Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Handtekening


En als je hem wat beter zou leren kennen? Misschien kan je dochter haar vriend ook een weekend meenemen naar jou? Zodat je weet wat voor een jongen het is? Mijn dochter had op die leeftijd een heel leuk, lief en serieus vriendje, heb altijd het gevoel gehad dat ze goed voor elkaar zouden 'zorgen' als er op vakantie iets zou gebeuren. Als je bang bent voor het feit dat ze juist door zo'n vakantie eerder sex zouden hebben, dan zou ik dat loslaten. Dat gaat, als ze dat willen, sowieso wel gebeuren, met of zonder vakantie, dat kan je ook in Nederland doen (of België, weet niet waar je woont).

GinnyT schreef op 29-03-2021 om 00:06:

Ja maar, met wie reist ze dan? Kinderen van 16 reizen zelfstandig. Hoe denk je dat dat in die feestbussen richting de Costa Brava gaat?

Dat formulier (en dus ook die handtekening) is in dit geval een wassen neus. Ik denk dat je de verkeerde strijd voert.

Dat dacht ik ook. Tot mijn kinderen wel gecontroleerd werden bij een vakantievlucht naar Turkije. Ik liep achter ze en kinderen gingen als eersten door de douane en werden om toestemmingsformulier ouders gevraagd. 

Hartstikke goed natuurlijk van die douane beambte.

Echter binnen Europa ga je niet langs de douane. Ik geloof daarom echt niet dat dit formulier veel gaat toevoegen in een reisje naar Denemarken.

Alkes schreef op 29-03-2021 om 19:26:

[..]

Dat dacht ik ook. Tot mijn kinderen wel gecontroleerd werden bij een vakantievlucht naar Turkije. Ik liep achter ze en kinderen gingen als eersten door de douane en werden om toestemmingsformulier ouders gevraagd.

Dat hadden wij ook. Gewoon een vlucht binnen de EU. Dochter was alleen al lang en breed meerderjarig dus die was uitermate beledigd

Alkes schreef op 29-03-2021 om 19:26:

[..]

Dat dacht ik ook. Tot mijn kinderen wel gecontroleerd werden bij een vakantievlucht naar Turkije. Ik liep achter ze en kinderen gingen als eersten door de douane en werden om toestemmingsformulier ouders gevraagd.

Bij ons werd aan mijn dochter gevraagd of ik haar moeder was. In het Engels. Dat verstond ze niet, dus keek ze mij aan om er achter te komen wat ze moest antwoorden. Had ik dus alsnog een ontvoerder kunnen zijn ('als iemand iets vraagt, dan zeg je dat ik je moeder ben').

Het is een non-issue. Er is een coronapandemie en je mag niet op vakantie naar het buitenland. Dat zou je enige antwoord moeten zijn. 

Ik vind het goed dat je het serieus neemt. Het is niet niks om een kind van 16 a 17 jaar alleen op reis te laten gaan naar het buitenland. Zeker niet wanneer het ook met haar eerste vriendje is, wat nog pril is en zonder ouders. Mocht het onverhoopt anders gaan dan je dochter had gewild, dan is de afstand behoorlijk groot. Echter denk ik wel dat het lastig is om geen toestemming te geven. Je moet je afvragen wat je tegenhoudt.

Praat met je dochter erover. Zorg dat ze weet wat ze kan doen op het moment dat de reis anders gaat. Dat ze goed voorbereid is voor de reis. Maak kennis met haar vriendje en desnoods met zijn ouders om af te stemmen. En om elkaar te bereiken op het moment dat het nodig is.

Zelf was ik ook 17 jaar toen ik voor het eerst alleen ging (naar Salou 😂) en ja mijn ouders moesten toestemming geven dat ik als minderjarige op reis mocht gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.