Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

28-11-2021 om 10:15

Ik wil geen co ouderschap


Het is natuurlijk van de zotte dat er van een vader gevraagd wordt evenredig voor zijn kinderen te zorgen. In wat voor een wereld leven we als we een man meer dan 4 op de 30 dagen verantwoordelijkheid laten nemen voor zijn eigen nazaten? Schiet mij maar lek, dat kan nooit de bedoeling zijn geweest van het vaderschap

Was jij niet degene die twijfelde of je wel de biologische vader van het kind bent? Weet je dat inmiddels zeker? 

Oplossing: bied aan om zowel de BSO en de kosten voor een vaste oppas die het kind op kan vangen buiten BSO-tijden om te betalen. Ik ben alleenstaande ouder en en heb ook onregelmatige werktijden en kon daardoor de kinderen niet altijd op tijd bij de BSO halen. Dat deed de oppas dan, en kookte dan ook voor ze (en mij). Je kind is beter af bij een lieve oppas dan een vader die hem liever kwijt dan rijk is. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-11-2021 om 10:50

In het kader van NIVEA: welken nadelen zie je TO? En voor wie zijn dat nadelen, voor je kinderen, voor jou, voor hun moeder?

CocoCharlie schreef op 28-11-2021 om 10:46:

Oplossing: bied aan om zowel de BSO en de kosten voor een vaste oppas die het kind op kan vangen buiten BSO-tijden om te betalen. Ik ben alleenstaande ouder en en heb ook onregelmatige werktijden en kon daardoor de kinderen niet altijd op tijd bij de BSO halen. Dat deed de oppas dan, en kookte dan ook voor ze (en mij). Je kind is beter af bij een lieve oppas dan een vader die hem liever kwijt dan rijk is.

Precies en ik zou willen dat eens bij wet geregeld werd dat vaders die niet willen zorgen het gewoon afkopen zodat moeders niet allemaal dubbele taken op zich krijgen. Dan maar een lieve oppas inderdaad.  Nu betekent gelijkheid voor de wet: "nou dan zorg je als moeder toch niet voor je kind' Wat geen enkele moeder zal doen dus dan 'kies er toch zelf voor geen co-ouderschap te hebben". 

Er zijn een heleboel vaders en kinderen die staan te springen om co ouderschap.
Tenzij het niet in het belang van het kind is ben je egoïstisch als je dit niet faciliteert en dus mee gaat in het co ouderschap. Wel de lusten van het verwekken maar niet de lasten van het opvoeden....

Ellori schreef op 28-11-2021 om 10:53:

Er zijn een heleboel vaders en kinderen die staan te springen om co ouderschap.
Tenzij het niet in het belang van het kind is ben je egoïstisch als je dit niet faciliteert en dus mee gaat in het co ouderschap. Wel de lusten van het verwekken maar niet de lasten van het opvoeden....

Als er niet bewust voor een kind is gekozen door TO en de vrouw geen abortus wilde, vind ik dat ze de verzorging niet op de man moet afwentelen. 

Ik snap nu wel waarom je zo pro abortus bent. 
Ik zou het gewoon niet doen als ik jou was. Je doet me aan mijn vader denken en logeren bij mijn vader was geen feest. Ik was blij toen hij het contact verbrak. 

Lexus schreef op 28-11-2021 om 10:35:

Maar zonder dollen: Met deze attitude van (meestal) vaders hebben (meestal) moeders wel meer van doen. Moet zo iemand überhaupt nog wel vadertje 'spelen' voor die vier dagen per maand? Is dat goed voor kinderen? Is het nog een bijdrage aan de opvoeding, wanneer zo'n ouder alleen maar de leuke dingen eruit pikt? Kan hij wel een rolmodel zijn in die korte tijd? Je ziet vaak in die situaties dat kinderen zodra in de puberteit komen, helemaal geen zin meer hebben om naar zo'n ouder te gaan.
Ik weet het niet, maar het roept bij mij wel deze vragen op.

Hier klopt dat. Mijn oudste kon ook nooit bij haar vader terecht buiten de afgesproken dagen in het weekend. Ze heeft hem onlangs laten weten dat hij die spaarzame weekendjes waarop ze wél welkom is, in zijn reet kan steken. Ze gaat er niet meer heen.

redbulletje schreef op 28-11-2021 om 10:54:

[..]

Als er niet bewust voor een kind is gekozen door TO en de vrouw geen abortus wilde, vind ik dat ze de verzorging niet op de man moet afwentelen.

Onzin natuurlijk als hij geen kinderen wilde, dan had TO een condoom moeten gebruiken of zich laten steriliseren. 

redbulletje schreef op 28-11-2021 om 10:41:

Was jij niet degene die twijfelde of je wel de biologische vader van het kind bent? Weet je dat inmiddels zeker?

Hij is niet de vader dacht ik, maar hij heeft het kind inmiddels wel erkend.

Alleen dat lijkt me al reden genoeg om je verantwoordelijkheid te nemen. Want blijkbaar voelt hij zich vader genoeg om het kind toch te erkennen. 

MMcGonagall schreef op 28-11-2021 om 10:27:

[..]

Ik ben al 20 jaar alleenstaande ouder, dus ik weet hoe het is. Degene met de weekendregeling heeft het vaak goed voor elkaar. Kan vier dagen per maand de leuke papa spelen en altijd relaxt werken.

TO hoopt op een relletje. Dat krijgt hij niet van mij

Of juist wel 

Hoe gaat het met de verhuizing naar Noorwegen Blue?

redbulletje schreef op 28-11-2021 om 10:54:

[..]

Als er niet bewust voor een kind is gekozen door TO en de vrouw geen abortus wilde, vind ik dat ze de verzorging niet op de man moet afwentelen.

Je hebt de afgelopen periode alles geformaliseerd BlueFawn. Je hebt dus met je volle verstand en alles wat er te weten viel voor gekozen. Dan is het kijken naar een verdeling van verantwoordelijkheden de logische volgende stap. Ik begrijp inmiddels wel waarom dat voor jou moeilijk is en je daarvoor terugdeinst. Maar dat moet dan besproken worden. Het moet niet tegen de belangen van je kind ingaan natuurlijk. Maar met alleen ‘ik heb er geen zin in’ maak je geen goede beurt als vader. Ik denk dat je eerlijk moet zijn tegen moeder over je belastbaarheid.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-11-2021 om 11:29

Je schrijft dat je geen co-ouderschap wil en alleen nadelen ziet. Als je wat dieper op die nadelen ingaat, kunnen we wellicht advies geven. Ik denk trouwens niet dat het terecht is welk naar gedrag sommige mensen hier nu op jou projecteren. Het is alleen onmogelijk een passend antwoord te typen zonder de situatie beter te kennen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.