Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-09-2012 om 16:00
Ik weet niet hoe ik nu verder moet. Wij hebben al tien jaar een relatie en hebben twee jongens van 6 en bijna 4. We zijn niet getrouwd, hebben geen samenlevingscontract maar wel twee kinderen en een koophuis. Dit huis staat op naam van ons allebei maar ik betaal de hypotheek.
Onze relatie is al een hele tijd slecht maar mijn vriend wil hier niets in veranderen. Hij wil er niet over praten en wil ook geen toekomstplannen maken. De ruzies en de stress worden mij nu echt teveel. Ik wil onze relatie beëindigen maar hij weigert om weg te gaan. Ik voel me gevangen want kan voor mijn gevoel geen kant op.
Ik verdien niet genoeg om twee huizen te betalen dus zelf het huis uitgaan is denk ik geen optie. Hij weigert namelijk om de hypotheek of andere vaste lasten te betalen.
Wat kun je doen als je partner domweg weigert te vertrekken?