Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Mijn ex gaat met fitness abonnement van mij naar gym zonder mijn toestemming

Ik ben van België
mijn ex heeft in de rechtbank een hoge alimentatie bekomen van 800 euro + kindergeld+ fiscale voordelen voor 2 kinderen. 
De kinderen zijn jaarlijks 5/8 van de tijd bij haar

Ik heb zelf een basic fit abonnement waar mn dochter van 18 ook mee naar de gym gaat. Dat vind ik ok, waarom niet tenslotte.
Nu heb ik gemerkt dat mn ex ook met mijn abonnement naar de gym gaat waar ik totaal niet akkoord mee ben.

Op wie moet ik nu kwaad zijn? op mn dochter omdat ze mn abonnement heeft doorgegeven aan mijn ex , op mijn ex omdat ze profiteert van mij of op beiden?

Mijn ex praat trouwens niet meer met mij en doet alles om me zwart te maken bij de omgeving 

Peiling

Wie is in fout?
4 stemmen
25%
0%
75%

Het is niet zo netjes wat je ex doet. Maar het kost jou niets extra, jij verliest niets en je dochter verliest niets, dus ik zou net doen alsof je niet weet dat ze dit doet. Waarom zou je de strijd opzoeken? De scheiding is voorbij. Laat je ex los. Leef je eigen leven, kijk vooruit, niet achterom.

In welk opzicht wordt jij in deze situatie benadeeld? 

Ik mis de optie ‘niemand’.

 Jij bent fout, dat lidmaatschap is persoonlijk, daar mag je niet zomaar iemand anders gebruik van laten maken, ook al is het je dochter.

Ik denk dat je toch prima een nieuwe pas/inlog kan regelen? Je mag met meerdere erop? Dan je dochter die nieuwe geven maar met voorwaarde dat je ex niet meer deze mag gebruiken en een eigen pas moet regelen. 

Ik dacht ook dat een sportschoolabonnement persoonlijk was. Of bestaat er zoiets als een familie-abonnement?

In ieder geval is de vraag;
- is het legaal dat je dochter met jouw abbo sport?
- kost het jou extra geld?

Indien niet legaal, helemaal mee stoppen. Ex en dochter nemen dan maar zelf een abbo.
Indien het extra geld kost; ook mee stoppen.
En je kunt je dochter best uitleggen dat je niet wil dat dingen die jij aan haar geeft ook door anderen worden gebruikt. What's next? Dat haar vriendinnen er ook mee gaan sporten?

Bij basic fit werkt dat anders, zie Google. Je gezin ( duuraam samenlevend en kinderen tot 21 jaar) mag op 1 pas bij de plus abonnementen.  
Ik zou het alleen niet via dochter spelen.
Jouw abonnement, jouw verantwoording.
Ik zou het via je ex meedelen, of de sportschool inseinen dat ze dat niet toestaan?

Max88 schreef op 07-05-2023 om 22:09:

Bij basic fit werkt dat anders, zie Google. Je gezin ( duuraam samenlevend en kinderen tot 21 jaar) mag op 1 pas bij de plus abonnementen.
Ik zou het alleen niet via dochter spelen.
Jouw abonnement, jouw verantwoording.
Ik zou het via je ex meedelen, of de sportschool inseinen dat ze dat niet toestaan?

Dan mag de ex dus niet op het abonnement van TS want ex en TS zijn gescheiden en wonen dus niet meer samen. De dochter is een twijfelgeval want die staat vermoedelijk bij ex ingeschreven aangezien die ook alimentatie en kindertoeslagen etc. ontvangt.
Maar omdat ze ook deels bij TS woont en deel uitmaakt van zijn gezin zou het misschien ook wel kunnen. In beginsel is alimentatie ook bedoeld om bijvoorbeeld een sport voor de kinderen te betalen. Nu snap ik dat als je zo'n abbo hebt dat je je kind er dan gebruik van laat maken. Je kunt dat echter ook beperken tot de momenten dat ze bij jou verblijft. Dat ze dan de pas mee kan nemen, maar dat die bij jou blijft. 

MamaE schreef op 07-05-2023 om 22:15:

[..]

Dan mag de ex dus niet op het abonnement van TS want ex en TS zijn gescheiden en wonen dus niet meer samen. De dochter is een twijfelgeval want die staat vermoedelijk bij ex ingeschreven aangezien die ook alimentatie en kindertoeslagen etc. ontvangt.
Maar omdat ze ook deels bij TS woont en deel uitmaakt van zijn gezin zou het misschien ook wel kunnen. In beginsel is alimentatie ook bedoeld om bijvoorbeeld een sport voor de kinderen te betalen. Nu snap ik dat als je zo'n abbo hebt dat je je kind er dan gebruik van laat maken. Je kunt dat echter ook beperken tot de momenten dat ze bij jou verblijft. Dat ze dan de pas mee kan nemen, maar dat die bij jou blijft.

Klopt, ex mag niet. Kind wel tot 21 jaar, het is altijd zijn kind, al woont ze niet volledig bij hem.

Ze mogen ook tegelijk sporten, maar of ze dat op die leeftijd wil?

Wat een onhebbelijk zeurpietten gedrag!!! Het kost je niks en je hebt er geen last van. Dus...... 

Daglichtlamp schreef op 07-05-2023 om 20:24:

Jij bent fout, dat lidmaatschap is persoonlijk, daar mag je niet zomaar iemand anders gebruik van laten maken, ook al is het je dochter.

Dat hoeft niet, bij basicfit mag je 'm delen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.