Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Moeizame communicatie.


Anoniempje12

Anoniempje12

04-05-2022 om 18:48 Topicstarter

A12345 schreef op 03-05-2022 om 11:20:

[..]

Goh, wat een prestatie zeg. Kunnen we 'm nomineren voor de "vader van het jaar" ? Om de week zijn dochter op tijd halen en brengen, dat is wel een prestatie zeg.

Heeft ook 3 jaar geduurd hoor.. daarvoor kwam hij regelmatig niet of had ik sochtends een berichtje dat hij @zogenaamd ziek was. Maar wel foto’s van feestjes voorbij zien komen. Ahumm.. moest altijd met hem meedenken als hij niet kon door oefening of Iets anders.. 

jaa net wat je zegt een staande ovatie voor deze jongen. Alles wat hij aan verbetering heeft opgebracht is dit.. wauw.. en daarvoor krijgt hij ook nog een trap onder ze komt van zn vriendin. Dus het is nog niet eens door zichzelf aangeleerd. 
oja appen achter het stuur met kind in de auto, kind voorin vervoeren omdat zijn auto vol lag met spullen ( tja dan ruim je dat maar op.. je rijdt geen 5 km maar 110 ), auto stoel vergeten. 

Het spijt me soms en vind het soms echt heel vervelend voor hem maar ik kan echt geen positieve dingen meer zien hoor. 

Anoniempje12

Anoniempje12

04-05-2022 om 18:56 Topicstarter

Jippox schreef op 04-05-2022 om 13:58:

Natuurlijk is er heel veel aan te merken op deze persoon, maar het is een blijft de vader van het kind, met een omgangsregeling waar hij recht op heeft een niet vanaf wil.
Een inktzwarte mening over elk aspect van deze man gaat dat meisje echt niet helpen. Proberen om ook wat positiefs te zien wèl.
Dat doe je niet voor hem maar voor je kind.

Inderdaad voor mijn kind. Betekend dit dan dat ik letterlijk elke letter van hem moet accepteren? Nee. Het mag voor mezelf ook nog wel een beetje dragelijk zijn dacht ik zo. Zeker na alles wat hij gedaan heeft. 
recht? Recht op wat? Als rechten heeft hij ook plichten en dat is goed voor je kind zorgen en dat doet hij niet. Eisen stellen op een oud plan, een plan dat hij overigens zelf niet wilde evalueren ook niet na zijn verhuizing 110 km verderop.. lijkt me toch wel wenselijk als er dan ook beter wordt gekeken naar zaken. Waar wil je dan je recht op herroepen? Op een plan dat op beide ouders eigenlijk niet meer werkt. Ook vanuit zijn kant werken afspraken niet meer maar hij wil daarvoor zijn trots niet inslikken en zegt gewoon dat het goed is zo. Tja.. 

en daarbij. Vraag ik alleen maar aan hem om open en eerlijke communicatie. Hij is diegene die de het desvertrouwen moet herstellen. Niet ik. Wil hij door 1 deur kunnen zal hij echt wel wat moeten veranderen anders gaat dit beslist niet werken. En is het inderdaad heel simpel. Naar een advocaat, kijken wat er mogelijk is. Dat vast laten leggen en verder geen communicatie omdat dat schijnbaar niet mogelijk is. En ik weet heel zeker dat hij daar geen voorstander van is. Evenals ik. 
het jammere is dat hij niet openstaat voor gesprekken. En na alles wat hij geflikt heeft ga ik hem niet meer met een fluwelen handschoen behandelen. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

04-05-2022 om 19:49

Anoniempje12 schreef op 04-05-2022 om 18:48:

[..]

Heeft ook 3 jaar geduurd hoor.. daarvoor kwam hij regelmatig niet of had ik sochtends een berichtje dat hij @zogenaamd ziek was. Maar wel foto’s van feestjes voorbij zien komen. Ahumm.. moest altijd met hem meedenken als hij niet kon door oefening of Iets anders..

jaa net wat je zegt een staande ovatie voor deze jongen. Alles wat hij aan verbetering heeft opgebracht is dit.. wauw.. en daarvoor krijgt hij ook nog een trap onder ze komt van zn vriendin. Dus het is nog niet eens door zichzelf aangeleerd.
oja appen achter het stuur met kind in de auto, kind voorin vervoeren omdat zijn auto vol lag met spullen ( tja dan ruim je dat maar op.. je rijdt geen 5 km maar 110 ), auto stoel vergeten.

