Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Handtekening

Hallo mede ouders 

ik ben een gescheiden ouder. Dochter van 16 woont bij mijn ex. Beide hebben we het gezag  Nu is het zo dat mijn dochter sinds 1 maand een vriend heeft van 19 jaar. Heb ik geen probleem mee. Wel met het feit dat die jongen 1 keer bij mijn ex een weekend is geweest en mijn dochter bij zijn ouders een weekend. Zo heel erg goed kennen ze elkaar nog niet. (2 maand verkering) ex wil nu dus hebben dat ik toestemming teken/ geef zodat dochter met de vriend op vakantie na Denemarken kan zonder beide ouders. Ik heb aangegeven dat ik geen toestemming wil verlenen omdat ze elkaar nog maar kort kennen ex geeft dus aan dat zij dan wel tekend. Wat kan ik hier aan doen 

met vriendelijke groet jesse


Tegen de tijd dat we weer vakanties naar bijvoorbeeld Denemarken kunnen boeken zijn we alweer een paar maanden verder. Ik vind het erg voorbarig om daar nu al op vooruit te lopen, los van of je het wel of niet een goed idee vindt dat zij met hem op vakantie gaat.

Ik zou het even op zijn beloop laten en zeggen dat je een paar maanden wil wachten.

Jannie2005

Jannie2005

28-03-2021 om 18:34 Topicstarter

De zus van haar vriend woont in Denemarken en dochter zit nog op school ze hebben al geboekt ze gaan over 1,5 week weg

Jesse2019 schreef op 28-03-2021 om 18:34:

De zus van haar vriend woont in Denemarken en dochter zit nog op school ze hebben al geboekt ze gaan over 1,5 week weg

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/denemarken/reizen/reisadvies#anker-coronavirus

Tuurlijk. Denemarken zit net zo op slot als Nederland. Negatieve test en 10 dagen quarantaine.

En ze zit nog op school... Welke vakantie is er over 1.5 week?

Is ze net 16 of bijna 17? Ik heb mijn dochter net toestemming gegeven om van de zomer alleen op vakantie te gaan. Ze is dan 16,5.

Over op vakantie gaan met een vriendje zou ik ook niet dolenthousiast zijn, maar als het om de seks gaat, dat kan overal. Benadruk dat dat veilig moet en dat ze alleen dingen moet doen waar ze zelf achter staat. Van iemand een vakantie krijgen, betekent nog niet dat je seks met die persoon hoeft te hebben.

Over 1,5 week is het nog geen 15 mei, dus dat is weer een heel ander issue.

En waar moet je voor tekenen?

Kinderen van die leeftijd reizen zelfstandig.  

boekenlegger schreef op 28-03-2021 om 18:42:

[..]

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/denemarken/reizen/reisadvies#anker-coronavirus

Tuurlijk. Denemarken zit net zo op slot als Nederland. Negatieve test en 10 dagen quarantaine.

En ze zit nog op school... Welke vakantie is er over 1.5 week?

In Belgie = vanaf 5 april...?

Belgen mogen geen plezierreisjes naar het buitenland maken, het land zit nog op slot. Met boetes en alles erop en eraan. En dan quarantaine bij aankomst in Denemarken en bij terugkomst in België, ik denk niet dat het haalbaar is.

Jannie2005

Jannie2005

28-03-2021 om 21:55 Topicstarter

EmmaT schreef op 28-03-2021 om 18:32:

Tegen de tijd dat we weer vakanties naar bijvoorbeeld Denemarken kunnen boeken zijn we alweer een paar maanden verder. Ik vind het erg voorbarig om daar nu al op vooruit te lopen, los van of je het wel of niet een goed idee vindt dat zij met hem op vakantie gaat.

