Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Kledij pluskinderen

Hallo iedereen


mijn man en zijn ex hebben samen een rekening waarop ze maandelijks evenveel geld op zetten voor de kinderen. Dit om uitgaven zoals kledij, hobbies enzovoort mee te betalen. De omgangsregeling is week/week voor beide kinderen. Zijn ex koopt van deze rekening de kledij voor beide kinderen. Zijn kinderen zijn altijd in dure merken gekleed, maar na een tijd zie je bepaalde kleding niet meer verschijnen omdat ze hier uitgegroeid zijn. Nu weet ik dat ze die kledij of doorgeeft aan jongere neefjes/nichtjes of verkoopt. Maar mijn man heeft die dus ook meebetaald en het opgebrachte geld wordt niet op de kinderrekenung gestort of op hun spaarrekening, kortom ze houdt het geld voor zichzelf. Ik heb dit nog niet met mijn man besproken (hij merkt dit niet op volgens mij). Moet ik hier wat van zeggen tegen hem of is dit mijn plaats niet? Onze financien zijn gescheiden dus mijn geld is het niet. 


Hoe komt het dat jij dit wel weet en je man niet?

Wat zou het je opleveren als je er een punt van maakt bij je man?

Nog iets: als het jouw geld niet is zou ik het zo laten. Over een paar jaar hebben de kinderen hun eigen geld en groeien ze niet meer zo snel overal uit.

ZaraO

ZaraO

13-04-2021 om 09:14 Topicstarter

Mijn man weet dit niet omdat hij daar gewoon niet over nadenkt. Ik wel omdat ik zelf ook vaak verkoop op bv Vinted. Het levert me helemaal niks op als ik hem hier attent op zou maken, maar ik vind het een beetje misbruik maken? Hij heeft in de scheiding enorm veel toegevingen gedaan op financieel gebied zodat de kinderen geen verschillen tussen beide huishoudens zouden merken, dus ergens stopt het wel denk ik? Hij doet totaal nergens moeilijk over en zal al snel iets uit eigen zak betalen die in principe van de kinderrekening moet komen. 

De vraag die bij mij leeft: levert zoiets reëel wat op? Een deel van de kleding verdwijnt waarschijnlijk van het toneel wegens onuitwasbare vlekken of beschadigingen.  Een deel gaat naar de neefjes en nichtjes en daarvoor zal niet worden betaald. En uiteindelijk gaat een deel in de verkoop. Hoeveel zal dat nou helemaal opleveren? Ik weet het niet want mijn kinderen hebben geen merkkleding, maar ik betwijfel werkelijk of er meer dan pak m beet 200 euro per jaar binnenkomt door verkoop van tweedehands kinderkleding.  En dat is dan nog als er niet wordt verkocht via Vinted, want dat platform betaalt vziw in principe uit in shoptegoed, dus dan wordt er gewoon nieuwe tweedehands voor in de plaats gekocht. 

Bedenk daarbij dat het verkopen ook inspanning vereist. Je man ziet wel niks van de opbrengst terug, maar hij heeft er ook geen energie in hoeven steken.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit niet de moeite is om een punt van te maken. 

Groeten, 

Temet

Ik zou me er zeker niet mee bemoeien. Het is niet jouw ex en niet jouw geld. Hoe weet jij trouwens wat ex verkoopt en wat ze weggeeft?  

Wat maakt het uit als de kleding naar neefjes/nichtjes gaat? Het past zijn kinderen niet meer dus die hebben er niks aan. Ik zou me daar niet druk over maken. Mocht je vinden dat de kinderen te dure kleding krijgen, zou je man dat wel kunnen bespreken mits hij het er mee eens is. 

ZaraO

ZaraO

13-04-2021 om 09:26 Topicstarter

Het gaat echt op duurdere stuks zoals winterjassen van Moncler en Hilfiger, truien van Kenzo, broeken van 7forAllMankinf enzovoort. Gaten of vlekken hebben ze nooit eigenlijk, zijn best nette kinderen. Ik weet de verkoopprijzen op Vinted hiervan dus het loopt best op eigenlijk. Op Vinted kan je overigens het geld dat je verdiend hebt laten storten op je rekening, is niet enkel tegoed die je krijgt. 

Ik weet niet wat ze verkoopt en wat ze weggeeft, maar ik heb zelf een dochter die een jaartje jonger is die in al die kleren zou kunnen, ik zou ze best willen overkopen en dan zou mijn man dit geld op de kindrekening zetren of hun spaarboekje, maar de kledij is telkens weg. Als ik bv vraag ‘waar is die trui?’ dan krijg ik vaak het antwoord ‘geen idee, denk dat die te klein geworden is en mama hem aan X gegeven heeft’ oid.

