Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Hulp bij scheiding

Na/naast mijn topic in het Relatieforum ben ik (man, 49) zo goed als over de ontkenningsfase heen van mijn scheiding van vriendin. De storm van emoties en dingen die (toch) geregeld moeten worden is begonnen.
Als man zonder wezenlijke steun van familie of vrienden zal ik het grotendeels zelf moeten - mijn vriendin was ook mijn enige vriend, maar de liefde en toewijding die ze in mij zocht kon ik niet bieden.

Zijn er mannen (en vrouwen) die zich herkennen in mijn situatie? Wie heeft wijze raad? Wat helpt in die nare tijd? Hoe gaan of gingen jullie in de eerste tijd met je ex en je kinderen om? Bestaan er praatgroepen voor gescheiden mannen in Midden-Nederland? Therapeuten die jullie van harte aanraden die mij/ons professioneel kunnen helpen alles op een rijtje te houden? Zéker ook omwille van onze zoon!

Alvast zeer hartelijk bedankt! 
Groeten van Schipperaar.

Ik zou je dit boek willen aanraden: gelukkig getrouwd, gelukkig gescheiden van Hoefnagels. https://allesoverscheiding.nl/artikel/gelukkig-getrouwd-gelukkig-gescheiden.

Tsjor 

He Schipperaar, je mag mij ook een pb sturen. Ook ik heb hier het forum "vol" geschreven. Zit nu ook in een scheiding na een hele lange ontkenning. Ook mijn vrouw was mijn enige en beste maatje

Ik ben ook aan het scheiden. Mindfullness kan ik je aanraden en verder vooral stil staan bij de positieve dingen in je leven. Sporten of wandelen oidc helpt. 

Wij eten nog een keer per week als gezin en verder hebben we contact over de kinderen. De rest houd ik af. Het zakelijke contact gaat via de advocaat. 

En verder er vooral zijn voor jullie kind. Dat is het belangrijkst.

Lekker leuke dingen doen met de kinderen en zelf tot bezinning komen door lekker in de natuur te gaan of te sporten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.