Het spijt me soms en vind het soms echt heel vervelend voor hem maar ik kan echt geen positieve dingen meer zien hoor.

Och je vond hem ooit prima om er een kind mee te krijgen denk ik dan. Het blijft de vader en jij klinkt zelf ook niet als de gemakkelijkste. Jij bent gewoon nog steeds boos en speelt dat nu uit via jullie kind. 

Anoniempje12

Anoniempje12

04-05-2022 om 20:10 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 04-05-2022 om 19:49:

[..]

Och je vond hem ooit prima om er een kind mee te krijgen denk ik dan. Het blijft de vader en jij klinkt zelf ook niet als de gemakkelijkste. Jij bent gewoon nog steeds boos en speelt dat nu uit via jullie kind.

Laat ik dan meteen met de deur in huis vallen. Dat die zwangerschap niet gepland was. En om erop voort de borduren heb ik echt weL voor de keuze gestaan of een abortus niet de beste optie zou zijn. Misschien met in mijn achterhoofd wetende dat zijn ziekelijke gedrag geen stand zou houden in een relatie? Zijn agressie? Zijn emotionele mishandeling naar mij? 
maar dan zou dat kindje daar de dupe van zijn. Niet mogen leven omdat hij een aantal steekjes los heeft. 
nee dat kon ik ook niet. 

Dus kom niet met aannames dat je denkt te weten hoe bepaalde zaken in elkaar zitten.
zeker naar het einde van de zwangerschap waarin hij niets betekend heeft had ik steeds minder hoop. 

Heel heel in het begin was het een prima kerel ja. Echter veranderde dat en manipuleerde hij mij en wist hij het zo te spelen dat het niet opviel dat zijn gedrag gewoon echt niet oké was/is.

En tja als iemand constant liegt en alle verhalen verdraait en dit gaat gewoon doodleuk door. Zou jij niet boos zijn? 
dit gaat alleen werken als er vertrouwen is. En als je blijft liegen en bedriegen zal er nooit herstel van vertrouwen komen ook… 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

04-05-2022 om 20:21

Anoniempje12 schreef op 04-05-2022 om 20:10:

[..]

Laat ik dan meteen met de deur in huis vallen. Dat die zwangerschap niet gepland was. En om erop voort de borduren heb ik echt weL voor de keuze gestaan of een abortus niet de beste optie zou zijn. Misschien met in mijn achterhoofd wetende dat zijn ziekelijke gedrag geen stand zou houden in een relatie? Zijn agressie? Zijn emotionele mishandeling naar mij?
maar dan zou dat kindje daar de dupe van zijn. Niet mogen leven omdat hij een aantal steekjes los heeft.
nee dat kon ik ook niet.

Dus kom niet met aannames dat je denkt te weten hoe bepaalde zaken in elkaar zitten.
zeker naar het einde van de zwangerschap waarin hij niets betekend heeft had ik steeds minder hoop.

Heel heel in het begin was het een prima kerel ja. Echter veranderde dat en manipuleerde hij mij en wist hij het zo te spelen dat het niet opviel dat zijn gedrag gewoon echt niet oké was/is.

En tja als iemand constant liegt en alle verhalen verdraait en dit gaat gewoon doodleuk door. Zou jij niet boos zijn?
dit gaat alleen werken als er vertrouwen is. En als je blijft liegen en bedriegen zal er nooit herstel van vertrouwen komen ook…

Ja maar dat doet er nu allemaal niet meer toe, het kind is er, die man is de vader dus daar zul je het mee moeten doen. En nee ik zou toch voor mijn kind mn boosheid inslikken want je moet nog heel veel jaren met hem verder en daar heb je destijds dus zelf bewust voor gekozen zeg je nu. En blijkbaar wist je toen al wat je nou ook weet dus verwacht je echt nog iets van hem? 

Anoniempje12

Anoniempje12

05-05-2022 om 00:32 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 04-05-2022 om 20:21:

[..]

