Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Mijn vriendin trekt mijn vriendschap met mijn ex niet


E2E4 schreef op 06-01-2022 om 17:30:

[..]

Helaas liggen ze elkaar niet zo...

Ligt dit aan je kinderen of aan je vriendin? Denk dat dit wel meespeelt in het gevoel van je vriendin.

Ikzelf zou het contact wat jij met je ex hebt totaal niet als bedreiging zien, maar ik ben jouw vriendin niet. Probeer erachter te komen waar het pijnpunt ligt bij je vriendin, misschien dat dit wat duidelijkheid kan geven?

E2E4 schreef op 06-01-2022 om 17:28:

[..]

dat vind ik dus een lastige. Het is wél een goeie vriendin. Je kunt ook zeggen: het was niet voor niets jaren mijn vrouw. Toch...?

Het stond er een beetje suf. Wat ik bedoel is dat het in ieder geval voor je vriendin echt wel wat anders is. Maar goed dat je met haar gaat praten. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen. 

E2E4 schreef op 06-01-2022 om 17:37:

[..]

Ik hoop gewoon dat ik mijn vriendin er van kan overtuigen dat ik er niks mee wil, dat het voor de kinderen leuk is en dat zij nou eenmaal iemand is waar ik veel mee meegemaakt heb. Waarmee ik niet meer kon samenleven, maar waarmee ik wel fijn kan praten.

Ik ga nu even invullen. Ik denk niet eens dat je vriendin bang is dat je er weer met je ex vandoor zult gaan. Ik denk dat zij het gevoel heeft dat de plaats van jouw beste vriendin al bezet is door je ex, terwijl zij die plaats wil. Ik moet er zelf niet aan denken dat mijn man een beste vriendin had met wie hij regelmatig zonder mij afsprak, ex of geen ex. Of dat terecht is, is een tweede, maar je hebt te maken met hoe je vriendin het ervaart. 
Je zegt dat het contact tussen je kinderen en je vriendin stroef is. Hoe zit dat tussen vriendin en ex? Anders kan ze misschien een keer mee naar zo’n wijntje of koffie.

AlisonH schreef op 06-01-2022 om 19:07:

[..]

Ik ga nu even invullen. Ik denk niet eens dat je vriendin bang is dat je er weer met je ex vandoor zult gaan. Ik denk dat zij het gevoel heeft dat de plaats van jouw beste vriendin al bezet is door je ex, terwijl zij die plaats wil. Ik moet er zelf niet aan denken dat mijn man een beste vriendin had met wie hij regelmatig zonder mij afsprak, ex of geen ex. Of dat terecht is, is een tweede, maar je hebt te maken met hoe je vriendin het ervaart.
Je zegt dat het contact tussen je kinderen en je vriendin stroef is. Hoe zit dat tussen vriendin en ex? Anders kan ze misschien een keer mee naar zo’n wijntje of koffie.

Tja, ik heb dan nooit die zogenaamde “plaatsen” begrepen?! Als je eerst eens gaat begrijpen dat de mate van belangrijkheid in iemands leven geen wedstrijd is (zoals een 1e, 2e etc plek), zal er zoveel meer rust zijn.

E2E4 schreef op 06-01-2022 om 17:33:

[..]

Ik weet niet wie je met TO bedoelt, maar ik neem aan dat ik dat ben . Je doet veel aannames. ik zie mijn vriendin veel vaker dan mijn ex (die ik behalve die etentjes misschien nog twee, drie keer per jaar zie).

Als de situatie andersom was, klinkt heel flauw, maar daar zou ik geen enkel probleem mee hebben. Is toch mooi dat je dit nog kunt doen met je kinderen?

Topic Opstarter oftewel jij als E2E4 inderdaad  

Dank voor je antwoord. Ik vind niet dat ik veel aannames doe. Hoogstens een paar. Ik haal uit je eigen tekst dat je je ex twee keer per maand ziet plus nog twee, drie keer per jaar apart. Dat is echt wel heel veel. Natuurlijk zie je je huidige partner vaker, daar gaat het ook eigenlijk niet om. De frequentie alleen is niet de kern van het probleem. Je vriendin wordt twee keer per maand + 3 keer per jaar actief buitengesloten door jou en je voormalige gezin. 
Grote kans trouwens dat de kinderen haar niet graag zien omdat zij het mooie, maar fictieve plaatje verstoord van het kerngezin dat nog min of meer intact is. En de enige die daar iets aan kan doen ben jij. 
Kennelijk bestaat deze hele constructie nog niet zo lang en is er toen de kinderen klein waren een lange periode van weinig contact geweest. Het is dus niet zo dat deze etentjes een jarenlange, moeilijk te veranderen gewoonte zijn. Ik zou willen zeggen : kom eens op voor je vriendin en laat je ex en je kinderen zien dat zij bij jouw hoort. 
als je ex zo’n goede vriendin is als je zegt dan gunt zij jou en je vriendin alle geluk en doet ze haar best je vriendin te leren kennen. Op die manier kan ze ook aan jullie kinderen laten zien dat ze hun vader alle geluk gunt met zijn nieuwe partner en kan ze zelfs actief bijdrage aan een mildere houding van de kinderen ten opzichte van je vriendin. 

Kersje schreef op 06-01-2022 om 20:00:

[..]

Tja, ik heb dan nooit die zogenaamde “plaatsen” begrepen?! Als je eerst eens gaat begrijpen dat de mate van belangrijkheid in iemands leven geen wedstrijd is (zoals een 1e, 2e etc plek), zal er zoveel meer rust zijn.

