Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ff zo

Ff zo

25-08-2014 om 14:07

Financien veiligstellen i.g.v. scheiding


Ad Hombre

Ad Hombre

05-09-2014 om 22:39

Hortensia

"scheiden is verschrikkelijk, maar eigenlijk had ik het al eerder moeten doen en niet "voor de kinderen" op het zinkende schip moeten blijven zitten."

Helemaal mee eens, zo vroeg mogelijk, liefst op z'n laatst ongeveer 9 maanden voor het eerste kind wordt geboren.

bemiddeling in het belang van de kinderen

Verschillende scenario's kan zeker geen kwaad.
Eerst kijken of er toch nog mogelijkheden zijn.
En via bemiddeling kan je dat vaak heel goed.
Mocht het toch niet meer gered kunnen worden.
Dan is het belangrijk om de "schade" die een scheiding voor kinderen oplevert te beperken.
Als je dan een bemiddelaar hebt die echt vanuit de kinderen denkt.
En niet vanuit de ouders dan kan je vaak op een hele goede manier scheiden.
En op zo'n manier dat je wel ouders blijft maar geen partners meer.
En dan hebben de kinderen hier heel veel plezier van, voor nu en in de toekomst.
Ik heb hier zelf positieve ervaringen mee.
Je kan mij hier altijd over benaderen.

Hortensia

Hortensia

12-09-2014 om 22:11

Klinkt leuk

Maar het ruikt naar spam.

Hortensia

Hortensia

13-09-2014 om 09:42

Oké, dat was wel erg bot.

Maar de combinatie van een mij onbekende nick plus de zin "je kan me hier altijd over benaderen" kwam gisteren op mij over alsof iemand zichzelf naar voren schoof als bemiddelaar.

Bij nader inzien wel een beetje erg kort door de bocht conclusie en veel te voorbarig. Mijn excuses hiervoor.

reactie

Ten tijde van het huwelijk kan één van de partners straffeloos geld doorsluizen naar een ander rekening, Dit kan handig zijn als je op het punt staat om de verbintenis te verbreken. Doe dit doorsluizen naar iemand die je volledig vertrouwd, zoals je vader of je moeder. Leg dit vast middels een klein document met handtekeningen. Het beste doe je dit via een notaris. Check de goedkoopste optie via Google.
Binnen het huwelijk kan dit weinig kwaad. Zelfs het aangaan van een lening ( denk aan een lening die je via je ouders regelt, wel op papier zetten) is rechtsgeldig en telt mee in de scheiding en de eindafrekening. ( Tja de wet is krom)

Regel in het testament van je ouders de uitsluitingsclauzule voor de 'koude kant'zo kan je aanstaande ex-partner geen recht maken op de erfenis van je ouders.

"En/of" rekening wijzigen naar "en"

Ff zo, al even geen nieuwe posts, hopelijk gaat alles beter dan ooit

Tips over rekeningen op alleen de naam van je partner heb ik niet. Wel kan ik nog noemen dat je betaal- en spaarrekeningen die ook op jouw naam staan altijd kunt wijzigen naar een "en" rekening. Je hoeft niets weg te sluizen. Het grote nadeel is echter je jullie dan alleen nog gezamenlijk kunnen tekenen voor opnames of overboekingen. Ook een mogelijkheid voor rekeningen van kinderen.

Dit is iets was 1 rekeninghouder mag besluiten, ook zonder toestemming. Het is mogelijk dat deze regels verschillen per bank, maar ik vermoed dat dit wettelijk is geregeld.

Dit is soms laatste stap als het mis gaat en er geen vertrouwen meer is. Helaas soms ook bij erfgenamen nodig. Alles blijft inzichtelijk voor beiden, geen risico van plotselinge opnames.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.