Zou je man niet kunnen vragen aan zijn ex of kleding eventueel ook een keer naar jouw dochter kan gaan? Het zou zomaar kunnen dat de moeder van jouw stiefkinderen hier helemaal niet bij na heeft gedacht of twijfelt of je daar op zit te wachten. 

Ik dacht hetzelfde als Temet. Jouw man stopt er toch geen tijd in om de kleding te verkopen? Levert zo’n handeltje van enkele kledingstukken dan een enigszins fatsoenlijk ‘uurloon’ op? En dan zou daarvan ook nog de helft naar vriend moeten? Ik zou denken dat de opbrengst de beloning is voor het feit dat zij de tijd en energie erin stopt. De restwaarde van de kleding an sich lijkt me minimaal. Laat het gaan. 

ZaraO

ZaraO

13-04-2021 om 09:39 Topicstarter

Mijn man heeft ook geen kans om deze te verkopen natuurlijk, ik zou dit best in zijn plaats willen doen. Op Vinted kruipt hier echt geen tijd in, foto nemen, uploaden en afwachten. Zoals ik al zei verkoop ik zeer veel op Vinted, het is echt poepsimpel en een kleine moeite. De winterjassen die zij dragen gaan vlotjes voor 120/stuk weg binnen de paar weken. 

Ze heeft zelf nooit vrede genomen met de scheiding dus ik ben niet de eerste waaraan ze zal denken bij verkoop (nog nooit gesproken/contact gehad).

Ik vraag me vooral af waarom je hier druk over maakt? Het is niet jouw geld, nietjouw spullen en dus niet jouw zaak. Speelt er iets anders op de achtergrond mee? Waar het eigenlijk om gaat? Dat het lijkt alsof dit een issue is maar dat er wellicht iets anders aan de hand is? 

ZaraO, zo te lezen hebben jouw man en zijn ex een goede balans gevonden na de scheiding, die naar beider tevredenheid goed verloopt. Nu ga jij daar zuur in strooien. En waarom? Omdat jij de kleertjes die zij koopt van hun geld voor hun kinderen via jouw hobby wil verkopen. Je gaat de sfeer verzieken. Je ogen kunnen niet van die kleertjes af blijven, je ziet de merken en je ziet wat ze op internet op zouden kunnen brengen. Dat maakt je begerig, hebberig. Echt heel naar allemaal.

Wat is zou doen: als je die winterjas op internet te koop ziet staan, koop hem dan.

Tsjor

Mocht je dit doorzetten, dan zou ik, als ik de ex van je man was, alle kleren in tweeën knippen en jouw man de helft geven. Zij heeft namelijk ook de helft ervan betaald en de andere helft is van haar ex.

Ondertussen: train je blik om anders te kijken naar de kinderen.

Tsjor

ZaraO

ZaraO

13-04-2021 om 10:19 Topicstarter

Wat een vreemde reacties. Ik vind het gewoon vreemd dat iets die ze met gezamelijk geld aankopen verkocht wordt en de opbrengst enkel naar haar gaat? Als ze dit op hun spaarrekeing zou zetten heb ik daar uberhaupt geen probleem mee, maar ze houdt het geld voor zichzelf. 

Als mijn ex en ik samen een dure winterjas zouden aankopen en mijn ex verkoopt die en houdt het geld lekker voor zichzelf dan zou ik dit niet ok vinden. Mijn man denkt hier niet bij na waar alle kledij naartoe gaat, maar mocht ik hem erop attent maken dan ben ik vrij zeker dat hij dit ook niet ok zou vinden.

Het gaat mij er niet om dat ik die kledij wil en mijn ogen blinken niet van merken (mijn kind draagt ook dure merken, die ik dan op Vinted verkoop, ex en ik kopen elk kledij apart, dus die heeft er in mijn geval niks mee te maken). Mijn man beklaagt zich soms dat hij zoveel toegevingen gedaan heeft in de scheiding (gans de inboedel mocht ze houden, waardoor hij alles opnieuw moest kopen oa). Ze vond het nooit genoeg, wil altijd meer en klaagt altijd. Het gaat dus meer om het principe dat ze nog steeds dingen doet op zichzelf te verrijken.

Hoe weet je dat zij zichzelf ermee verrijkt? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.