Noem me ouderwets maar ik ben toch graag de liefste in het leven van mijn man. Na mijn kinderen, dat dan nog wel. Ik hoef niet te "begrijpen" dat er geen rangorde is in het leven, jij staat er zo in en ik niet.Mensen hebben wel een andere rol in elkaars leven, dat is evident. 

AlisonH schreef op 06-01-2022 om 20:50:

[..]

Noem me ouderwets maar ik ben toch graag de liefste in het leven van mijn man. Na mijn kinderen, dat dan nog wel. Ik hoef niet te "begrijpen" dat er geen rangorde is in het leven, jij staat er zo in en ik niet.Mensen hebben wel een andere rol in elkaars leven, dat is evident.

Maar ook dat is persoonlijk. Ik lees maar al te vaak dat sommige vrouwen op de 1e plaats willen staan en dan zijn er ook kinderen uit een eerder huwelijk/relatie bij betrokken. In mijn ogen totaal misplaatst.

Kersje schreef op 06-01-2022 om 21:20:

[..]

Maar ook dat is persoonlijk. Ik lees maar al te vaak dat sommige vrouwen op de 1e plaats willen staan en dan zijn er ook kinderen uit een eerder huwelijk/relatie bij betrokken. In mijn ogen totaal misplaatst.

Eens. 

AlisonH schreef op 06-01-2022 om 21:25:

[..]

Eens.

Wat goed om te horen dat je het met mij eens bent, heb hierop zo vaak commentaar gehad. Soms wil en kun je gewoon geen rangorde aanhouden in mijn ogen, vandaar dat ik ook nooit sprak en spreek over een 1e of welke plaats dan ook.

Kersje schreef op 06-01-2022 om 21:20:

[..]

Maar ook dat is persoonlijk. Ik lees maar al te vaak dat sommige vrouwen op de 1e plaats willen staan en dan zijn er ook kinderen uit een eerder huwelijk/relatie bij betrokken. In mijn ogen totaal misplaatst.

Jij draait het om Kersje. To is gescheiden van zijn ex. Zij houden ondanks de scheiding een kerngezin in stand. Zij wordt stelselmatig buitengesloten en wordt nu door jou geframed als een soort jaloerse indringer. Natuurlijk voelt zij zich een indringer: de gelederen zijn en blijven gesloten.

EmmaT schreef op 06-01-2022 om 21:34:

[..]

Jij draait het om Kersje. To is gescheiden van zijn ex. Zij houden ondanks de scheiding een kerngezin in stand. Zij wordt stelselmatig buitengesloten en wordt nu door jou geframed als een soort jaloerse indringer. Natuurlijk voelt zij zich een indringer: de gelederen zijn en blijven gesloten.

Ik zie dat gewoon niet zo, dat kan toch ook? Ik heb ook een stiefzoon gehad en deze ex at ook 2-wekelijks samen met de moeder van hun zoon. Ik heb dat werkelijk nooit als een probleem gezien, juist omdat ik ook van stiefzoon hoorde hoe fijn hij dit vond.

Kersje schreef op 06-01-2022 om 21:37:

[..]

Ik zie dat gewoon niet zo, dat kan toch ook? Ik heb ook een stiefzoon gehad en deze ex at ook 2-wekelijks samen met de moeder van hun zoon. Ik heb dat werkelijk nooit als een probleem gezien, juist omdat ik ook van stiefzoon hoorde hoe fijn hij dit vond.

Mijn vriend eet ook op verjaardagen met zijn ex en volwassen kinderen. Ze vieren ook Sinterklaas met elkaar. Ik heb een goede band met zijn kinderen en inmiddels ook met zijn ex. Maar hij gaat niet met haar alleen gezellig stappen omdat ze zo goed bevriend zijn met elkaar. No way, dat zou voor mij onacceptabel zijn. Ieder zijn plaats in zijn leven, maar toevallig ben ik de vrouw. 

ik zie m'n ex ook regelmatig eigenlijk. Helpen elkaar indien nodig, ruilen oppasdagen, geven of vragen advies,  vieren feestdagen met gezin/familie, hebben geen nieuwe partners, volwassen kinderen en zijn zo'n 8 jaar gescheiden.

De kinderen zijn daar erg blij mee en niemand in de familie voelt zich daar ongemakkelijk bij.

Komt er een andere partner, dan zien we dat dan wel weer, maar ik neem aan dat er begrepen wordt dat we geen partners zijn, zelfs geen vrienden; hooguit familie met een gedeeld gezin en fatsoenlijk, duidelijk gedrag.

ik begrijp niet waarom jullie dan scheiden als jullie de allerbeste vrienden zijn en elkaar zo vaak en graag zien. Dit schrijven Max en de beginner van de draad. Dan blijf je toch lekker bij elkaar?. 

Er zegt niemand dat je jouw ex moet bannen uit jouw leven, je gaat van het ene uiterste in het andere ... maar jouw huidige omgang met jouw ex is er helemaal over, tenminste als je jouw liefdesrelatie kans van slagen wil geven.
Een band houden met jouw ex zolang de kinderen jong zijn en er veel te bespreken valt over de kinderen is aan te bevelen, maar dat is bij jou niet het geval; uit eten met jouw ex, samen feesten, en dit om de haverklap, ... wow. Logisch dat jouw vriendin hierop afknapt; je vertoont echt wel weinig empathie. Zolang je zoveel van jouw ex houdt - en ontken het maar niet -, ben je niet echt klaar voor een nieuwe relatie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.