Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Moeizame communicatie.


Gingergirl schreef op 23-05-2022 om 21:26:

[..]

Dat klopt, dat zegt zij. Zij die boos is op ex, gefrustreerd is over ex, zich enorm ergert aan ex. Zij die blij zal zijn als dochter er niet meer heen gaat. Wat misschien terecht is. Maar waardoor misschien ook alles in het negatieve getrokken wordt. Aangezien de communicatie slecht is kunnen zaken ook erg uit zijn verband getrokken worden, ook door haar, want dat gebeurd in zo'n negatieve spiraal.

Dat kan allemaal, maar daaruit blijkt nog niet dat hij vanwege de woningmarkt niet dichter dan 109 km verderop kon gaan wonen. Lijkt me echt een geval van je in bochten wringen om hem te ontzien. 

A12345 schreef op 23-05-2022 om 21:42:

[..]

Dat kan allemaal, maar daaruit blijkt nog niet dat hij vanwege de woningmarkt niet dichter dan 109 km verderop kon gaan wonen. Lijkt me echt een geval van je in bochten wringen om hem te ontzien.

Jammer dat je dat zo ziet. Ik ontzie hem niet want ik ken hem niet. Hij is verder weg gaan wonen en de redenen daarvoor kunnen divers zijn. Hij haalt en brengt haar, prima toch heeft topicstarter geen last van. Dat kind moe is, kinderen op die leeftijd zijn vaak moe, echt geen bewijs dat het aan de afstand ligt.

A12345 schreef op 23-05-2022 om 21:02:

[..]

Ik zeg ook niet dat die woningmarkt niet overspannen is, maar niks uit wat TO schrijft wijst erop dat hij daarom van bijvoorbeeld Rotterdam naar Zeeuws-Vlaanderen is verhuisd of van bv. Zwolle naar een of ander dorp in Noord-Oost Groningen. Sterker nog: ze geeft aan dat daar andere motieven voor zijn geweest.

Wat ik in jouw reacties lees is vooral een gevalletje projectie, gekleurd door jouw eigen ervaringen. Is niet erg, want zo schrijven er meerderen en is nu eenmaal jouw ervaring, maar ik lees maar weinig inlevingsvermogen richting kind. Het gaat er namelijk helemaal niet om of vader en/of moeder meer gelijk heeft, het gaat om de belevingswereld van hun kind!


Ik voorzie een heel groot loyaliteitsconflict voor dat kind in de toekomst, zeker nu TO de omgang met haar vader nóg verder wil gaan inperken.Ik zou alle professionele hulp met beide handjes aangrijpen, zodat dochter haar vader met regelmaat kan blijven zien. 

Dat het verre van praktisch is dat hij 110 km verderop is gaan wonen moge duidelijk zijn, maar dat zou een goeie omgang niet in de weg moeten staan. Wat ik in dit topic vooral lees is een continue strijd tussen ex en TO en de enige waar om het zou moeten draaien is hun dochter en dat mis ik hier enorm! De ‘oplossing’ om het contact nog verder te verminderen draagt hier iig niet aan bij!

Kersje schreef op 28-05-2022 om 16:23:

[..]

Wat ik in jouw reacties lees is vooral een gevalletje projectie, gekleurd door jouw eigen ervaringen. Is niet erg, want zo schrijven er meerderen en is nu eenmaal jouw ervaring, maar ik lees maar weinig inlevingsvermogen richting kind. Het gaat er namelijk helemaal niet om of vader en/of moeder meer gelijk heeft, het gaat om de belevingswereld van hun kind!


Ik voorzie een heel groot loyaliteitsconflict voor dat kind in de toekomst, zeker nu TO de omgang met haar vader nóg verder wil gaan inperken.Ik zou alle professionele hulp met beide handjes aangrijpen, zodat dochter haar vader met regelmaat kan blijven zien.

Dat het verre van praktisch is dat hij 110 km verderop is gaan wonen moge duidelijk zijn, maar dat zou een goeie omgang niet in de weg moeten staan. Wat ik in dit topic vooral lees is een continue strijd tussen ex en TO en de enige waar om het zou moeten draaien is hun dochter en dat mis ik hier enorm! De ‘oplossing’ om het contact nog verder te verminderen draagt hier iig niet aan bij!

Je herhaalt eigenlijk al wat je eerder schreef en waarop ik reageerde dat het niet van toepassing is, omdat mijn situatie echt wel anders was...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.