Ja maar dat doet er nu allemaal niet meer toe, het kind is er, die man is de vader dus daar zul je het mee moeten doen. En nee ik zou toch voor mijn kind mn boosheid inslikken want je moet nog heel veel jaren met hem verder en daar heb je destijds dus zelf bewust voor gekozen zeg je nu. En blijkbaar wist je toen al wat je nou ook weet dus verwacht je echt nog iets van hem?

Dat ik opkom voor mn kind. En ja wat nou als zij zegt zich daar niet veilig te voelen? 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-05-2022 om 06:05

Anoniempje12 schreef op 05-05-2022 om 00:32:

[..]

Dat ik opkom voor mn kind. En ja wat nou als zij zegt zich daar niet veilig te voelen?

Zegt ze dat of fluister jij dat haar in? Kind is 4 jaar, gaat slechts om de week een nachtje naar haar pa en zelfs daar kun je niet mee leven, want jij bent nog steeds boos op hem en wil nu je je kind inzetten in de strijd. Ik denk dat dat schadelijker voor haar is dan om de week een nacht bij haar vader slapen. Ik vind het ook van de zotte dat jij verwacht dat hij jou op de hoogte houdt van wie hij wel of niet doet, jij wil daar nog steeds controle over houden via jullie kind en wat is er mis mee om jullie kind mee te nemen naar zijn ex en hun gezamenlijke kind? Dat kind is toch de halfbroer/zus van jouw kind? En waarom verwacht je van hem dat hij jouw vertrouwen moet herstellen? Zolang hij goed voor zijn kind zorgt heeft hij  bij jou helemaal niks te herstellen, hij is zo te lezen ook niet degene die overal moeilijk om doet, dat doe je zelf al. En blijkbaar wist je al wat voor vlees je in de kuip had en dit is dus de prijs die je betaalt. En als je niet oppast betaalt je dochter die straks en die zal het op den duur met jou verrekenen

Anoniempje12 schreef op 03-05-2022 om 14:34:

[..]

Precies.
ik ben al aardig uit die “strijd” aan her stappen hoor. Alleen dat wil niet zeggen dat ik alles maar klakkeloos hoef te accepteren wat er gezegd wordt of wat hij te eisen heeft. Er zijn voor mij ook gewoon grenzen die niet gepasseerd hoeven te worden. Ook ik heb mijn waarde.
voor de rest ben ik heel strikt. Wat we afgesproken hebben is de afspraak niet meer niet minder. Ze gaat heen op de dagen/weekenden dat afgesproken is. Ik wil dat ook zeker verder niet tegen houden. Het is alleen jammer dat hij niet zelf verder kijkt dan zn neus lang is en interesse toont in hoe het dan verder gaat. Stelt nooit een vraag en doet alleen maar Annamens die vervolgens mijn schuld zijn. ( en ze zijn nog niet eens waar ook ).

En nee je kan hem niet veranderen nee. Was het maar zo makkelijk.
en voor zn scharrels. Die bespeeld hij. Door het verhaal te verdraaien en te vertellen hoe zielig hij wel niet is dat hij zijn dochter wel niet ziet. Wat overigens ook niet waar is want die ziet hij gewoon.
en hij zorgt dat zij zijn zaakjes regelen. Ik ben er ook keihard ingetrapt. Totdat je op een moment beland en gaat inzien dat bepaalde dingen niet goed zijn/voelen.
helaas zijn dat soort periodes voor ons als “stabiel” gezin heel vervelend en energie rovend. Dat er weer iemand is die zich met van alles bemoeid. En degene die het zou moeten regelen het niet doet.

Heel herkenbaar! Maar omdat jullie stabiel zijn heeft zij de plek om dan weer te landen en een vast riedeltje te hebben. Dus dat is stap 1 en die blijft. Hij kan van alles willen, ik zou hem gewoon rustig herhalen wat je ervan vindt. Dus jij wilt dat maar ik vind zo. En wat echt moet met derden erbij afspreken. En die zielige toneelspelletjes zoveel mogelijk laten zijn.

Anoniempje12

Anoniempje12

05-05-2022 om 16:16 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 05-05-2022 om 06:05:

[..]