Ik zou het even op zijn beloop laten en zeggen dat je een paar maanden wil wachten.

het punt is ook al zeg ik dat ik een paar maand wil wachten is dat ex al heeft aangegeven dat zij gewoon gaat en als ik die verklaring niet tekend dat zij dat namens mij tekend 

Jannie2005

Jannie2005

28-03-2021 om 21:56 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 28-03-2021 om 18:42:

Is ze net 16 of bijna 17? Ik heb mijn dochter net toestemming gegeven om van de zomer alleen op vakantie te gaan. Ze is dan 16,5.

Over op vakantie gaan met een vriendje zou ik ook niet dolenthousiast zijn, maar als het om de seks gaat, dat kan overal. Benadruk dat dat veilig moet en dat ze alleen dingen moet doen waar ze zelf achter staat. Van iemand een vakantie krijgen, betekent nog niet dat je seks met die persoon hoeft te hebben.

Over 1,5 week is het nog geen 15 mei, dus dat is weer een heel ander issue.

ze word in april 16 ex geeft aan dat als ik niet tekend dat zij die verklaring namens mij wel tekend 

Jannie2005

Jannie2005

28-03-2021 om 22:00 Topicstarter

GinnyT schreef op 28-03-2021 om 20:22:

En waar moet je voor tekenen?

Kinderen van die leeftijd reizen zelfstandig.

je hebt een toestemming formulier nodig ivm kinderontvoeringen

Formulier toestemming reizen met minderjarige naar het buitenland

Reist u met een kind naar het buitenland? U kunt dit voorbeeldformulier gebruiken om te laten zien dat u toestemming heeft. De ouders, verzorgers of personen die gezag over het kind hebben moeten u die toestemming geven. Het formulier is niet verplicht maar bevat wel alle informatie die voor een snelle grenscontrole nodig is.

Jannie2005

Jannie2005

28-03-2021 om 22:01 Topicstarter

EmmaT schreef op 28-03-2021 om 18:32:

Tegen de tijd dat we weer vakanties naar bijvoorbeeld Denemarken kunnen boeken zijn we alweer een paar maanden verder. Ik vind het erg voorbarig om daar nu al op vooruit te lopen, los van of je het wel of niet een goed idee vindt dat zij met hem op vakantie gaat.

Ik zou het even op zijn beloop laten en zeggen dat je een paar maanden wil wachten.

het punt is dat ex daar niks op uit doet 

Jannie2005

Jannie2005

28-03-2021 om 22:02 Topicstarter

GinnyT schreef op 28-03-2021 om 20:22:

En waar moet je voor tekenen?

Kinderen van die leeftijd reizen zelfstandig.

Formulier toestemming reizen met minderjarige naar het buitenland

Reist u met een kind naar het buitenland? U kunt dit voorbeeldformulier gebruiken om te laten zien dat u toestemming heeft. De ouders, verzorgers of personen die gezag over het kind hebben moeten u die toestemming geven. Het formulier is niet verplicht maar bevat wel alle informatie die voor een snelle grenscontrole nodig is.

Ja maar, met wie reist ze dan? Kinderen van 16 reizen zelfstandig. Hoe denk je dat dat in die feestbussen richting de Costa Brava gaat?

Dat formulier (en dus ook die handtekening) is in dit geval een wassen neus. Ik denk dat je de verkeerde strijd voert.

En feitelijk gaan ze niet op vakantie maar op familiebezoek. Alleen woont die familie dus twee landsgrenzen verderop.

Had je minder moeite gehad met een lang weekend naar de Zeeuwse kust?

Waar zit je probleem? Waar ben je bang voor? Misschien moet je die vraag eerst beantwoorden. Dan kun je vervolgens bedenken of verbieden de juiste manier is om er mee om te gaan.

Denk je dat je dochter ‘veilig’ is als je haar deze dingen verbiedt of vind je dat een meisje van 16 deze dingen niet ‘hoort’ te doen?

Heb je wel eens met je dochter over haar vriend en verliefdheid gepraat? Misschien ook open aangegeven waar jouw bedenkingen liggen. Gewoon een open gesprek, dus niet dat jij zegt wat ze wel en niet moet doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.