Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Kinderen onder dwang meegenomen

Ik heb hier al vaker iets gepost. Maar graag wil even ventileren en jullie advies.
Jeugdzorg is al een hele tijd betrokken bij ons gezin. Mijn jongens van 6 en 9 hebben deze week in gesprek tegen de gezinsvoogd letterlijk gezegd dat ze niet naar papa willen in het weekend omdat ze bang voor hem zijn. Er zijn een paar voorvallen geweest wat heel Veel indruk gemaakt heeft op de kinderen. Jeugdzorg staat hier ook achter als ze niet willen hoeven ze niet te gaan. Ik kreeg het advies om gisteren ( donderdag) hem te mailen om door te geven dat de kinderen aan mij hebben aangegeven dat ze niet naar hem willen dit weekend. De gezinsvoogd zou hem ook mailen vandaag ( vrijdagmorgen) Deze mail heeft ze pas om 1445 gestuurd naar mijn ex met de dringende medeling om de kinderen met rust te laten en dat ze niet naar hem komen vandaag. Dat er een gesprek dient plaats te vinden tussen vader en kinderen zodat ze zich weer prettig voelen
Vader heeft de kinderen om 15 uur op school onder dwang meegenomen. Kinderen lopen alleen naar huis. Hiervoor heb ik gekozen om niet elke keer de confrontatie aan te hoeven gaan, hij staat ongeveer vier keer per week op school. Vervolgens heb ik contact gehad met de gezinsvoogd zij heeft hem gebeld vervolgens krijg ik te horen dat de kinderen bij hem mogen blijven dit weekend. Ze met toeters en bellen daar uit huis halen is niet goed voor hun. Dat snap ik. Nu mogen ze daar het hele weekend tot maandagmorgen verblijven terwijl ze dit niet willen en bang voor hun zijn. Ik kan niks om ze gerust te stellen. Want de kinderen hoeven mij niet te bellen van jeugdzorg.

Ik sta met mijn rug tegen de muur en weet niet meer wat te doen. Deze man terroriseert al 3,5 jaar mijn gezin. Nu worden de kinderen hier steeds meer de dupe van. Denk je eindelijk dat jeugdzorg door heeft hoe deze man in elkaar steekt. Laten ze nu keihard mijn kinderen in de steek.

Alison

Alison

18-11-2016 om 18:22

Juridisch

Hoe is de juridische situatie? Heeft de vader gezag? Misschien is het een idee om contact op te nemen met een advocaat over wat je kunt doen. Afhankelijk van wat er allemaal precies gebeurd is kun je aangifte doen of een straatverbod vragen.
Hou in ieder geval een logboekje bij wat wanneer gebeurde. Schrijf daar ook bij wie getuige was.
Van Jeugdzorg hoef je duidelijk niets te verwachten dus neem zelf het heft in handen.

Wanhopigemama

Wanhopigemama

20-11-2016 om 13:06 Topicstarter

Reactie

Dank je wel alison voor je reactie.
We hebben samen het gezag en een officiƫle ongangsregeling. Hij beroept zich om zijn recht dat de kinderen bij hem moeten zijn om het weekend.
Ik ga zeker kijken wat juridisch mogelijk is. Het enige wat ik kan bedenken is de omgangsregeling aan passen maar ja dat is heel moeilijk.

Jammer dat er niet meer reacties zijn gekomen... Had op wat meer tips gehoopt. Dit is letterlijk een weekend in hel. Wetende dat je kinderen ergens zijn waar ze niet willen zijn. En helemaal niets horen... Nu maar afwachten hoe ze eraan toe zijn als ik ze morgen om 12 uur op school kan ophalen....

Bezorgde moeders

http://www.bezorgdemoeders.nl/content/1/home.html

Mogelijk heb je wel iets aan het forum van 'bezorgde moeders'.
Dit zijn voor kinderen slechte ervaringen. Helaas kunnen we er weinig mee. Een kind heeft nou eenmaal 2 ouders en tenzij iemand aantoonbaar een strafbaar feit pleegt tegenover de kinderen, en dan nog, is er de omgangsregeling. Dat weerhoudt sommige ouders zelfs om te gaan scheiden omdat je dan je kinderen toch bij een partner moet laten gaan waar jij ernstige bedenkingen bij hebt.
Buitenstaanders kunnen niet beoordelen in hoeverre jij recht van spreken hebt, want in een vechtscheiding lopen zaken ook hoog op, door toedoen van een of beide ouders en kun je de dynamiek van de verloren relatie en wat er door beiden geuit wordt niet letterlijk neen. En bovendien kun je beschuldigingen van geweld of tot ellende leidend gedrag in psychische zin niet beoordelen.
Dus ben je ook als ex partners op elkaar aangewezen en blijven de kinderen hoe dan ook met beide ouders verbonden.
Hoe beter jij zelf persoonlijk in staat bent om zaken in goede banen te leiden, des te beter.

