Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Moeizame communicatie.


A12345, er valt vast ook genoeg op jou aan te merken. Zou toch niet fijn zijn als de andere ouder van je kinderen alleen maar daarop inzoomt. 
En ja, voor iemand met een behoorlijke puinhoop in zijn leven is steeds op tijd komen (nuja, de ene x zegt ts dat hij stipt is, de andere x ontkent ze dat weer) best een enorme prestatie. En het toont toch ook zijn goede wil en motivatie. 

Zelf zou ik ook niet blij zijn met het snoep. Maar het is niet anders. Mijn ouders gaven ook veel te veel.

A12345 schreef op 04-05-2022 om 14:19:

[..]

Eens met je, maar dan wel op wat latere leeftijd. Een kind van 4 dat snoep weigert, frisdrank weigert, uit zichzelf naar bed gaat, etc. Dat zie je maar weinig.

Het is vast lastig en zal ook niet zonder vallen en opstaan gaan. Maar kind zal er zelf ook last van hebben als het op school niet fit is, geen energie heeft om af te spreken met een vriendinnetje etc. Die oorzaak-gevolg relatie zou ik wel proberen inzichtelijk te maken. 

MamaE schreef op 04-05-2022 om 15:22:

[..]

Het is vast lastig en zal ook niet zonder vallen en opstaan gaan. Maar kind zal er zelf ook last van hebben als het op school niet fit is, geen energie heeft om af te spreken met een vriendinnetje etc. Die oorzaak-gevolg relatie zou ik wel proberen inzichtelijk te maken.

Ja. Ben het er wel mee eens (met sommige anderen) dat dat echt niet alleen ligt aan een keer te laat naar bed. Als je daarvan een week van de leg bent, dan is er toch wel iets meer. Net zoals met die schimmelinfecties en dat eten. 

Anoniempje12

Anoniempje12

04-05-2022 om 16:59 Topicstarter

A12345 schreef op 04-05-2022 om 09:59:

Zoals ik het lees, probeert ze dat ook om het langs zich heen te laten gaan. Lijkt me verder een prima aanpak, eventueel in combinatie met nagaan of er nog iets aan dat programma gedaan kan worden. Misschien toch iets andere uren. Op termijn zal dat sowieso wel moeten, anders is om de week haar hele weekend naar de knoppen. Of het moet zijn dat ze echt heel graag naar d'r vader wil.

Ik stoor me hier wel een beetje aan geforceerd positief gedoe over deze vader. Hij komt z'n kind om de week stipt op tijd halen en ook weer terug brengen. Alsof dat een hele prestatie is...

De lat lijkt echt heel erg laag te liggen.

Hulp is er zeker. Alleen werkt dat met 2 richtings verkeer. Dus als de ander nergens voor open staat. Heeft dat allemaal weinig zin. En iemand die alles aan elkaar liegt en een ander gezicht opzet nadien ja. Waarvoor zou ik dan mijn tijd verspillen? Het enige dat ie doet is liegen. 
nee zeggen en ja doen of andersom. Niet te vertrouwen. 

Er is inmiddels ook een start gedaan met kindertherapie aangezien zij echt in de knoop zit als ze terug komt. Ze zegt als een boer met kiespijn dat ze het leuk heeft gehad maar aan het gezicht is wat anders terug te zien. 
nee ze wilt ook niet graag. Ze gaat mee waarschijnlijk uit loyaliteit. Geeft ook aan zich daar niet veilig te voelen. 
en uiteraard voel je hem al aankomen, daar is er niets aan de hand en is ze voorbeeldig. Nouja aldus de psycholoog voelt ze zich daar inderdaad niet veilig om haar als haar eigen ik te gedragen… 

Dit lijkt alleen maar vaster te lopen. En hij wil het gewoon niet inzien. Alleen maar ontkennen. 

Anoniempje12

Anoniempje12

04-05-2022 om 17:01 Topicstarter

A12345 schreef op 04-05-2022 om 16:00:

[..]

Ja. Ben het er wel mee eens (met sommige anderen) dat dat echt niet alleen ligt aan een keer te laat naar bed. Als je daarvan een week van de leg bent, dan is er toch wel iets meer. Net zoals met die schimmelinfecties en dat eten.

