Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ik heb even wat brainstorming nodig

Ik verhuisde naar Nederland in 2010, 3 kinderen gekregen en nu 10 jaar later heeft mijn vrouw mij uit huis geshopt. ik heb geen vrienden, familie of contacten in Nederland.

Ik heb nog mijn baan in Amsterdam, maar werk is nu volledig op afstand.

Ik ben maanden aan het zoeken voor een woonruimte, maar mijn keuzes zijn beperkt door beschikbaarheid van woningen in de omgeving en van de huurkosten in verhouding tot mijn inkomen.

Ik voel me machteloos en zonder elke dag de vader van mijn kinderen te zijn en er trots op te zijn ze te zien groeien en leren, heb ik het gevoel dat ik mijn levensdoel ben kwijtgeraakt

Kortom; ik zoek verse ideeën. 
Ik ben eerlijk gezegd verdrietig en bezorgd voor de toekomst van mijn kinderen. 

Ik moeste ergens dit kwijt

Wat vervelend voor je. Ik snap dat je je kinderen mist en dat het moeilijk is goede woonruimte te vinden.
Ik heb een paar vragen voor je.
Waar woon je nu (soort woning en afstand tot de woning waar je ex en kinderen wonen)?
Op wiens naam staat de woning waar je ex en kinderen wonen?
Zijn jullie al formeel gescheiden, en zo ja, wat is er geregeld over de woning?
Beetje rare vraag misschien, maar waarom heb je je met jouw moeilijke situatie om een geschikte woning te vinden uit huis laten schoppen?
Hoe vaak (per week/maand) en waar zie je je kinderen nu?
Is er een mediator of heb je een advocaat ivm de scheiding?

Tip: kijk even naar de organisatie  Parent's house" in Amsterdam. 

Amsterdam & Amstelveen - Parentshouses Nederland

Misschien kunnen ze een tijdelijke oplossing bieden,
Sini

En als je al langere tijd een vaste werkgever hebt in Amsterdam zou ik ook met hem/haar hier een gesprek over hebben. Niet dat je je hele ziel en zaligheid moet blootleggen maar een werkgever wil een goede werknemer ook gezond houden en behouden. 
Je zit in een moeilijke, verdrietige situatie en wat praktische en mentale steun is ook belangrijk. 

Leif82

Leif82

16-04-2023 om 14:55 Topicstarter

ArianneH:
1. Ik woon sinds Oktober vorige jaar in Noorwegen (bij mijn sus), dus de afstand is qua tijd ongeveer 5-6 uur van deur tot deur, qua geld wordt dat snel niet te doen.

2. De woning (huurwoning) staat op haar naam, ik heb al jaren geen geregistreerd woonadres (zodat zij meer toeslag/uitkering etc krijgt)

3. Wij zijn al 4-5 jaar geen stel meer in onze zin. Maar wij hebben nog niet het officiële proces van scheiden gedaan(toen er spraken van was, heb ze zijn deel gewoon niet ingevuld/niet naar gekeken , maar opnieuw uitgesteld door luiheid)

4. In oktober, de week ervoor dat ik was uitgeschopt hebben wij over de toekomst gehad in  een positieve manier en zij heeft gezegd dat ik zolang kan blijven daar wonen als ik wil. 
In de week daarna heb ik een fout gemaakt. Ik vroeg haar waarom zij mijn pinpas heeft gepakt, geld opgenomen en pinpas terug zonder mij te tenminste informeren,  of vraagen.  Haar antwoord was dat als ik zo gerig zou doen moet ik het huis uit meteen, omdat ze wilde bijstand aanvragen en dan was ik een grote risico qua steekproef bezoek thuis of zoiets. 
(Dit is een heel zachte versie van de uitschelden dat plaatsvond, het was of ze mij laten aanvallen of vertrekken)
Een paar weken later werd het duidelijk waarom het zo ging: ze heeft een relatie begonnen met iemand een ze wilde niet dat haar vriend zich ongemakkelijk of onzeker zou voelen omdat haar ex daar woont 

5. Sinds oktober heb ik mijn kinderen hier naar Noorwegen gebracht voor kerst 10 dagen, dan een weekend in begin februari was ik in NL voor de verjaardag van mijn zoon, een laatste keer was een weekend in midden van maart voor een bezichtiging voor een kamer te huur in de buurt (helaas niet de "winnar")

(Excuus voor de gebroken Nederlands)

Fijn, een profiteur. "2. De woning (huurwoning) staat op haar naam, ik heb al jaren geen geregistreerd woonadres (zodat zij meer toeslag/uitkering etc krijgt)"
Dus zij wil jou niet op haar adres, omdat ze anders geen uitkering krijgt en erger nog, jij hebt daaraan meewerkt. 
Hopelijk vind je toch een kamer in Amsterdam, al wordt dat moeilijk want de woningnood en de prijzen zijn verschrikkelijk, en kun je je kinderen vaker zien. En hopelijk werk je niet meer mee aan deze fraude van je ex. 

