Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

kir

kir

10-12-2018 om 23:08

Mag ik verhuizen? Kind heeft omgangsregeling met vader

Hallo,

Ik heb een zoon van bijna 3. Ik heb een nieuwe vriend die ruim een uur verderop woont. Nu ben ik zwanger van hem en zou graag met hem samen willen gaan wonen. Zou ik in deze situatie mogen verhuizen met mijn zoontje van mijn ex naar mijn nieuwe vriend? Op dit moment is er een omgangsregeling van zaterdag op zondag dat mijn zoon bij mijn ex is.

Groeten.

Kan

Overleg het eens met je ex. Leg het uit.
Als het voor de rechter komt heb je wel kans dat je zelf in een weekendomgangsregeling terecht kunt komen. Vind maar eens een school die voor beide ouders op een gunstige afstand lig als je een uur van elkaar af woont,
Maar goed, dat kun je ook eerst bespreken met je ex. Misschien heb je al een mogelijke school op het oog.

Dees

Dees

11-12-2018 om 08:07

Andersom

In overleg met je ex mag alles. Je zou ook kunnen vragen of de vader van je ongeboren kind bij jou komt wonen. Zodoende verandert er voor je kind minder(blijft in de vertrouwde omgeving wonen) en kan de omgangsregeling blijven doorgaan zonder dat het contact met vader verder verkleind wordt.

Er verandert al zoveel voor je kind, ik bedoel nieuwe stiefvader een nieuwe baby. En dan ook nog eens uit de vertrouwde omgeving gehaald worden ver weg van vader vandaan.

kir

kir

11-12-2018 om 09:19

vader heeft ook een kind

mijn nieuwe vriend heeft ook een zoontje en die zit met hetzelfde probleem..
met mijn ex valt niks te overleggen, die probeert alleen mij het leven zo moeilijk mogelijk te maken.

Dees

Dees

11-12-2018 om 10:39

Overleg

Tja iemand zal moeten overleggen misschien kan je nieuwe vriend wel overleggen met zijn ex. En anders zul je zelf toch in overleg moeten of het aan moeten vragen via de rechter.

Lijkt me wel lastig allemaal want denk dat je ex wellicht hetzelfde zegt over jou. Zeker als je achter zijn rug om direct naar de rechter stapt.

mutsje

mutsje

11-12-2018 om 10:49

Sorry Kir

Sorry Kir, maar hier kan ik met mijn verstand niet bij. Je bent nog geen 3 jaar geleden gescheiden, maar wel een nieuwe relatie waar je niet mee samenwoont en ook al zwanger? Tenzij de zwangerschap niet gepland was, maar kind wel welkom, dan is het een ander verhaal.
Maar anders snap ik niet zo goed, waarom je eerst zwanger wordt en dan pas gaat nadenken hoe en waar je gaat wonen. Ook wetende dat jullie beide omgangsregelingen hebben voor de kinderen. En die kinderen kennen elkaar nog helemaal niet goed.
Je maakt het jezelf wel heel moeilijk en het is ook niet zo netjes van je dat je je zoon zomaar wil onttrekken van zijn vader, ook al kunnen jullie niet samen door een deur.
Ik heb verder geen oplossing.

kir

kir

11-12-2018 om 12:03

Mutsje

De zwangerschap is ook totaal niet gepland. Wel gewenst dat wel. Helaas heb ik een latexallergie en kunnen condooms dus niet en ivm andere omstandigheden werkte de pil niet.

Mijn zoon is sowieso de hele week al bij mij. Dit ivm veiligheid van mijn zoon.

ook iets minder begrip

Je zoon is niet alleen van jou maar ook van je ex. Ik vind het een heel slecht plan dat je van plan bent om een uur verder op te gaan wonen. Je laat schijnbaar de situatie van je nieuwe vriend bepalend zijn, want hij kan niet verhuizen vanwege een kind dat hij al heeft, maar je ex mag wel de klos zijn.

rutiel

rutiel

11-12-2018 om 12:15

Hmmm

Je ex probeert jou het leven zuur te maken, je kunt niet met hem overleggen, je zoon is al de hele week bij jou want bij jouw ex is hij niet veilig...

Het klinkt een beetje alsof jouw zwangerschap hoe dan ook een welkome aanleiding is om jouw zoon bij zijn vader vandaan te halen. Inhoeverre jouw zorgen terecht zijn kan ik niet inschatten. Wel vind ik dat je je zwangerschap niet kunt gebruiken om de problemen tussen jou en je ex te omzeilen. Blijkbaar vind je hem geen goede vader voor je zoon. Dat mag, maar benoem het dan ook zo en probeer er een oplossing voor te zoeken.

Voor jou is het ongetwijfeld een goede oplossing (gesteld dat je geen baan hebt in je huidige woonplaats en dus straks niet een uur hoeft te reizen). Of dit voor jouw zoon ook zo is weet ik niet. Zoals al gezegd: hij krijgt straks te maken met een andere woonomgeving en komt ook nog eens in een huis met een nieuwe stiefvader en twee nieuwe broertjes (of een broertje en zusje). Dat is nogal wat...

Je zult met hem in gesprek moeten over de opvoeding van jullie zoon, hoe dan ook.

aardbei

aardbei

11-12-2018 om 12:16

huidige regeling?

