Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Geenidee

Geenidee

07-04-2018 om 12:56

Ik weet het even niet, verhuisde vader en pubers

20.00 uur wel laat

Ik vind 20.00 uur wel laat, de avond is dan grotendeels voorbij. Natuurlijjk nog wel op tijd voor een feestje maar om, ik noem maar wat, uit eten te gaan al laat. Ivm werk ex kon ik de kinderen ook een periode pas laat brengen op de vrijdagavond maar ik vond dat niet fijn; toch weer koken voor de kinderen en eigenlijk had ik alleen 2 zaterdagen per maand om 's avonds af te spreken. Ex had destijds voorkeur om dan te starten op zaterdagochtend maar dat heb ik geweigerd.

Geenidee

Geenidee

12-04-2018 om 11:55

Narcis

Hoe hebben jullie dat opgelost dan als ik mag vragen?

Kaori

Kaori

12-04-2018 om 12:07

leeftijd

Geenidee, hoe oud zijn die pubers nu eigenlijk, want dat maakt ook uit.

bicyclette

bicyclette

12-04-2018 om 12:42

haal die aap van je schouder

Je hebt geschreven dat de kinderen zelf met het OV naar het station kunnen. Dat kost hen wat meer tijd, maar zorgt ervoor dat jij nog zelf iets kan ondernemen op vrijdagavond. En dat is voor jou belangrijk. Er IS dus gewoon een heel eenvoudige oplossing. Ze gaan zelf naar het station en vervolgens zelf met de trein.

Ik vind het eerlijk gezegd ook best een beetje gek dat vader ze nog steeds met de auto komt ophalen. 150km heen, 150km terug. Terwijl er ook een prima treinverbinding is en ze blijkbaar prima zelfstandig met het OV kunnen reizen (dan doen ze immers op de zondagen al). Bij kleine kinderen lijkt mij dat logisch, maar het is toch heel normaal dat kinderen op enig moment zelfstandig gaan reizen? En waarom moeten pubers op vrijdagavond op hun moeder wachten tot die ze naar het station kan brengen? Daar zijn bussen, regiotaxi's en fietsen voor uitgevonden... Ja, kost wat meer tijd, maar hoe erg is dat?

Ik schreef al eerder: het probleem is zo groot als je het zelf maakt.

De kinderen zijn gewoon nog steeds welkom bij hun vader, het enige verschil is dat ze vanaf nu soms zelf het het OV reizen. En jij gaat gewoon lekker op vrijdagavond naar je vriend, net als altijd.

Geenidee

Geenidee

12-04-2018 om 13:05

Tsja

Ze zijn 15 en 13.

Er is geen vaste verbinding van huis naar het station op zondag, alleen op vrijdag.
Dit is dan wel met in totaal 3 keer overstap.

Ik merk dat ik toch, naar aanleiding van jullie adviezen en inzichten, teveel hierover inzit.
Bedankt voor alle tips ed! Ik ga hiermee aan de slag

Larisse

Larisse

12-04-2018 om 14:16

"Dit is dan wel met in totaal 3 keer overstap."

Oke, niet ideaal, maar op vrijdag hebben ze vast de tijd en ze zijn met zijn tweeen.

Maak het probleem niet groter dan het is.

Niet voor jezelf.

En niet voor je kinderen.

Geef hen gewoon aan dat ze voortaan met OV naar hun vader moeten, omdat hij geen auto meer tot zijn beschikking heeft. Of weten ze dat al. Niet te moeilijk doen.

Het wordt weer lichter, het weer wordt beter.

Beetje downsizen, minder zwaar maken en hopen dat ze gaan.

Als ze jou vragen te brengen, zeg je "nee, dan kan ik niet, andere afspraken".

Mochten ze er moeilijker over gaan doen, dan geef je aan dat ze dat met hun vader moeten overleggen, maar dat jij het niet gaat oplossen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.