Steun je financieel het gezin nog? Is het mogelijk om weer on speaking terms te komen met je (ex) vrouw? Je kinderen financieel zoveel als je kan te onderhouden. Zou het mogelijk zijn dat zij zo nu en dan een week bij haar vriend logeert en dat jij in het huis met de kinderen kan. Als tussenoplossing, misschien een win-win situatie. 
Verder zou ik nu al je zaakjes goed gaan regelen en via collega's om woontips vragen. 

Leif82

Leif82

16-04-2023 om 15:58 Topicstarter

Rhonda:

Sinds de dag dat ik naar Nederland ben gekomen, heb ik fulltime voor de financiën gezorgd gedurende al die jaren. Ik blijf dit nog steeds doen, anders zou het contact met mijn kinderen direct worden verbroken. Wat betreft de fraude/toeslag kwestie, ben ik nooit in een positie geweest om hier iets over te zeggen.

Dus zij heeft ervoor gekozen om een paar extra euro's te krijgen ten koste van mijn integratie in de Nederlandse samenleving. Ik heb geen vast woonadres, geen DigiD en geen adres om aan te tonen bij een toekomstige verhuurder.
Ik wil mezelf niet beschrijven als een profiteur.

Aangezien het huis altijd op haar naam stond, betekende elke ruzie of meningsverschil een potentieel risico om op straat te belanden (wat in de loop der jaren meerdere keren is gebeurd en soms resulteerde in een paar nachten in de auto slapen). Ik kan niets terugdoen omdat wat ik ook zou doen altijd effect zal hebben op mijn kinderen.



Je bent in een heel zwakke positie terecht gekomen ten opzichte van je kinderen en je eigen toekomst.
Heb je de kinderen wel erkend? Heb je wel ouderlijk gezag over hen?
Je werkt nu op afstand, dan kan dus ook als je in Nederland bent. Wellicht is er woonruimte te vinden als je buiten de randstad kijkt. De afstanden in Nederland zijn relatief klein.
Met betrekking tot de kinderen, zowel omgang als financiën, zou je toch moeten kijken of je iets officieel kunt regelen met behulp van een advocaat en rechter.
Complimenten voor je Nederlands.

Tsjor

Leif82 schreef op 16-04-2023 om 15:58:

Rhonda:

Sinds de dag dat ik naar Nederland ben gekomen, heb ik fulltime voor de financiën gezorgd gedurende al die jaren. Ik blijf dit nog steeds doen, anders zou het contact met mijn kinderen direct worden verbroken. Wat betreft de fraude/toeslag kwestie, ben ik nooit in een positie geweest om hier iets over te zeggen.

Dus zij heeft ervoor gekozen om een paar extra euro's te krijgen ten koste van mijn integratie in de Nederlandse samenleving. Ik heb geen vast woonadres, geen DigiD en geen adres om aan te tonen bij een toekomstige verhuurder.
Ik wil mezelf niet beschrijven als een profiteur.

Aangezien het huis altijd op haar naam stond, betekende elke ruzie of meningsverschil een potentieel risico om op straat te belanden (wat in de loop der jaren meerdere keren is gebeurd en soms resulteerde in een paar nachten in de auto slapen). Ik kan niets terugdoen omdat wat ik ook zou doen altijd effect zal hebben op mijn kinderen.



Met uw persoonlijke DigiD kunt u online uw zaken regelen met de overheid. Woont u in het buitenland? En bent u Nederlander of heeft u de nationaliteit van een EER-land (alle EU-landen plus Noorwegen, IJsland en Liechtenstein)? Dan kunt u via digid.nl uw DigiD aanvragen.

Misschien dit eens zoeken, een digid aanvragen kan sowieso in een EER-land, maar voor mensen uit Noorwegen is dit ook mogelijk. 

Zou gewoon eens naar een Nederlandse gemeente stappen waar je woonruimte zoekt. En eens kijken wat je werkgever/ persoonszaken voor je kunt betekenen, qua woonruimte. Nu jammer dat je in Noorwegen verblijft, maar ga als je hier woonruimte vindt ook iets doen naast je werk, waar je contacten op doet. Klein beetje netwerk heeft iedereen nodig. 

Leif82 schreef op 16-04-2023 om 15:58:

Rhonda:

Sinds de dag dat ik naar Nederland ben gekomen, heb ik fulltime voor de financiën gezorgd gedurende al die jaren. Ik blijf dit nog steeds doen, anders zou het contact met mijn kinderen direct worden verbroken. Wat betreft de fraude/toeslag kwestie, ben ik nooit in een positie geweest om hier iets over te zeggen.

Dus zij heeft ervoor gekozen om een paar extra euro's te krijgen ten koste van mijn integratie in de Nederlandse samenleving. Ik heb geen vast woonadres, geen DigiD en geen adres om aan te tonen bij een toekomstige verhuurder.
Ik wil mezelf niet beschrijven als een profiteur.

Aangezien het huis altijd op haar naam stond, betekende elke ruzie of meningsverschil een potentieel risico om op straat te belanden (wat in de loop der jaren meerdere keren is gebeurd en soms resulteerde in een paar nachten in de auto slapen). Ik kan niets terugdoen omdat wat ik ook zou doen altijd effect zal hebben op mijn kinderen

Ik bedoelde niet dat jij een profiteur bent, maar je ex-vrouw. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.