Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Hoe om te gaan met je ex zegt gezin mis maar blijft bij een ander.

Hoi ,

Ik heb een vraag.  Ik en me ex heb 2 kids van 3 en 5 jaar. Ik ben weggegaan omdat met ander meiden bezig was. We zou weer kans geven en erna kwam erachter dat met ander meisje bezig was.  Heeft eerst lang ontkent da't niks was nu zijn zal 9 mnd samen  zeg wel nog gezin te missen dat mijn schuld is omdat ik weg ben gegaan.  Maar hij kies toch voor om met haarverder nieuw gezin te maken. Hoor van haar dat hij heeft toegestemd met nog kind te maken binnenkort.  Terwijl nooit 3e wilde . Hij zeg bij mij nog dat gezin mis en dat geen keus heeft gemaakt maar is wel zijn vriendin in een keer terwijl eerst hele tijd heeft gezegd fijn vond om single te zijn..vind heel moeilijk te begrijpen . Marja is bij haar dus die keus is opzich duidelijke.  Maar zegt dat van is jou keus alsof hij niet zo wilde maar denk je wil toch bij haar zijn  dat is toch zijn keus.

Ik denk dat hij jou de schuld probeert te geven. Maar dat is niet eerlijk. Iemand die steeds met andere vrouwen bezig is, kan niet jou de schuld geven dat hij niet meer bij zijn gezin is. Het is goed dat je voor jezelf hebt gekozen. Hij klinkt niet als een aardige, betrouwbare man. Tegen zijn nieuwe vriendin is hij nu al niet eerlijk. Hij zegt tegen jou dat hij jullie gezin mist en gaat toch een kind met haar maken. Wat kun je nog van hem geloven? Niet zoveel denk ik. 

Imi

Imi

13-10-2021 om 08:35

Het klinkt niet bepaald alsof deze man een lot uit de loterij is. Vreemdgaan en dan jou de schuld geven dat de relatie voorbij is? Werkelijk? Waar haalt hij het lef vandaan? Dit is een man om snel achter je te laten.

Jij verdient beter, veel beter. Als je er klaar voor bent, zoek dan maar een betrouwbare, lieve man waar je wél op kunt bouwen.

wat is je vraag.... 

Floor70 schreef op 13-10-2021 om 09:11:

wat is je vraag....

Die staat in de titel Floor: 

“Hoe om te gaan met je ex zegt gezin mis maar blijft bij een ander.”


Mama92

Mama92

13-10-2021 om 18:16 Topicstarter

Ik vind nog moeilijk omdat gezin ook mis als zeg weet niet hoe ik moet reageren. Want heeft vriendin en zeg wel zo dingen maar blijft toch bij haar. 

Wat minder kijken naar wat ex zegt. En wat meer naar wat ex doet.

Mama92 schreef op 13-10-2021 om 18:16:

Ik vind nog moeilijk omdat gezin ook mis als zeg weet niet hoe ik moet reageren. Want heeft vriendin en zeg wel zo dingen maar blijft toch bij haar.

Niet luisteren naar zijn loze woorden, maar kijken naar zijn werkelijke daden!


Wat is er zo aantrekkelijk aan deze ruggengraatloze man?

Wat  mist hij dan? Jou? Dan moet hij kiezen. De kinderen? Die kunnen toch wel naar hem gaan, hij kan de helft van de tijd voor ze zorgen, ook op de lastige uren met werk en kinderopvang. Ik zou dat laatste aan hem voorstellen.

Tsjor

tsjor schreef op 14-10-2021 om 13:22:

Wat mist hij dan? Jou? Dan moet hij kiezen.

Dat is natuurlijk in het algemeen zo. Maar Mama92 zegt dat hij al eerder een keer 'gekozen' heeft om het huwelijk een kans te geven en dat hij toen toch doorging met andere vrouwen. Hij lijkt sowieso niet zo goed in kiezen. Terwijl hij Mama92 gek maakt met dat het haar schuld is dat ze uit elkaar zijn en dat hij hun gezin zo mist, is hij gewoon met zijn huidige vriendin en zijn er zelfs signalen dat hij met haar een kind gaat verwekken. Waarom zou je zo'n man nog een keer een kans geven? Waaruit zou blijken dat hij 'een keuze maken' dit keer wel serieus zou nemen? Ik zou ook niet opnieuw samen willen leven met iemand die mij zo aan het lijntje houdt en probeert mij in de war te maken door me de schuld te geven van wat hij zelf heeft veroorzaakt.

Mama92 schreef op 13-10-2021 om 18:16:

Ik vind nog moeilijk omdat gezin ook mis als zeg weet niet hoe ik moet reageren. Want heeft vriendin en zeg wel zo dingen maar blijft toch bij haar.

Ik zou het afkappen of negeren. Je hoeft er helemaal niet op in te gaan. Geloof jij dat hij eerlijk is als hij die dingen tegen jou zegt? Denk je dat je (nu wel) op hem kan rekenen?


'Waarom zou je zo'n man nog een keer een kans geven?' Het is niet een tweede kans geven, maar een einde maken aan het gezeur 'ik mis mijn gezin'. Waar gaat dat over en wat betekent dat dan voor jou? Als hij met 'gezin' de kinderen bedoelt kun je daar andere afspraken over maken (ik denk niet dat hij dat bedoelt). Als hij mama92 bedoelt moet hij stoppen met zijn vriendin. Je kunt niet je hele leven lang blijven doorgaan met zo zeuren.

Tsjor

helemaal niet reageren. Dat lijkt mij het beste.
Richt je maar op je eigen leven en dat van je kinderen. Betaalt hij wel alimentatie?

tsjor schreef op 14-10-2021 om 16:30:

'Waarom zou je zo'n man nog een keer een kans geven?' Het is niet een tweede kans geven, maar een einde maken aan het gezeur 'ik mis mijn gezin'. Waar gaat dat over en wat betekent dat dan voor jou? Als hij met 'gezin' de kinderen bedoelt kun je daar andere afspraken over maken (ik denk niet dat hij dat bedoelt). Als hij mama92 bedoelt moet hij stoppen met zijn vriendin. Je kunt niet je hele leven lang blijven doorgaan met zo zeuren.

Tsjor

Zo is het! Het is alleen de vraag of die man het fatsoen heeft eerlijk te zijn over wat hij wel en niet kan waarmaken. Maar dat kan Mama92 beter beoordelen dan wij. 

Mama92

Mama92

15-10-2021 om 15:08 Topicstarter

Bedankt voor jullie reactie allemaal. Ja hij zeg is normaal gezin mis zei ik al op als je al 9 mnd ander heb en al heb over nieuw gezin vind wel raar. Ik denk ook gewoon je kinderen elke dag kunnen zien en was ooit leuk natuurlijk.  Ik vind moeilijk wat geef me hoop ik wil natuurlijk ook niks liever dan gezin compleet maar laat me ook niet bezeiken dat maar moet accepteren dat iemand vreemd gaat . Dan hou je ook  niet van gezin maar voel me wel.schuldig en dat weet omdat niet lekker in me vel zit hem niet alle aandacht heb gegeven en met 2 kids je daar ook vooral op focus. Ik vond ook moeilijk ander vrouw nu bij me kids is en ik moet accepteren terwijl wij nog bezig waren dus had tijd 2 tegelijk kan deze relatie ook niet serieus nemen marja heb geen ander keus.  Zal maar bij neer moet leggen maar meer goede reactie wat kan geven. Hoe hier mee om ga.

Imi

Imi

15-10-2021 om 15:21

Denk je dat het je helpt als je eens met de huisarts of praktijkondersteuner hierover praat?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.