf weer moet doen. Ik neem aan dat niet op lijst sta voor de geboorte kaartjes . Begrijpelijk ook.  Snap hun hier niet mee bezig ben . Maar toch zit ermee had liever anders gezien situatie al rot genoeg voor kids. Ik zou fijn vinden voo4 kids we normaal kunnen doen. Marja als eenmaal in zo situatie zit. Heb idee kan je toch niet goed doen geef je wat ben slijmen schijnheilig   geef je niks ben je jaloers en egoïstisch ofzo iets.
Iemand ervaring mee of wat zou jullie doen in dit geval ? 

Feliciteren zou ik niet doen. De kinderen informeren alleen als ze ca 12+ zijn of er anders via een ander achter zouden kunnen komen. Dat levert anders alleen maar verdriet op.

Aangezien je het via via hebt gehoord zou ik ze niet feliciteren. Je kinderen inlichten zou ik ook niet doen. Er is al geruime tijd geen contact/omgang. Als je het vertelt, willen je kinderen er misschien heen (want baby's zijn leuk en lief en schattig), wat weer moeilijk ligt gezien de situatie met rechtbank en instanties.
Daarbij, als hij het heuglijke nieuws van de baby graag met zijn kinderen wil delen (wat ik me voor kan stellen), dan kan hij ook zelf een kaartje sturen. Dat hoeft niet aan jou gericht, je kunt op de envelop ook de namen van de kinderen zetten. Als hij dat zou doen, dan kunnen de kinderen inderdaad iets opsturen. 

MamaE schreef op 31-01-2023 om 12:27:

Aangezien je het via via hebt gehoord zou ik ze niet feliciteren. 

Mee eens. Vanwege de verbale en fysieke agressie waar je over schrijft vind ik dat een extra reden om niet te doen. En daarbij, elke reactie nodigt weer een andere reactie uit. 
En of je je kinderen daarover moet inlichten, daar twijfel ik over. In principe ligt dat bij hem maar als hij het nalaat, ligt het bij jou. Het maakt wel uit hoe je kinderen daar op reageren. Welke reactie verwacht je van je kinderen? Verdriet dat ze het niet van hem horen of voelen ze zich buitengesloten, zouden ze juist verrast en blij zijn? 

En wat verwacht je dat de kinderen zouden willen, juist wel of geen contact? Mogen ze contact met hem opnemen (gezien niet vrijwillig meewerken van zijn kant). 

Ik sta toch wel te kijken hoe vader dit aanpakt, nouja eigenlijk helemaal niet aanpakt.

Kaartje sturen is een mooi gebaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.