Het heeft dus schijnbaar ook te maken met alle emoties die ze daar opkropt. Omdat ze zichzelf niet veilig voelt om eigen ik te zijn. In combinatie met slecht eten en laat naar bed zijn dat cirkels die maar blijven draaien.  
dus zoals meerdere mensen zeggen van goh laat je kind eens onderzoeken. Hier is niets uitgekomen ( thank God ) maar mogelijk heeft ze toch wel last van zijn ( en zijn vriendin ) hun gedrag. 

Anoniempje12

Anoniempje12

04-05-2022 om 17:03 Topicstarter

MamaE schreef op 04-05-2022 om 15:22:

[..]

Het is vast lastig en zal ook niet zonder vallen en opstaan gaan. Maar kind zal er zelf ook last van hebben als het op school niet fit is, geen energie heeft om af te spreken met een vriendinnetje etc. Die oorzaak-gevolg relatie zou ik wel proberen inzichtelijk te maken.

Ach.. ik heb dit zo vaak geprobeerd. Alleen ik kan niet tot hem doordringen. Hij luistert niet omdat hij dit niet wil? Omdat het hem niet interesseert? Het enige wat hem interesseert is een ouderschaps plan dat gevolgd MOET worden omdat dat het enige is wat lijdend is volgens hem. Alleen ziet hij niet dat er ook andere bijzaken zijn die misschien nog veel belangrijker zijn dan dat weekendje extra of minder. 

Anoniempje12

Anoniempje12

04-05-2022 om 17:08 Topicstarter

Pinokkio schreef op 04-05-2022 om 14:33:

A12345, er valt vast ook genoeg op jou aan te merken. Zou toch niet fijn zijn als de andere ouder van je kinderen alleen maar daarop inzoomt.
En ja, voor iemand met een behoorlijke puinhoop in zijn leven is steeds op tijd komen (nuja, de ene x zegt ts dat hij stipt is, de andere x ontkent ze dat weer) best een enorme prestatie. En het toont toch ook zijn goede wil en motivatie.

Hij toont geen goede wil hoor. Hij is alleen maar optijd zodat daar geen “gezeur” over kan komen. Meer niet. Hij staat wel vaak optijd om te halen. Maar het terug brengen gaat ook een beetje naar rato hoor. Hij is regelmatig te laat terug. 
het jammere is dat hij heeel veeel verwachtingen en eisen van mij heeft. Maar dat dit andersom niet mag gelden. 

Anoniempje12

Anoniempje12

04-05-2022 om 17:16 Topicstarter

Pinokkio schreef op 04-05-2022 om 14:34:

Zelf zou ik ook niet blij zijn met het snoep. Maar het is niet anders. Mijn ouders gaven ook veel te veel.

Ik denk dat de vader in kwestie dan even moet gaan opzoeken wat zoveel slecht eten op jonge leeftijd doet voor later. 
er zijn niet voor niets onderzoeken met resultaten dat veelvuldig slecht eten op tienerjaren al diabetes of overgewicht kunnen veroorzaken. 
is dat het waard? Het chanteren met snoep om leuk gevonden te worden? Met als risico op rare fratsen. O en wetende dat de weerstand niet altijd even best is. Juist dat zou voor hem al een reden moeten zijn extra zijn best te doen. Uit welzijn van zijn dochter zoals hij het zelf zou noemen. 

Er staat nergens dat er helemaal geen snoep gegeven mag worden. Maar ontbijt met donuts, brood met hagelslag en savonds ook nog pannenkoeken is toch wel een grens overschrijden of je moet echt werkelijk geen inzicht hebben. Maar dan heb ik ook twijfels over het Kapabel zijn. 

Anoniempje12

Anoniempje12

04-05-2022 om 17:23 Topicstarter

Jippox schreef op 03-05-2022 om 14:01:

[..]

