Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Gps tracking op telefoon kinderen

Hallo,

ik zit met een situatie in de maag. Mijn ex partner heeft zonder dat ik hiervan op de hoogte was family link op de telefoons van onze kinderen geïnstalleerd (weken geleden al blijkt nu). Waarmee dus de lokatie van de kinderen kan worden getrackt (ook bv. tijdens mijn vakanties met de kinderen) en hoeveel schermtijd de kinderen hebben bij mij thuis. Dit alles is dus zonder overleg en zonder mijn medeweten geïnstalleerd. Het voelt als een flinke inbreuk op mijn (en mijn partners) privacy, aangezien ook mijn (onze) lokaties kan worden getrackt op deze manier. 
Iemand ervaring hiermee en wat zijn jullie gedachten over zo'n situatie? 
Alvast bedankt!

Waarom denk je dat je exman dat gedaan heeft? Denk je dat hij jullie sporen wil nagaan? En hoe erg is dat dan? Of kan het zo zijn dat hij het aanvankelijk vooral gedaan heeft om de kinderen te kunnen vinden als ze bij hem thuis buitenspelen?

MIjn ex had geen mobieltracker maar had wel iets geinstalleerd op de pc's van onze kinderen. En daar had hij allerlei gezwollen verhalen over.
Die ik kort pareerde en verder negeerde.

Hij had wel controleneigingen en beweerde altijd van alles. Bijvoorbeeld dat hij of een vriend een kind gezien had met drugs of foute vrienden, in foute locaties.

Gewoon genegeerd.

Dit zijn toch wel vervelende dingen maar maak het niet groter dan nodig is en waar je echt last van dreigt te hebben.  Mogelijk gedoe genoeg als je gescheiden bent.

En verder kun je misschien ongezien die dingen eraf halen als je op vakantie gaat of zo.

Ai, dat dit zo onder de radar gebeurd is, dat is niet fijn. Benieuwd wat de drijfveer van de andere ouder is. Heb je overwogen om hierover in gesprek te gaan met de andere ouder? 

Wij hebben besloten er maar niet teveel over na te denken en het te laten gaan.. Veel kinderen zitten al jong op apps als SnapChat waarbij de locatie ook te zien is voor heel hun contactenlijst. 

Misschien wil hij gewoon zien of ze niet teveel op hun telefoon zitten. Teveel op de telefoon zitten, is natuurlijk niet goed. 

Jouw eigen privacy wordt hiermee niet met voeten getreden, omdat deze app op de telefoon van je kinderen staat. Een ouder heeft volgens mij wel het recht om dat te doen. En de andere ouder het recht om die app uit te zetten. 

A12345 schreef op 26-08-2021 om 10:51:

Misschien wil hij gewoon zien of ze niet teveel op hun telefoon zitten. Teveel op de telefoon zitten, is natuurlijk niet goed.

Jouw eigen privacy wordt hiermee niet met voeten getreden, omdat deze app op de telefoon van je kinderen staat. Een ouder heeft volgens mij wel het recht om dat te doen. En de andere ouder het recht om die app uit te zetten.

Dat is toch niet helemaal waar. Je bent met je kinderen op vakantie, dus die tracker software vertelt wel degelijk ook waar jij je op dat moment bevindt. Of ga jij in een heel ander hotel zitten dan je kinderen, op vakantie? Gaan jullie nergens samen naar toe?
Het ongevraagde is erg storend. Ik heb toevallig net het boel van Daniël Verlaan, "Ik weet je wachtwoord" uit, daar staat ook een heel hoofdstuk over stalkersoftware in. Erg onschuldig is het niet, als iemand dat zonder te vertellen of te vragen installeert dan komt dat toch over als controlerend en grensoverschrijdend gedrag..

Je moet trouwens de privacy van je kinderen ook respecteren. Je hebt als ouders niet onbeperkt rechten op je kinderen. Pa niet, en ma niet.

WendelmoedM schreef op 27-08-2021 om 14:34:

[..]

Dat is toch niet helemaal waar. Je bent met je kinderen op vakantie, dus die tracker software vertelt wel degelijk ook waar jij je op dat moment bevindt. Of ga jij in een heel ander hotel zitten dan je kinderen, op vakantie? Gaan jullie nergens samen naar toe?
Het ongevraagde is erg storend. Ik heb toevallig net het boel van Daniël Verlaan, "Ik weet je wachtwoord" uit, daar staat ook een heel hoofdstuk over stalkersoftware in. Erg onschuldig is het niet, als iemand dat zonder te vertellen of te vragen installeert dan komt dat toch over als controlerend en grensoverschrijdend gedrag..

Je moet trouwens de privacy van je kinderen ook respecteren. Je hebt als ouders niet onbeperkt rechten op je kinderen. Pa niet, en ma niet.

Formeel is het geen privacy schending, omdat die app niet op jouw telefoon staat. Misschien dat je kunt vragen waarom hij die app heeft geïnstalleerd. Misschien zijn er (begrijpelijke) zorgen. 

