Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Hoe kan ik dit stoppen

ik zal eve uitleggen hoe het ervoor staat. Gezin getrouwt 20 jaar ingemeemschap van goedere met drie kinderen onder de 18 en koophuis en bedrijf.
Wij hebben een bv bouwbedrijf ik hen daar niks mee.vandoen maar ben wel mede verantwoordelijk. Partner pakt nu al maamden geld vanuit de bv ivm zijn nieiwe verslaving de cryptowereld.hij is ook verslaaft aan wiet. Hij heeft al een ton verloren en wordt steeds erger want het bedrijfsgeld is nu op bijna en er moete nog belastinge betaald worden en de gewone laste met andere woorden we gaan kapot ik sta zo ops traat van de schulden. Ja we hebbe koophuis maar de overwaarde kan ik shculde mee betale en dan sta ik letterlijk op straat ik kan geen kant op niks kope vanmijn inkomen bedrijf zal meneertje natuurlijk stoppe en zelf verder gaan hij kan makkelijk een kamertje ergens huren maar ik zit met alle kids. Iemand enig advies hoe moet ik hieruit komen??  Ben echt radeloos.. en ja dit geeft me zoveel stress dat ik wil scheiden.

Bijtje82

Bijtje82

18-08-2022 om 22:17

Wow! Begin eerst eens je tekst te schrijven met punten, komma's, Hoofdletters en spaties. Dan maakt foutieve spelling niet eens zoveel uit. 
Dit leest als raaskalken, alsof je in één adem een heel verhaal probeert te vertellen nadat je een sprintje hebt getrokken.

Ok.. nu dan inhoudelijk. 

Wanneer zijn deze problemen ontstaan en waarom heb je het zo ver laten komen? Ja, ik leg de schuld nu bij jou. Misschien niet fair, maar mensen met een verslaving of een ander probleem zien vaak hun eigen fouten niet meer. Of de consequenties die hun gedrag met zich meebrengt. 

Zoek een financieel adviseur, iemand die jou of jullie kan helpen om alles weer op de rit te krijgen. Zoek daarbij ook hulp voor jullie samen en maak concrete afspraken over wat er aan dergelijke zaken mag worden besteed. 
Blijkbaar heeft je man geen benul van financiële ontwikkelingen en is hij blind voor de gevolgen. Crypto is nu geen goede investering, wellicht kan een beleggingsadviseur jullie verder helpen. 

Scheiden omdat het financieel niet lekker loopt is geen goede reden natuurlijk. 

Zoek intussen ook uit of jij uit de BV kunt stappen zolder gevolgen. Er zijn vormen waarbij het risico voornamelijk bij de firma ligt en een persoonlijk faillissement beperkt kan worden. Hier heb ik verder geen kennis van, dus je zal echt naar een adviseur moeten. 
Je partner is fout in dezen, maar aangezien jij medeverantwoordelijk bent is het nu aan jou om de eerste juiste stap te zeggen. Je partner overziet het probleem momenteel niet.

Painter

Painter

18-08-2022 om 22:29 Topicstarter

bedankt voor je reactie. Ik zal op mijn spelling letten. De drugs is er altijd geweest met vlage hij liegt er tenslotte over. En belooft beterschap. De crypto is sinds dit jaar begonne en allemaal stiekem natuurlijk hij liegt er veel over. Ik kan weinig doen want crypto heeft niks met zakelijk te maken dus al het geld wat ie opneemt daarvoor is gewoon prive uiteindelijk waar ik dus gewoon ook voor opdraai. En een persoonlijk faiisement zal het zeker worden ben ik bang zo omdat crypto gewoon prive is. We hebbe disndag nog met deboekhouder gepraat die heeft gezegt stop nu met crypto en ja hoor meneer boekt zo weer paar duizend euro over dezelfde avond geloofd heilig dat ie er rijk van kan worden terwijl ik ook wel weet dat dat niet gaat gebeuren. We kome er niet same uit. Hij vind dat ik hem meer moet steune met de drugsverslaving maar dat doe ik al jaren en loopt nergens op uit wil geen zorg krijgen van instanties dan houd het toch echt op. Vind het jammer dat het zo moet gaan zolang getrouwt he tis een goeie vader en een goed hard maar sit verpest alles.

Wat vervelend voor je dat je man niet met geld om kan gaan en een drugsverslaving heeft.

Wat de drugsverslaving betreft: ik zou van hem echt eisen dat hij daarvoor professionele hulp zoekt, want hier kom je samen niet uit. En dat je anders echt bij hem weg gaat (als je dat al niet van plan was). 

Ik denk dat je in ieder geval je financien zo snel mogelijk los moet koppelen van die van je man. Dat kan door te scheiden of (als je toch bij hem wilt blijven) door je huwelijk in gemeenschap van goederen om te laten zetten naar huwelijkse voorwaarden. Het zal alleen niet makkelijk worden als er schulden zijn, maar hoe eerder je (financieel) van hem losgekoppeld bent, hoe beter. Anders trekt hij jou nog meer de schulden in. 
Maar laat je daarvoor adviseren door een financieel adviseur, want die kan beter alles in beeld brengen dan wij hier adhv enkele forumposts. 