Zegt ze dat of fluister jij dat haar in? Kind is 4 jaar, gaat slechts om de week een nachtje naar haar pa en zelfs daar kun je niet mee leven, want jij bent nog steeds boos op hem en wil nu je je kind inzetten in de strijd. Ik denk dat dat schadelijker voor haar is dan om de week een nacht bij haar vader slapen. Ik vind het ook van de zotte dat jij verwacht dat hij jou op de hoogte houdt van wie hij wel of niet doet, jij wil daar nog steeds controle over houden via jullie kind en wat is er mis mee om jullie kind mee te nemen naar zijn ex en hun gezamenlijke kind? Dat kind is toch de halfbroer/zus van jouw kind? En waarom verwacht je van hem dat hij jouw vertrouwen moet herstellen? Zolang hij goed voor zijn kind zorgt heeft hij bij jou helemaal niks te herstellen, hij is zo te lezen ook niet degene die overal moeilijk om doet, dat doe je zelf al. En blijkbaar wist je al wat voor vlees je in de kuip had en dit is dus de prijs die je betaalt. En als je niet oppast betaalt je dochter die straks en die zal het op den duur met jou verrekenen

Nee dat zegt zij heel over duidelijk zelf. Ze loopt niet voor iets in een kinder therapie hè. Waar ze dit soort dingen ook aangeeft. 

Zijn ex is zijn ex waar hij mij mee bedrogen heeft. Dat zij een kind heeft betekend niet dat dit ook zijn kind is.. staat nergens toch? 

Oké. Dus hij hoeft geen verantwoording af te leggen omdat hij vind dat het niet nodig is.. maar ik moet wel mijn hele hebben en houwen verantwoorden? 
je moest eens weten hoe een legio aan verwachtingen hij heeft van mij. Maar niet eens normaal kan communiceren met mij. Alles gaat in dreigende taal en dat moet ik maar accepteren? Ik laat echt niet over me heen lopen hoor. 

En nee hij zorgt ook niet goed voor haar zoals al eerder staat beschreven. Rechten hebben betekend ook plichten hebben! 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-05-2022 om 16:40

Anoniempje12 schreef op 05-05-2022 om 16:16:

[..]

Nee dat zegt zij heel over duidelijk zelf. Ze loopt niet voor iets in een kinder therapie hè. Waar ze dit soort dingen ook aangeeft.

Zijn ex is zijn ex waar hij mij mee bedrogen heeft. Dat zij een kind heeft betekend niet dat dit ook zijn kind is.. staat nergens toch?

Oké. Dus hij hoeft geen verantwoording af te leggen omdat hij vind dat het niet nodig is.. maar ik moet wel mijn hele hebben en houwen verantwoorden?
je moest eens weten hoe een legio aan verwachtingen hij heeft van mij. Maar niet eens normaal kan communiceren met mij. Alles gaat in dreigende taal en dat moet ik maar accepteren? Ik laat echt niet over me heen lopen hoor.

En nee hij zorgt ook niet goed voor haar zoals al eerder staat beschreven. Rechten hebben betekend ook plichten hebben!

Das dan jammer want hier zul je het mee moeten doen. Succes ermee.

Ik ga ervan uit dat jouw aandeel ook wel bij die therapie aan bod zal komen, kind is slechts twee maal per maand van zaterdag 9.00 tot zondag 17.00 uur bij hem dus ik veronderstel dat hij niet de reden is van therapie voor een 4 jarige. 

Ik vind appen achter het stuur en kind zonder stoel voorin vervoeren wel echt onveilig. Dat kan bij ongelukken gewoon levens kosten. Daar kun je wel een punt van maken.
Als hij om het weekend 220 km met haar rijdt is het geen incidenteel ritje meer en kan hij best een kinderstoel aanschaffen. Eigenlijk heel gek dat hij dat nooit gedaan heeft, want blijkbaar vervoert hij haar al jaren onveilig.

MamaE schreef op 05-05-2022 om 16:46:

Ik vind appen achter het stuur en kind zonder stoel voorin vervoeren wel echt onveilig. Dat kan bij ongelukken gewoon levens kosten. Daar kun je wel een punt van maken.
Als hij om het weekend 220 km met haar rijdt is het geen incidenteel ritje meer en kan hij best een kinderstoel aanschaffen. Eigenlijk heel gek dat hij dat nooit gedaan heeft, want blijkbaar vervoert hij haar al jaren onveilig.