Paddington

Paddington

21-11-2016 om 12:05

Waarom

zijn de kinderen dan zo bang?

Ik heb helaas altijd een beetje mijn bedenkingen bij dit soort verhalen. Het is namelijk erg eenzijdig wat we hier lezen. Als je zou vragen aan de moeder van mijn stiefkinderen, dan ben ik een gevaar voor de kinderen. Gelukkig voor mij en de kinderen worden dit soort verhalen met een korrel zout genomen, ja, ook als de kinderen het aangeven. Praktijk heeft namelijk uitgewezen dat veel verhalen enorm worden opgeblazen door de verzorgende ouder en daarbij praten kinderen vaak naar de mond van de verzorgende ouder.

Dus als er echt gevaar is voor de kinderen bij hun vader, dan zul je met harde bewijzen moeten komen.

Je kiest ervoor om de kinderen alleen naar huis te laten lopen uit school, terwijl hun vader 4x per week bij school staat. Als hij er 4x per week staat en je bent bang voor de veiligheid van je kinderen, dan laat je ze toch juist niet alleen naar huis komen?

Wat versta jij onder dwang? Zijn ze aan hun haren meegesleurd een auto in? Of geven ze bij jou aan dat ze niet willen, maar zijn ze blij om hun vader te zien?

Probeer objectief te kijken naar de situatie. Is het werkelijk zo schadelijk voor de kinderen om bij hun vader te zijn? Indien het schadelijk is, kun je dan iets regelen om zaken op te vangen? Denk bijvoorbeeld aan een mobiele telefoon voor je kinderen. Ik neem dan wel aan dat het niet een situatie is waarbij de kinderen dagelijks worden geslagen door hun vader.

Moederdochter 6

Moederdochter 6

21-11-2016 om 19:07

Wanhopige mama; waarom zijn ze vang wat gebeurd er dan bij vader?!
waarom terroriseert hij al 3,5 jaar jullie gezien?!
Watis er allemaal gebeurd?!

Als mijn dochter zegt mama ik blijf liever bij jou...
Dan zeg ik dat papa het ook fijn vind als ze komt en dat ik dat ook altijd fijn vind.

Wanhopigemama

Wanhopigemama

27-11-2016 om 12:26 Topicstarter

Bang

Dank je Anne j. Ik ga eens op deze pagina kijken.

Paddington jammer dat je mijn verhaal in twijfel trekt. Helaas zijn er wel mannen die het verleden niet los kunnen laten en ervoor kiezen hun ex het leven zuur te maken.
Jeugdzorg houd zich ook met deze zaak bezig. De kinderen geven in ieder gesprek aan dat ze bang zijn voor hun vader en dat ze niet bij hem willen verblijven. Bang zijn heeft niet altijd met fysiek geweld te maken maar vaak ook met verbaal geweld.
Ik kies ervoor om niet op school te staan omdat ik dan iedere keer uitgescholden word voor van alles en nog wat. Ik kies voor de rust van mijn kinderen om hun hier niet mee te belasten.

Titel

Je bent er zelf niet bijgeweest, dus je weet niet of en welke vorm van dwang er is uitgeoefend. De gezinsvoogd stuurde de email om 14.45, je mag ging de kinderen van school halen om 15.00 uur. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat hij de email niet gezien heeft toen hij naar school ging en dat hij niet reageert op jouw email, omdat hij denkt vast te kunnen houden aan de omgangsregeling zoals die was afgesproken.
De titel van je bericht had dus ook kunnen zijn: gezinsvoogd mailt te laat. Want dat is wat er is gebeurd.
Jij wist dat er een verandering was afgesproken. Ik kan me voorstellen dat ik in zo'n situatie wel naar school was gegaan, juist om te voorkomen dat de kinderen dan met hem mee zouden gaan. Maar ook dat was lastig, want als hij dat niet weet (behalve dan jouw mail) dan zou je op het schoolplein de verandering moeten uitleggen. Hij zal daar niet blij mee zijn.
Voor het vervolg: wellicht kun je voor je zoon van 9 een mobieltje organiseren met prepaid, zodat je kinderen je kunnen bellen als de situatie erg moeilijk wordt. Wellicht ook met opname-mogelijkheid erbij, zodat ze kunnen opnemen wat er dan gebeurt en dat aan de gezinsvoogd laten horen.

Tsjor

Ad Hombre

Ad Hombre

28-11-2016 om 07:57

Paddington

"Ik heb helaas altijd een beetje mijn bedenkingen bij dit soort verhalen. Het is namelijk erg eenzijdig wat we hier lezen. Als je zou vragen aan de moeder van mijn stiefkinderen, dan ben ik een gevaar voor de kinderen. Gelukkig voor mij en de kinderen worden dit soort verhalen met een korrel zout genomen, ja, ook als de kinderen het aangeven. Praktijk heeft namelijk uitgewezen dat veel verhalen enorm worden opgeblazen door de verzorgende ouder en daarbij praten kinderen vaak naar de mond van de verzorgende ouder."