Is er een diagnose dan? Dat heb ik even gemist

Nee helaas.. maar meneer heeft natuurlijk geen hulp nodig. Staat nergens voor open. 
zo ook mijn gesprek met de kindertherapie. Hij wilde persee mee puur en alleen uit angst over wat er verteld wordt en wat eruit komt. 
ik heb hem vriendelijk verzocht om apart van mij een afspraak te maken. Omdat het niet uitmaakt of we samen of apart komen voor de behandeling van onze dochter. 
en tja hij zou hij niet zijn als hij het verhaal zou verdraaien naar het feit dat ik heb geweigerd om hem mee te nemen.. en zo gaat dat eigenlijk met alles. dat was toen al zo en daar is niks in verandert 

Anoniempje12 schreef op 04-05-2022 om 17:23:

[..]

Nee helaas.. maar meneer heeft natuurlijk geen hulp nodig. Staat nergens voor open.
zo ook mijn gesprek met de kindertherapie. Hij wilde persee mee puur en alleen uit angst over wat er verteld wordt en wat eruit komt.
ik heb hem vriendelijk verzocht om apart van mij een afspraak te maken. Omdat het niet uitmaakt of we samen of apart komen voor de behandeling van onze dochter.
en tja hij zou hij niet zijn als hij het verhaal zou verdraaien naar het feit dat ik heb geweigerd om hem mee te nemen.. en zo gaat dat eigenlijk met alles. dat was toen al zo en daar is niks in verandert

Volgens jou zit het probleem daar, waarom mag hij dan niet gewoon mee? Of zelfs gewoon alleen met jullie dochter?

Nou, jij staat ook nergens voor open.
Schei toch uit met je snoep. 
Werkelijk iedereen heeft daar weer andere normen in. We leven in een vrij land. 
Als mijn ex zich zou bemoeien met mijn menu had hij een probleem. 

Anoniempje12

Anoniempje12

04-05-2022 om 17:34 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 04-05-2022 om 17:28:

[..]

Volgens jou zit het probleem daar, waarom mag hij dan niet gewoon mee? Of zelfs gewoon alleen met jullie dochter?

Omdat ik in alle vertrouwen en open en eerlijkheid wil kunnen praten. En in zijn bijzijn is dit gewoon niet mogelijk. 
Zolang ik op eieren moet lopen en me er niet fijn bij voel wil ik dit niet nee. En ik denk ook vooral dat dat geaccepteerd moet worden. Ik moet zijn grenzen toch ook accepteren? 
hij kan prima met die therapeut een afspraak alleen maken. Zij was er ook alleen maar een voorstander van, zeker gezien de situatie. 
mocht zij met onze dochter verder gaan is dat gesprek tussen haar en onze dochter en zitten wij daar ook niet bij. Alleen naderhand. Dan kan hij komen ja. Als dat is hoe het dan wordt afgesproken zei het zo. 

Anoniempje12

Anoniempje12

04-05-2022 om 17:40 Topicstarter

Pinokkio schreef op 04-05-2022 om 17:29:

Nou, jij staat ook nergens voor open.
Schei toch uit met je snoep.
Werkelijk iedereen heeft daar weer andere normen in. We leven in een vrij land.
Als mijn ex zich zou bemoeien met mijn menu had hij een probleem.

Waar staat dat ik nergens voor open sta? 
en schei uit met je we leven in een vrij land. Komop zeg echt een opmerking van de onderste plank. Sorry hoor. 
we hebben destijds om tafel gezeten en duidelijke afspraken gemaakt om dit soort dingen. 
als het hele verhaal omgedraaid zou zijn zou hij er net zo hard of misschien nog wel harder over vallen. Graag wel even 2 kanten op kijken. 
ik sta voor heel veel dingen open, maar er zijn grenzen. En ook mijn energie is op als er aan de andere zijlijn een dood paard in de wei staat wat alleen maar loopt te zeikem op alles. 

Jippox schreef op 04-05-2022 om 13:58:

Natuurlijk is er heel veel aan te merken op deze persoon, maar het is een blijft de vader van het kind, met een omgangsregeling waar hij recht op heeft een niet vanaf wil.
Een inktzwarte mening over elk aspect van deze man gaat dat meisje echt niet helpen. Proberen om ook wat positiefs te zien wèl.
Dat doe je niet voor hem maar voor je kind.

Zo eens!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.