Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

MIB

MIB

25-01-2023 om 22:55

Nieuwe relatie opstarten

Dag allen, 
1,5 jaar geleden gescheiden na 14 jaar en 3 kindjes. Om het weekend gaan ze naar papa. Nu heb ik een prille relatie, maar vraag mij af hoe jullie dit opbouwen?
 
Ik wil de kinderen er nog lang niet in betrekken, tegelijkertijd betekend dit ook dat we elkaar dus heel weinig kunnen zien. Kan je dan wel een relatie opbouwen? 

We hebben de weekenden zonder kids hetzelfde dus eens jn de 14 dagen kunnen we 3 dagen samen zijn (mits geen andere plannen ieders) hoe zorg je ervoor dat je in tussentijd ook elkaar kan zien en is dit dan wel voldoende? We wonen ook nog eens 100 km uit elkaar.

Ik heb mijn ouders ingelicht zij willen best eens een avondje tussendoor oppassen.
Maar gewoon even benieuwd wat jullie ervaringen zijn en hoe zoiets dan gaat! 
Het is helemaal nieuw weer voor mij, en "vroeger" kon je elkaar natuurlijk opzoeken wanneer je wilde!   

Je bent heel verstandig dat je het rustig aan doet en de kinderen er voorlopig niet bij betrekt. Hoe lang is het reizen tussen jullie huizen? Ik heb altijd gedate binnen een halfuur reizen van deur tot deur. Want langer bleek in de praktijk voor mij niet handig. Daar zijn al relaties op afgeketst, omdat we het niet konden rondbreien.
Als je dicht bij elkaar woont, kun je nog eens een wat langere lunchpauze nemen en samen lunchen, wandelen enz. Een oppas nemen en even samen uit eten.

In jouw situatie moeten jullie creatief zijn. Kunnen de kinderen niet vaker naar hun vader? Dat geeft jou meer ruimte om een eigen leven te hebben.
Kan je vlam niet af en toe vrij nemen en overdag naar je toe komen? En andersom?

MIB

MIB

26-01-2023 om 12:31 Topicstarter

dankjewel voor je reactie, het is 1 uurtje met de auto, het is helaas al te laat om het dichterbij huis te zoeken haha . Ergens halverwege kan ook en we werken beiden in dezelfde stad dus een lunch hebben we op die manier al eens gedaan. Maar idd dit soort dingen zijn wel mogelijk. Ik heb ook de vader van de kids gevraagd de woensdagen erbij te nemen, moest hij over nadenken.. tsja. Niet zozeer vanwege mijn nieuwe relatie hoor maar merk dat de kids ook meer tijd met hem zouden willen doorbrengen. 
Maar het blijven dan steeds korte afspraakjes zeg maar, waarop ik mij afvraag leer je elkaar dan wel echt kennen. In zo n weekend eens in de 2 wk of 3/4 uurtjes elkaar zien is toch een groot verschil. Dat kan vast en zeker ja eens samen dagje vrij nemen, goed idee!
Maar ja we moeten het er maar mee doen en dan zien wat de toekomst gaat brengen, het zou zonde zijn als het door de afstand mislukt want we klikken wel erg goed verder en ook qua toekomstwensen. En dan zal een verhuizing ook tot de mogelijkheden behoren. Maar ik wil hem voor nu graag beter leren kennen en echt een stabiele relatie opbouwen (zonder de kids daarbij te betrekken).

Voor nu is het gewoon leuk, en een paar uur per 2 weken is prima, maar je moet op een gegeven moment wel de diepte in kunnen.
Ik denk helaas niet dat je elkaar goed kunt leren kennen in een paar uur per keer. Dan blijft het mogelijk om je leuke gezicht te blijven trekken en je minder aantrekkelijke eigenschappen te verbergen. Je wilt hem meemaken in goede en minder goede tijden, als hij moe of verdrietig is, last van een ochtendhumeur heeft, als jullie eens ruzie hebben enz. Hoe reageert hij dan? Je wilt hem in al zijn facetten leren kennen. Daar daarvoor is het nodig om veel tijd samen door te brengen. Die tijd kun je ook uitsmeren natuurlijk, maar dan heb je wel de kans dat je gaat houden van zijn ideaalbeeld, niet de man met zijn persoonlijke plus- en minpunten.

Heeft hij ook kinderen? Wel of niet, aan beide zitten voor- en nadelen. Zonder kinderen kan hij wel een stuk makkelijker jouw richting op verhuizen.

MIB

MIB

26-01-2023 om 17:34 Topicstarter

O sorry misschien was het wat onduidelijk maar het is eens per 2 weken van zaterdagochtend tot maandagmiddag, en dan tussen die 2 wk in eens een middagje of avondje samen. Dus hoop in die 3 dagen samen wel ook achter andere dingen te kunnen komen.
Het is sowieso wel een man die van diepgang houdt maar idd bepaalde situaties wil je gewoon mee maken met elkaar.
Anders kan en wil ik ook geen volgende stappen maken. Maar dan moet daar dus wel de tijd en ruimte voor zijn. Overigens wil ik niks overhaasten. Hoef daar volgend jaar nog niet te wonen bijv.

Ja hij heeft ook kinderen en wel co ouderschap dus mijn kant opkomen zit er niet in, daar hebben we het ook wel al over gehad anders is her sowieso allemaal zonde van ieders energie hoe leuk we elkaar ook vinden. Ik vind het wel prettig dat hij kids heeft zocht geen man zonder kids in elk geval.

Ik zou inzetten op een andere omgangsregeling. Niet alleen voor deze relatie, maar sowieso omdat een weekend in de twee weken bij de vader erg weinig is voor de kinderen en het voor jou ook fijn is om een leven te hebben naast het zorgen voor de kinderen.

MIB

MIB

26-01-2023 om 18:23 Topicstarter

ja dat probeer ik al sinds we uit elkaar zijn, maar meneer hoeft z'n kids niet. Kan hem niet dwingen? Was ook een van de redenen na 14 jaar uit elkaar. Z'n gezin stond niet op nummer 1 en z'n kids ook niet. En daarin is niks veranderd helaas.

MIB schreef op 26-01-2023 om 18:23:

ja dat probeer ik al sinds we uit elkaar zijn, maar meneer hoeft z'n kids niet. Kan hem niet dwingen? Was ook een van de redenen na 14 jaar uit elkaar. Z'n gezin stond niet op nummer 1 en z'n kids ook niet. En daarin is niks veranderd helaas.

Blijkbaar kan hij jou wel dwingen. Hoe komt dat? Waarom heb je ingestemd met deze regeling? 

Hij heeft ze gemaakt, hij heeft verantwoordelijkheden. Waarom zou jij meer verantwoordelijkheid moeten dragen dan hij? Dat klopt toch niet?

Hoe oud zijn jullie kinderen, BIM?

MIB

MIB

26-01-2023 om 22:05 Topicstarter

klopt helemaal wat je zegt, hij dwingt mij wel en tegelijkertijd zal ik mijn kinderen nooit laten vallen en dat weet hij en maakt hij dus misbruik van. 
We hebben geen officiële regeling ergens laten vastleggen dus dit is zo gegaan in de loop der tijd. Eerst had hij geen huis bijv dus beetje bij beetje werd het anders. We zijn nu 1,5 jaar uit elkaar. Ik weet gewoon hoe hij in elkaar zit en kan wel ruzie gaan maken en procedures starten maar het zal niet veranderen maar wel de sfeer tussen ons ten koste van de kids. 

Ze zijn 11 , 8 en 4 jaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.