Ik denk dat ook wel eens, maar dan denk ik ook aan de gevallen dat het wel vreselijk misgaat en ben ik blij dat ik niet overal een mening over hoef te hebben en niet bij jeugdzorg werk...

Paddington

Paddington

28-11-2016 om 08:21

Ad Hombre

Dat ben ik ook met je eens. Ik verneem zoveel verhalen en dan hoor ik vaak wel beide kanten. Op zo'n moment ben ik erg blij dat ik niet hoef te oordelen. Het gaat allebei de kanten op weleens fout. Een ouder die weggehouden wordt van zijn/haar kinderen terwijl het voor de kinderen helemaal niet goed is. Alleen maar doordat er allerlei stront verteld wordt over de niet verzorgende ouder die maar 1 doel voor ogen heeft: zijn/haar ex-partner het leven zuur maken. Waardoor de kinderen het slachtoffer worden en hun leven moeten doorbrengen met een ouder die leeft in haat.

Helaas gaat het ook wel eens mis de andere kant op. Dat een ouder zich terecht zorgen maakt over de situatie bij de andere ouder.

Dat is ook de reden dat ik ervoor pleit dat er gekeken moet worden naar wat er werkelijk speelt. Wat de feiten zijn en wat het beste is voor de kinderen.

Verbaal geweld is vervelend en kan beangstigend zijn, daar weet ik helaas alles van. Helaas heb ik nog geen feiten vernomen die mijn standpunt heeft doen veranderen. Nogmaals: dat kinderen zeggen dat ze bang zijn en niet bij hun vader willen verblijven kan ook komen door jou. Door de manier waarop jij je opstelt en over hun vader praat. Dit zeg ik niet om jou aan te vallen, maar wel om aan te geven dat het zo kan worden gezien. Als jij dus wilt dat jullie kinderen worden beschermt, zul je met bewijzen moeten komen. Aan de hand daarvan kan een rechter bijvoorbeeld een verbod uitvaardigen voor hun vader om bij school te komen. Met die bewijzen kun je dan ook school overtuigen dat het voor de kinderen beter is om de politie te bellen als hun vader wel bij school komt.

Dus als jij echt zo bang bent voor wat vader de kinderen aandoet, dan zul je als moeder duidelijkere stappen moeten zetten tot bescherming. Tot die tijd blijkt dus dat het verbale geweld vooral tegen jou gericht is. Immers jij kiest er voor om de kinderen zelfstandig naar huis te laten komen, omdat het rustiger is voor de kinderen. Anders blijven de vragen rondzingen: is vader echt wel zo slecht voor de kinderen als de moeder aangeeft? Is het niet zo dat de kinderen naar de mond van moeder praten, zoals gebruikelijk is bij kinderen die te maken hebben met een vervelende echtscheiding?

Ik kan en wil er niet over oordelen. Wel zet ik er mijn vraagtekens bij omdat ik niet het hele verhaal ken.

Wanhopigemama

Wanhopigemama

30-11-2016 om 17:59 Topicstarter

Gesprek

Eindelijk worden mijn kinderen door jeugdzorg serieus genomen. Ze hebben wederom aangegeven dat ze niet naar hun vader willen. Nu gaan ze samen om de tafel zitten met jeugdzorg vader en de kinderen. Waar de kinderen bespreekbaar kunnen maken wat ze graag veranderd willen zien aan het gedrag van vader. Wat natuurlijk heel lastig is als je 6 en 9 bent. Ik vind het heel knap dat ze dit aan durven.

Laat gelezen

Ben ff paar weken niet in deze rubriek geweest en heb je bericht daardoor niet gelezen.

Wat ik dus niet begrijp is dat je niet aan school staat, terwijl je kids doodsbang voor je ex zijn. Ja, je wordt uitgescholden. Maar is dat dan reden om je kinderen het zelf te laten uitzoeken? Ik denk dat je er met de 'ontvoering'zelf een beetje om gevraagd hebt dat het zo liep. Als je wist dat hij kwam, zij bang waren, niet mee moesten etc. dan had je vanalles kunnen doen. Tot aan uit school houden aan toe.

Ik denk dat je van geluk mag spreken dat er nu nog te spreken valt over niet meer naar papa gaan, want jouw gedrag is er niet naar dat hij zo erg is en zij zo bang zijn als dat jij doet voorkomen. Hij scheldt jou uit DUS laat je je kinderen alleen naar huis komen terwijl die man daar elke dag staat. Jezus. En het dan nog gek vinden ook dat hij ze gewoon meeneemt.

Sorry, maar ik vind dat je een enorme steek laat vallen in deze, hoe erg de situatie met je ex ook mag zijn.

Ik hoop dat ze over het algeheel op meer steun van je kunnen rekenen dan dat ze blijkbaar kunnen met het naar school gaan. Ik weet natuurlijk niet hoe ver je van school woont, maar ze zijn sowieso erg jong om alleen te gaan. Laat staan in deze situatie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.