Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Optimist

Optimist

08-09-2018 om 21:50

Kennis maken met nieuwe vriendin - What's in it for me?

Molletje

Molletje

13-09-2018 om 17:49

Kyana

Kyana, je zegt in een eerdere reactie: "Maar inderdaad bij dat soort gebeurtenissen (overlijden, scheiden, ziekte) veranderd er vaak wat in de vriendenkring. Bepaalde mensen haken af, anderen blijven... sommige mensen verrassen positief, anderen negatief." Dat raakte me. Een vriendin van mij heeft drie jaar geleden haar oudste zoon (toen 21) verloren. Wij als vrienden waren er natuurlijk voor haar. In die drie jaar is er bijna niets dat we niet voor haar hebben gedaan. Toch is ze door haar verdriet en verbittering van ons afgedreven. Ik ben maandenlang (bijna 2 jaar) een paar keer in de week langsgegaan, heb eten gemaakt en dingen geregeld voor haar, maar ze komt zo verschrikkelijk negatief uit de hoek dat ik uit zelfbescherming een beetje afstand heb genomen. Ik kan niets vertellen over mijn eigen leven, daarin is ze totaal niet meer geïnteresseerd. Ik snap dat het heel lang kan duren voor ze weer interesse kan opbrengen voor anderen en dat het verdriet nooit over zal gaan. Maar na drie jaar alleen maar luisteren, zorgen en mijn mond houden over mijn eigen problemen (ben in februari geopereerd maar dat wilde ze niet horen want ik ging niet dood) moet ik eerlijk bekennen dat ik het bijna niet meer kan opbrengen. Ik hoopte dus positief te verrassen in moeilijke tijden en niet af te haken, maar uiteindelijk is het tot mijn verdriet toch anders gelopen. Soms ligt het niet alleen aan de vrienden...

Lisa

Lisa

14-09-2018 om 12:38

Houdt jezelf een spiegel voor

Dat je moeite hebt met feestjes waar ex en partner ook zullen zijn, is begrijpelijk.
Iedereen verwerkt een scheiding op zijn eigen manier en in zijn eigen tempo.

Maar feit is ook dat jullie al een jaar uit elkaar zijn en niet pas een week. Voor jou is een jaar kort en voor anderen mogelijk niet.

Mag Truus er niet bij zijn omdat jij nog erg verdrietig bent over de scheiding? Of omdat je ex op deze manier wil straffen voor het vreemdgaan?Misschien heb je over 5 jaar de scheiding nog niet verwerkt en wat verwacht je dan?

Als het om een feestje gaat wat binnenkort is kun je het overleggen met de mensen die het feestje geven hoe zij er in staan, zij bepalen wie er op hun feest komen, niet jij. Misschien vinden ze het een goed idee om haar nog niet te vragen en anders zul je er zelf keuzes in moeten maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.