Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
31-01-2018 om 22:29
Goedenavond,
Ik zit met een lastige situatie en ben benieuwd naar jullie reactie.
Mijn ex wil met de kinderen op vakantie naar Suriname.
Mijn zoon (bijna 10) wil echter niet. Hij wil niet naar het land en hij wil niet vliegen (bang).
Mijn ex en ik zijn niet bepaald on speaking terms. Het bespreekbaar maken is helaas lastig. Zal ik uiteraard wel doen.
Maar ik vraag me af of mijn ex hem zomaar mee mag nemen als mn zoon er zo op tegen is...
Groet
31-01-2018 om 23:14
Angst
Niet naar het land willen vind ik een beetje rare reden voor een 10-jarige. Waar ligt dat aan?
Voor de angst zou ik wat gesprekken plannen met iemand die hem daarin kan helpen. Je hebt nog even de tijd tot de zomervakantie. Niet meegaan komt wat mij betreft pas als laatste in overweging. Jij kunt dat zelf tegenhouden door geen toestemming te geven, maar die weg zou ik niet ingaan. Dan weet je zeker dat de relatie verziekt raakt.
31-01-2018 om 23:28
Wennen
Misschien moet hij wat aan het idee wennen?
Heeft zijn vader daar familie of is het puur een vakantie? Dat maakt ook nog verschil.
Leg je zoon uit dat hij aan zijn vader vraagt wat ze daar gaan doen en hoe het zal gaan.
Bespreek met je zoon dat angsten een gevoel zijn en dat kan maar je laat liever niet je leven klein maken door je angst.
Een reis naar Suriname kan een geweldige ervaring zijn. Het land, de mensen, het eten, de sites. Het is ook een tropisch land met een andere temperatuur. Je kunt samen informatie opzoeken over Suriname en over de andere bevolkingsgroepen en talen die er naast het Nederlands zijn. Vliegen is nog veel veiliger dan autorijden en fietsen, ze zijn gewend om extreem met veiligheid om te gaan en dan is het een unieke ervaring.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.