Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Moeizame communicatie.


Omdat brengen het meisje en heel duidelijk signaal geeft: ik vind het goed dat jij hierheen gaat. Wat een heel belangrijke boodschap is.
En om met eigen ogen te zien waar je kind eigenlijk heen gaat... Dat wil je toch als ouder? 

Ik zeg ook niet: elke keer, hè. Maar zo nu en dan, of in ieder geval een keer zou helemaal niet verkeerd zijn

A12345 schreef op 06-05-2022 om 17:34:

[..]

Dat ze buikpijn heeft van de reactie van de moeder is ook maar een aanname die jij doet en niet echt ergens op is gebaseerd.

En waarom zou zij haar moeten brengen? Hij koos ervoor ver weg te gaan wonen. Is verder niet iets waar zij om gevraagd heeft of wat haar probleem zou moeten zijn.

Zeker is dat een aanname, maar dat is het van moeder net zo goed, dat het komt door ‘al het ongezonde eten’ bij vader. En deze aanname is gebaseerd op de communicatiestijl van moeder.

Als ze haar kind zou brengen kan ze om te beginnen zien waar haar kind heen gaat, wat voor omgeving. Maar veel belangrijker: als ze haar dochter zelf wegbrengt maakt ze daarmee haar dochter duidelijk dat ze het ermee eens is, dat het niet erg is dat dochter naar haar vader gaat. Ze geeft daarmee impliciet goedkeuring. Dat zou het meisje zomaar van haar buikpijn af kunnen helpen…

En even nieuwsgierig: waarom verdedig je haar zo fel? 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-05-2022 om 17:42

A12345 schreef op 06-05-2022 om 17:34:

[..]

Dat ze buikpijn heeft van de reactie van de moeder is ook maar een aanname die jij doet en niet echt ergens op is gebaseerd.

En waarom zou zij haar moeten brengen? Hij koos ervoor ver weg te gaan wonen. Is verder niet iets waar zij om gevraagd heeft of wat haar probleem zou moeten zijn.

Om eens gewoon aan de gevoelens van haar kind te denken misschien? Ipv haar eigen gevoelens.

Jippox schreef op 06-05-2022 om 17:40:

Omdat brengen het meisje en heel duidelijk signaal geeft: ik vind het goed dat jij hierheen gaat. Wat een heel belangrijke boodschap is.
En om met eigen ogen te zien waar je kind eigenlijk heen gaat... Dat wil je toch als ouder?

Ik zeg ook niet: elke keer, hè. Maar zo nu en dan, of in ieder geval een keer zou helemaal niet verkeerd zijn

Een keer kan ook geen kwaad, maar zou er zeker geen gewoonte van maken. Het is meer dan 100 km heen (en ook weer terug). Toch een behoorlijke afstand voor de meeste mensen. 

Denk overigens niet dat het veel verschil gaat maken. Hoe het er daar aan toe gaat, dat weet ze blijkbaar wel. 

Jonagold schreef op 06-05-2022 om 17:42:

[..]

Zeker is dat een aanname, maar dat is het van moeder net zo goed, dat het komt door ‘al het ongezonde eten’ bij vader. En deze aanname is gebaseerd op de communicatiestijl van moeder.

Als ze haar kind zou brengen kan ze om te beginnen zien waar haar kind heen gaat, wat voor omgeving. Maar veel belangrijker: als ze haar dochter zelf wegbrengt maakt ze daarmee haar dochter duidelijk dat ze het ermee eens is, dat het niet erg is dat dochter naar haar vader gaat. Ze geeft daarmee impliciet goedkeuring. Dat zou het meisje zomaar van haar buikpijn af kunnen helpen…

Dat het van bepaald eten of drinken waar ze niet goed tegen kan vind ik aannemelijker dan dat het komt van de reactie van de moeder. 

Overigens wat ik al eerder zei: kan sowieso geen kwaad eens goed te laten onderzoeken wat er met dochter aan de hand is. Op basis van wat TO hier schrijft, lijkt vader me echt een paljas, maar een week moe kan niet alleen aan een keer te laat slapen liggen. En een week opstandig/onhandelbaar/rebels kan ook niet alleen komen door één bezoekje van 'n dagje aan pa. 

En even nieuwsgierig: waarom verdedig je haar zo fel?

Omdat ik d'r ergens wel begrijp. Pa lijkt helemaal niet zoveel om z'n dochter te geven. En lijkt er ook niet veel moeite in te steken om een keer wat leuks met z'n dochter te gaan doen. Of om ook eens te denken aan haar programma buiten die ene zaterdag om de week. 

En ook als reactie op sommigen hier die een vader al een geweldige vader vinden als 'ie om de week op tijd op de stoep staat om z'n dochter op te halen.

Dat weet ze feitelijk alleen op basis van wat ze hoort van een kleuter... 

Jippox schreef op 06-05-2022 om 17:53:

Dat weet ze feitelijk alleen op basis van wat ze hoort van een kleuter...

Dit als antwoord op A12345: 'Denk overigens niet dat het veel verschil gaat maken. Hoe het er daar aan toe gaat, dat weet ze blijkbaar wel'

Jippox schreef op 06-05-2022 om 17:53:

Dat weet ze feitelijk alleen op basis van wat ze hoort van een kleuter...