Wel een paar punten nog: 
Als je (20 jaar geleden) in gemeenschap van goederen bent getrouwd, dan zijn alle bezittingen en schulden van jullie samen. Het maakt dan niet uit of het huis of de BV wel of niet op jouw naam staat. Als je uit elkaar gaat, gaat alles in principe door 2 (er zijn wel een paar uitzonderingen, bv. een erfenis met een uitsluitingsclausule). 

Wat betreft de BV: ik vrees dat geld uit de BV halen om crypto te kopen als wanbeleid wordt gezien, waardoor jullie alsnog prive aansprakelijk zullen zijn voor de schulden als de BV failliet gaat. Dus houd daar wel rekening mee... 
Je man moet daar ook echt mee stoppen. Crypto, aandelen, etc. moet je alleen kopen met geld wat je kunt missen. Daar lijkt het nu niet op. 

Ik begrijp (tussen de regels door) dat het inkomen van je man hoger is dat van jou? 
Als jullie zouden scheiden, heb je dan wel recht op een aantal jaren partneralimentatie en mogelijk ook kinderalimentatie (als de kinderen bij jou gaan wonen). Hoeveel alimentatie en hoe lang dat weet ik niet, maar misschien weten andere forumleden daar meer van. 

Painter

Painter

19-08-2022 om 21:42 Topicstarter

bedankt voor je informatie, inderdaad worden alle opnames uit bv natuurlijk prive belast dat is dus het hele probleem. Ik wil niet in de financiele probleme kome ondanks dat ik die nu al heb dus door hem.  We kunnen huwelijksevoorwaarden doen maar dat is ook vrij ingewikkeld begreep ik. Omdat dan alles verdeeld moet worden en stel dat hij faiiet gaat kome ze alsnog ons huis afneme omdat die tenslotte voor de helft van hem is. En onderdak is nu juist het grote probleem. Wat betreft inkomen verdien hij inderdaad meer. Allementatie zou ik dan recht op hebbe maar hij is er wel zo eentje die dan zorgt voor geen inkome of zo laag en dan zwartwerke zie ik m wel voor aan dus ik ga eve uit van een onkome van mij zelf maar daar kan ik niks mee kopen of particulier huren dat is erg duur ik zot dus echt met me handen in het haar.  Erg ingewikkeld allrmaal.

Ik zou het stap voor stap doen. De hele berg is te groot om in een keer af te handelen. Scheiden is op dit moment niet je grootste prioriteit lijkt me, maar de financien regelen. 
Dus ga maandag naar een financieel adviseur. Of misschien zelfs een advocaat met kennis van de zakenwereld. Probeer in ieder geval de schade te beperken. Trek BV en privé uit elkaar. Ik denk dat huwelijkse voorwaarden wel een goed idee zijn. Kan best dat dat ingewikkeld is, maar dat is scheiden ook. En scheiden kost ook een hoop geld en tijd. Plus dat een gebroken gezin ook niet alles is en je man toch ook de vader van je kinderen blijft, dus je raakt hem en zijn sores hoe dan ook niet kwijt.
Werkt hij nog wel? Loopt de zaak nog? Want op zich moet je in de bouwwereld op dit moment toch prima je geld kunnen verdienen lijkt me.
Sterkte hoor, nare situatie voor je.

Painter

Painter

19-08-2022 om 22:13 Topicstarter

ja hij werkt zeker dat staat ook niet stil nu. Maar inderdaad ik moet de financie gaan regele en hooen dat hij hierin mee wilt gaan. Ik zal nog is met een financieel adviseur of advocaat dat is lastig want wie heb je nu hier voor nodig. Notaris wist het ook niet dus lastig zo ik ga me meer verdiepe al is het moeilijke materie. Nogmaals bedankt voor mense die mijn lasten lezen en reageren.

Of de boekhouder?
Won je in België of in Nederland?
Tsjor

Painter

Painter

20-08-2022 om 21:39 Topicstarter

wij kome uit nederland de boekhouder pas nog gesproken. Die zegt wat ie moet doen maar ja of die het ook gaat doen is een tweede ze vetslaving valt niet mee te praten.

Heb je in beeld hoeveel belasting er binnenkort betaald moet worden en hoeveel geld er nog op de rekeningen staat (zowel voor de BV als prive)? Is er nu al een belastingschuld of gaat het om de belasting die bij een volgende aangifte betaald moet worden?
(Als je dit niet weet, kun je het aan de boekhouder vragen.)

Eigenlijk zou je het beheer van de rekeningen moeten overnemen, zodat je man wel het bedrijf runt, maar jij de financien. Dan bedoel ik vooral dat je man alleen grote bedragen mag overboeken met jouw toestemming, maar dan moet hij ook inzien dat hij er financieel een rommeltje van maakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.