Een kind van 4 moet gewoon achterin in een kinderstoel. En achter het stuur mag je niet appen. Zijn volgens mij meer dan voldoende betrouwbare onderzoeken waaruit blijkt dat kinderstoelen veiliger zijn en appen achter het stuur je verkeersdeelname onveiliger maakt. 

Uit alles blijkt dat het hem niet gaat om een leuke tijd te hebben met zijn dochter en (beperkt, voor zo ver dat kan in zijn tijd) bij te dragen aan haar welzijn. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-05-2022 om 11:57

A12345 schreef op 06-05-2022 om 11:24:

[..]

Een kind van 4 moet gewoon achterin in een kinderstoel. En achter het stuur mag je niet appen. Zijn volgens mij meer dan voldoende betrouwbare onderzoeken waaruit blijkt dat kinderstoelen veiliger zijn en appen achter het stuur je verkeersdeelname onveiliger maakt.

Uit alles blijkt dat het hem niet gaat om een leuke tijd te hebben met zijn dochter en (beperkt, voor zo ver dat kan in zijn tijd) bij te dragen aan haar welzijn.

Dat weet je niet? Hij haalt haar wel netjes op, en brengt haar terug. Blijkbaar krijgt ze donuts en pannenkoeken bij het ontbijt wat de meeste kindjes een feest vinden en mag ze twee zaterdagen per maand langer opblijven. Zo verkeerd klinkt het niet. 

Battle-Royale schreef op 06-05-2022 om 11:57:

[..]

Dat weet je niet? Hij haalt haar wel netjes op, en brengt haar terug. Blijkbaar krijgt ze donuts en pannenkoeken bij het ontbijt wat de meeste kindjes een feest vinden en mag ze twee zaterdagen per maand langer opblijven. Zo verkeerd klinkt het niet.

Het klinkt vooral als niet heel veel omkijken naar het kind. Laat op laten blijven, omdat hij zit te gamen of zo, geen zin heeft om zijn dochter op tijd naar bed te doen en maar wacht tot ze zelf in slaap valt. En te beroerd is om ontbijt op tafel te zetten en dan maar kant-en-klare donuts aan laat rukken. 

Over een paar jaar is het vast een feestje voor d'r omdat ze hele dagen op een telefoon of spelcomputer mag rommelen. Het heeft allemaal met elkaar gemeen dat hij er weinig moeite voor hoeft te doen. 

Ik zie een betrokken ouder toch wel iets anders. En bijdragen aan opvoeding ook. Dat is toch wat anders dan kinderen voortdurend maar hun zin geven of het allemaal vooral zo te regelen dat je er zelf weinig omkijken naar hebt. 

Dat is jouw/jullie interpretatie. En misschien terecht. Maar dat weten we dus niet, we hebben alleen de nogal gekleurde mening van TO.
En hoe graag ze het ook zou willen, ze verandert (het gedrag van) haar ex niet. Sterker nog, hoe harder zij dat probeert, hoe minder hij zich waarschijnlijk van haar aan zal trekken. Dat is wat iedereen in dit draadje haar duidelijk probeert te maken. Hoe terecht haar oorlog misschien ook is, ze gaat hem niet winnen. En door in die oorlog te blijven hangen maakt ze de zaken alleen maar erger. Zeker voor haar dochter.
Ik hoop voor iedereen dat ze zo wijs kan zijn om het zoveel mogelijk los te laten. Ongezond eten, laat naar bed, tja, als dat een of twee weekenden per maand is krijgt een kind daar heus niets van.
Onveilig in de auto zou wel een grens kunnen zijn, maar ik zie ook niet hoe je die grens dan kunt trekken. Het enige dat ze zou kunnen doen is op de een of andere manier ‘regelen’ dat hij betrapt wordt door de politie en een flinke bekeuring oploopt. Rijbewijs inleveren hoop ik dan weer niet want dan kan hij zijn dochter niet ophalen. Ze zou eens kunnen informeren bij de politie of ze iets kan met deze informatie. Maar ik denk het niet. Ook daarom is het wijs om op andere fronten uit de strijd te blijven, des te meer kans maakt ze om haar ex op dit punt bij te kunnen sturen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.