Ik snap niet helemaal hoe vaak je kind nu bij zijn vader is. Ik meende uit jouw eerste bericht te begrijpen dat hij daar alleen van zaterdag op zondag is. Maar ik merk dat bijvoorbeeld Anne iets anders leest in jouw bericht.

Als je kind inderdaad alleen in het weekend bij hem is, dan zie ik het probleem niet zo van verhuizen. Mits je zelf het belangrijkste deel van het vervoer op je neemt.

juf Ank

juf Ank

11-12-2018 om 12:25

je zoon

gaat toch opnieuw naar school als hij 4 wordt, dus heel erg lijkt het me nog niet voor een kind van 3. Maar je haalt hem wel uit zijn omgeving, bij zijn vader vandaan dat is best heftig. Maar goed, je bent zwanger en je zult moeten dealen met de situatie.

Een omgangsregeling op deze manier is goed vol te houden, een uur afstand is nog best te doen. Houd er wel rekening mee dat vader er in principe geen last van zou moeten hebben en jij dus de keus maakt en de gevolgen moet dragen van verder weg gaan wonen. Dat kan er op neer komen dat vader van je eist dat jij gaat halen en brengen.
Want, mocht het voor de rechter komen en vader gaat eisen dat zoon door de week bij hem is, dan kan vader wel eens gelijk krijgen: is dat wat je wil?

je had het ook over zoons veiligheid. is er iets speciaals aan de hand in de situatie van vader?

Kir

Ik lees in de openingsposting niet dat je getrouwd bent geweest met je ex.

Waren jullie getrouwd? Zo ja, dan heb je gezamenlijk gezag over je kind en dan kan je niet eenzijdig de woonplaats van het kind wijzigen en heb je dus toestemming nodig.

Waren jullie niet getrouwd, en hebben jullie niet geregeld dat jullie gezamenlijk het gezag hebben, dan heb jij alleen het gezag en heb je dus juridisch gezien geen toestemming nodig. Of het verstandig is te verhuizen, is weer wat anders.

De hamvraag is dus: hebben jij en je ex gezamenlijk gezag over je kind of niet?

Groeten,

Temet

Paddington

Paddington

11-12-2018 om 15:01

Situatie

Wat de reden ervan ook is: jij hebt nu een lastige situatie veroorzaakt voor 3 kinderen.
Natuurlijk wil je dat het kind waarvan jij zwanger bent zijn/haar vader leert kennen. Helaas zou dat dan wel betekenen dat jij de relatie tussen je zoon en zijn vader heel veel moeilijker maakt.

Ik denk dat je als je mazzel hebt misschien een tussenweg kunt regelen met je ex-partner. Aan de andere kant zou ik het ook heel goed van vader begrijpen als hij een verhuizing tegen zou houden. Hiertoe heeft hij ook de mogelijkheid als hij gezag heeft.

Het enige dat jij dus kunt doen is in overleg gaan. Of het lastig is of niet, jij hebt deze situatie veroorzaakt, jij bent degene die de eerste stappen moet zetten om tot een compromis te komen.

Laat aan je ex-partner merken dat je wil probreren om er samen uit te komen, misschien met de hulp van mediator. Dat is in mijn ogen de enige mogelijkheid.

Daarbij zou ik ook nog heel goed nadenken of het wel verstandig is om nu al weer te gaan samenwonen. Als deze relatie namelijk ook weer binnen een paar jaar stuk loopt is dat extra zwaar voor je zoon. Bezint eer ge begint is in dit geval een heel goed advies.

Je zwangerschap is in mijn ogen niet een goede reden om nu snel een verhuizing te regelen. Het is wel een reden om goed na te denken over de problemen waarin jij jezelf hebt gestort. Wellicht is blijven latten misschien nog wel de beste oplossing, ook met nog een kind erbij

kir

kir

11-12-2018 om 21:38

Reactie op iedereen

Ik ben niet getrouwd geweest. De vader heeft dan ook geen gezag. In principe mag ik dan inderdaad verhuizen zonder zijn toestemming maar ik weet dat hier waarschijnlijk wel het een en ander van gaat komen.

Mijn zoon gaat nu ook van opvang wisselen en dergelijke en gaat over een jaar naar de basisschool dus daar zit een verandering in. Ik moet mijn huidige woning uit ivm dat deze wordt verkocht dus verhuizen moet ik ook sowieso.

Er is het een en ander gebeurd in de tijd dat ik nog bij mijn ex woonde waardoor ik de veiligheid van mijn kind daar niet kan garanderen. De weekendregeling is door de rechter vastgelegd. Er moet nu dan ook gepraat worden bij yorneo over de communicatie tussen ex en mij. Dit is meerdere malen bij de toegang al gebeurd, maar na twee gesprekken komt mijn ex nergens meer opdagen. Ook de rechtszaak is hij een keer niet op komen dagen.

Latex allergie

Er bestaan latex vrije condooms!

hallo Kir,

ik ben nieuw op dit forum en op zoek naar ervaringen met Yorneo. Daarnaast is mijn situatie voor een deel hetzelfde als jouw situatie. Je topic is van 2018, dat besef ik. Toch kom ik graag in contact met jou.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.