Ze kent hem ook. Denk dat je er dan wel een aardige voorstelling van kunt maken. Kerel die de hele dag met z'n vriendin en z'n spelcomputer bezig is.

Dochter ligt op de bank wat tv te kijken. Ene hand 'n glas frisdrank, andere 'n donut of andere troep. Als er 'n tablet in huis is, dan zit ze vast daar op. En dat dan tot ze 's avonds in slaap valt. Lekker makkelijk, want dan hoeft hij 'n kleuter niet aan d'r verstand te brengen dat het bedtijd is en zorgen dat ze gaat slapen. 

Dat het teveel moeite is om 'n kinderstoeltje voor in de auto te komen en de achterbank op te ruimen zegt me eigenlijk al genoeg.  

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-05-2022 om 18:08

A12345 schreef op 06-05-2022 om 17:58:

[..]

Ze kent hem ook. Denk dat je er dan wel een aardige voorstelling van kunt maken. Kerel die de hele dag met z'n vriendin en z'n spelcomputer bezig is.

Dochter ligt op de bank wat tv te kijken. Ene hand 'n glas frisdrank, andere 'n donut of andere troep. Als er 'n tablet in huis is, dan zit ze vast daar op. En dat dan tot ze 's avonds in slaap valt. Lekker makkelijk, want dan hoeft hij 'n kleuter niet aan d'r verstand te brengen dat het bedtijd is en zorgen dat ze gaat slapen.

Dat het teveel moeite is om 'n kinderstoeltje voor in de auto te komen en de achterbank op te ruimen zegt me eigenlijk al genoeg.

Maar dat zijn allemaal geen redenen om omgang nog verder in te perken. Wat de moeder daar ook van vind. En laten we wel zijn, wij kennen die vader niet en wat de moeder hier laat zien is ook niet echt moeder van het jaar waardig. 


Dat is toch allemaal invulling? Ben je erbij geweest dan? 

Dat moeder een zeer negatief beeld heeft van vader spat van het scherm af. Dat zal heus niet geheel onterecht zijn, maar het heeft heeft wel invloed op het kind. En aangezien moeder uitsluitend en alleen iets kan veranderen aan hetgeen haarzelf betreft, hoop ik voor dit meisje van harte dat moeder ertoe in staat is de grijstinten te gaan zoeken, en niet in zwart/wit te blijven vastzitten. 

Battle-Royale schreef op 06-05-2022 om 18:08:

[..]

Maar dat zijn allemaal geen redenen om omgang nog verder in te perken. Wat de moeder daar ook van vind. En laten we wel zijn, wij kennen die vader niet en wat de moeder hier laat zien is ook niet echt moeder van het jaar waardig.


Niet inperken, maar misschien die uren iets anders indelen, zodat ze zondag eerder thuis is. 

Jippox schreef op 06-05-2022 om 18:14:

Dat is toch allemaal invulling? Ben je erbij geweest dan?

Dat moeder een zeer negatief beeld heeft van vader spat van het scherm af. Dat zal heus niet geheel onterecht zijn, maar het heeft heeft wel invloed op het kind. En aangezien moeder uitsluitend en alleen iets kan veranderen aan hetgeen haarzelf betreft, hoop ik voor dit meisje van harte dat moeder ertoe in staat is de grijstinten te gaan zoeken, en niet in zwart/wit te blijven vastzitten.

Als ik het allemaal zo lees hier, dan valt het ook niet mee om wel een positief beeld te hebben van de beste man. 

Dan heb ik het vooral even over hoe hij richting zijn dochter is, want de rest is irrelevant. Dat hij haar bedrogen heeft, wil nog niet zeggen dat hij daarom een slechte vader is. Om andere redenen lijkt hij dat wel te zijn. 

Jippox schreef op 06-05-2022 om 17:40:

Omdat brengen het meisje en heel duidelijk signaal geeft: ik vind het goed dat jij hierheen gaat. Wat een heel belangrijke boodschap is.
En om met eigen ogen te zien waar je kind eigenlijk heen gaat... Dat wil je toch als ouder?

Ik zeg ook niet: elke keer, hè. Maar zo nu en dan, of in ieder geval een keer zou helemaal niet verkeerd zijn

Dit dus. Uit onderzoek is inmiddels ook gebleken dat het brengen van het kind naar de andere ouder positief werkt. 

En A12345: ik denk dat jouw reacties gekleurd worden door jouw eigen ervaringen met de biologische vader van jouw kinderen. Is niet erg, maar houd er wel rekening mee dat je daardoor in zekere zin projecteert, en invult. Ik heb zo het vermoeden dat TO meer gebaat zal zijn bij kritisch doorvragen door de forummers hier, dan bij (kritiekloos) bevestiging krijgen in haar boosheid, zonder enige reflectie.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-05-2022 om 18:42

A12345 schreef op 06-05-2022 om 18:31:

[..]

Niet inperken, maar misschien die uren iets anders indelen, zodat ze zondag eerder thuis is.

Zaterdag om 7.00 ophalen zodat ze zondag al om 15.00 terug thuis kan zijn?  Dat lijkt mij het probleem alleen te verplaatsen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.