Wacht even....mag jouw ex niet weten waar je met vakantie bent met jullie kinderen? Is dat inbreuk op jullie privacy?
Volgens mij ben je dan aan het zoeken om ergens op te zeiken.

lijkt me eigenlijk ook wel normaal dat je weet waar je kinderen ergens zijn.

Weten dat je kinderen op vakantie zijn met je ex is normaal, waarheen ook nog wel, maar van minuut tot minuut exact kunnen volgen waar ze precies zijn gaat echt te ver. Dat recht heeft je ex niet, en zeker niet ongevraagd. 
Daarnaast vind ik ook dat ouders niet onbeperkt recht hebben om hun kinderen in alles en overal te tracken. Ik vind dat een heel ongezonde en voor kinderen zelfs schadelijke ontwikkeling. Het is gemak en gemoedsrust voor ouders maar absoluut niet in het belang van de kinderen. Je kunt overwegen om de telefoons van je kinderen thuis te laten tijdens vakanties of ze een tweede telefoon te geven voor als ze bij jou zijn. Gaat misschien vrij ver, maar zo heeft je ex niks meer te tracken als de kinderen bij jou zijn.

MamaE schreef op 29-08-2021 om 19:32:

Weten dat je kinderen op vakantie zijn met je ex is normaal, waarheen ook nog wel, maar van minuut tot minuut exact kunnen volgen waar ze precies zijn gaat echt te ver. Dat recht heeft je ex niet, en zeker niet ongevraagd.
Daarnaast vind ik ook dat ouders niet onbeperkt recht hebben om hun kinderen in alles en overal te tracken. Ik vind dat een heel ongezonde en voor kinderen zelfs schadelijke ontwikkeling. Het is gemak en gemoedsrust voor ouders maar absoluut niet in het belang van de kinderen. Je kunt overwegen om de telefoons van je kinderen thuis te laten tijdens vakanties of ze een tweede telefoon te geven voor als ze bij jou zijn. Gaat misschien vrij ver, maar zo heeft je ex niks meer te tracken als de kinderen bij jou zijn.

Je hoeft niet alles te weten, maar sommige dingen kunnen geen kwaad. Met sociale media e.d. zijn verkeerde contacten zo gelegd. En iets wat je eenmaal ergens hebt gepost, blijft tot in de lengte der dagen zichtbaar. Je hoeft niet als 'n soort van stasi alles te controleren, maar ik vind dat je wel moet weten waar je kinderen zoals mee bezig zijn. En daarover in gesprek moet zijn met je kinderen. 

mijn ex-partner heeft onze zoon ook een tracker gegevens (horloge)

Echter wilt deze niet dat ook mijn gegevens in de tracker gemeld worden voor bij noodgevallen wat tevens wel een verzoek van onze zoon is.

Ik heb aangeboden onze zoon een 2e horloge te geven (copy horloge) voor de dagen dat dat hij bij mij is.
Hier staan beiden ouders in vermeld.
Dit weigert ex-partner.

Ik zie dan ook geen meerwaarde in het dragen van het horloge dat hij van moeder mee heeft gekregen.
Op afstand meekijken en luisteren lijkt mij echt wel tegen mijn privacy in te gaan.

Het aanbieden van een extra horloge zodat ex-partner weet waar onze zoon is en hun elkaar altijd kunnen bereiken lijkt mij een goede oplossing.
Ongevraagd meekijken en luisteren lijkt mij niet de bedoeling.

Het horloge van moeder maakt nu dan ook een wereldreis met dhl zodat wij later op google kunnen zien waar hij allemaal is geweest.
De kleine vindt het hilarisch en ik ben van de tracker af 🥳

Mark1986 schreef op 26-12-2022 om 21:06:

mijn ex-partner heeft onze zoon ook een tracker gegevens (horloge)

Echter wilt deze niet dat ook mijn gegevens in de tracker gemeld worden voor bij noodgevallen wat tevens wel een verzoek van onze zoon is.

Ik heb aangeboden onze zoon een 2e horloge te geven (copy horloge) voor de dagen dat dat hij bij mij is.
Hier staan beiden ouders in vermeld.
Dit weigert ex-partner.

Ik zie dan ook geen meerwaarde in het dragen van het horloge dat hij van moeder mee heeft gekregen.
Op afstand meekijken en luisteren lijkt mij echt wel tegen mijn privacy in te gaan.

Het aanbieden van een extra horloge zodat ex-partner weet waar onze zoon is en hun elkaar altijd kunnen bereiken lijkt mij een goede oplossing.
Ongevraagd meekijken en luisteren lijkt mij niet de bedoeling.

Het horloge van moeder maakt nu dan ook een wereldreis met dhl zodat wij later op google kunnen zien waar hij allemaal is geweest.
De kleine vindt het hilarisch en ik ben van de tracker af 🥳

Offtopic: Even buiten de vervelende feiten om voor de betrokkenen, heeft die wereldreis met dhl mijn dag gemaakt. Geniaal!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.