Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Halen en brengen, uitspraak en ruzie


Daglichtlamp schreef op 22-04-2022 om 13:41:

[..]

In dit geval kun je het dus niet meer invullen zoals je wilt, want in de uitspraak staat blijkbaar dat moeder op vrijdag moet brengen en vader op zondag.

Dan is het duidelijk. Dan moet zij op vrijdag brengen en hij op zondag de kinderen terugbrengen. En van de woning van de een naar de woning van de ander. Niet ergens in het midden. Niet om de beurt, etc. 

In goed overleg zou je natuurlijk wel af kunnen wijken van een uitspraak, maar goed overleg is er in dit geval niet. 

Bijzonder triest dat mensen jaren na een scheiding nog zo bezig zijn met elkaar dwars te zitten. 

Sabster: "nu dus hiervoor weer bij de rechtbank moeten komen.. rechter heeft besloten alles 50/50 te doen. Ik werk hier niet aan mee. Reden: ik gun hem het licht niet in zijn ogen."

Er is er één die daar de dupe van is, degene waar je het meeste om geeft op deze wereld en die zich hopelijk kan ontwikkelen tot een zelfverzekerde, zelfstandige jonge vrouw, jullie dochter. Dat heeft je ex toch goed gedaan, er mede voor gezorgd dat dit kind er is. Wees er samen goed voor en zuinig op. 
Ik heb jong volwassenen om mij heen die getraumatiseerd zijn, depressief en dus mentale klachten hebben door hun jeugd. Voor de scheiding jarenlang een onveilige  thuissituatie, dan een vechtscheiding en na de scheiding ouders die elkaar "het licht in de ogen niet gunnen". 
Stop ermee, jullie zijn toch volwassen? Vreselijk triest dit soort verhalen.
Zet je wrok aan de kant, je wordt er echt niet mooier van, het geeft stress en niemand wordt er gelukkig van. 50/50 is de uitspraak, einde gebakkelei. 

je hebt je gewoon te houden aan de uitspraak van de rechter, niet meer niet minder. 

Mart37 schreef op 23-04-2022 om 08:51:

je hebt je gewoon te houden aan de uitspraak van de rechter, niet meer niet minder.

En dan vindt ze het raar dat ze bij de rechter haar zin niet krijgt...

Eigenlijk is alles wat ik wilde schrijven al wel gezegd, benieuwd wat Sabster van de reacties vindt?!

Het gaat ook niet om jou Sabster, maar om het welzijn van je kind. Jij mag van je ex vinden wat je vindt, maar dat doet er helemaal niet toe.

Bijtje82

Bijtje82

23-04-2022 om 19:52

Denk gevlogen, dat zie je vaak als je weinig medestanders vind😬

Kersje schreef op 23-04-2022 om 19:49:

Eigenlijk is alles wat ik wilde schrijven al wel gezegd, benieuwd wat Sabster van de reacties vindt?!

Het gaat ook niet om jou Sabster, maar om het welzijn van je kind. Jij mag van je ex vinden wat je vindt, maar dat doet er helemaal niet toe.

Helemaal mee eens.

Helaas lijken mensen dat bij een scheiding nogal eens te vergeten. Kinderen zijn dan de speelbal van ouders die nog rekeningen met elkaar te vereffenen denken te hebben. 

Volgens mij vergeten de ouders dat niet werkelijk, maar verpakken ze (vermoedelijk onbewust) hun eigen belang als "het belang van het kind".

Temet schreef op 24-04-2022 om 08:38:

Volgens mij vergeten de ouders dat niet werkelijk, maar verpakken ze (vermoedelijk onbewust) hun eigen belang als "het belang van het kind".

Deels misschien, maar de kinderen zijn natuurlijk in zo'n voortetterende vechtscheiden een ideaal wapen om de ander dwars te zitten. 

Natuurlijk vertroebelt alle ruzie en discussie wel het beeld dat de een heeft over wat voor ouder de ander is. 

Dat iemand bv. vreemd is gegaan of geen aandacht meer heeft gegeven aan zijn of haar partner, wil niet per definitie zeggen dat diegene dan ook een slechte vader of moeder is. 

En dan heb je nog de meningsverschillen over opvoeding. De een zal wat strenger zijn, de ander weer wat losser. Bij de een moeten ze om 9 uur naar bed, bij de ander om 10 uur. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.