Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Nieuwe vriendin

mijn ex heeft een nieuwe vriendin.. hij heeft haar toen voorgesteld aan ons zoontje gelijk als zijn nieuwe vriendin ...na 2 dagen ging ze al naakt met onze zoon in bad kwam ik later achter omdat ins zoontje van 6 dat vertelde. 
Ik heb mij hier toen op aangesproken dat ik dit niet normaal vind en dat ik wens dat dat niet nog een keer gebeurd maar dan krijg ik als antwoord dat ik me er biet mee te bemoeien heb en hij geen verantwoording af hoef te geven.. 
Nu kom ik er via ons zoontje achter dat dit dus nog steeds gebeurd .. heb m tussendoor weleens gevraagt of ze nog steeds mee naar bad gaat maar toen zei hij nee.. en afgelopen  week kwam hij daar uit t niets mee aanzetten dat hij nog steeds met haar in bad gaat.. 
Nou is mijn vraag hoe zouden jullie hiermee omgaan of wat is jullie mening of wat zouden jullie doen. 

vindt je zoon het vervelend? Zo niet dat zou ik er niets mee doen. Zo wel dan kun je wellicht je kind coachen in het aangeven hiervan (zelf dus, als het zich voordoet). Helpt dat niet dan zou ik daar wel een gesprek over aangaan met ex en vriendin. 

Maar nogmaals, als je kind het geen punt vindt zou ik dat er zeker niet van maken

"Ik heb mij hier toen op aangesproken dat ik dit niet normaal vind en dat ik wens dat dat niet nog een keer gebeurd maar dan krijg ik als antwoord dat ik me er biet mee te bemoeien heb en hij geen verantwoording af hoef te geven.."

Ik denk dat je ex gelijk heeft, ff kort door de bocht. En hoe meer jij je kind 'uithoort', des te stiller zal hij worden

Als jij je ex aanspreekt op iets en dan ook nog stelt dat je niet wenst dat dat nog eens gebeurt, dan is het niet gek dat ex afwijzend reageert. 
Hij hoeft inderdaad geen verantwoording aan jou af te leggen. 

Als jij je zorgen maakt over iets wat er bij Ex in huis gebeurt, dan kun je proberen dat te bespreken met je ex. Maar dan niet met verwijten. Je kunt wel vertellen dat je je zorgen maakt over iets wat jullie zoontje verteld heeft. Maar dat moet je dan wel zonder verwijten en eisen doen. Als dat niet lukt, dan moet je wachten tot je hem wel als gelijkwaardige ouder kunt spreken. 

Verder eens met Jippox.  

Eerste bijdrage ooit op dit forum en dan meteen van een volwassen vrouw die naakt in bad gaat met een jongen van 6. Ik pak de negeermodus. 

Leene

Leene

24-03-2022 om 13:12

Dit is bizar. Is dit een oprechte vraag?  Als dat zo is vind ik de reacties veel te mild. 
Heeft je zoontje er last van, wordt er dan gevraagd? weet zo'n kind veel, die is waarschijnlijk 'flabbergasted' 
Stel je voor een kind wordt voorgesteld aan een voor hem vreemde vrouw en moet dan in bad met haar. Idioot.
Ik zou ook steigeren. Stel je het eens andersom voor. Je zoontje met de nieuwe vriend van mama. Of je dochter met de nieuwe vriend van mama. Nou de wereld zou te klein zijn, het forum zou ontploffen. Waarom dan niet als een kind met een voor hem bijna wildvreemde mevrouw in bad moet.
Ik zou mijn grote afkeuring laten blijken en aan ex vragen of hij het ook normaal zou vinden als je zoon met de nieuwe vriend van zijn TO in bad zou gaan. 
Als er geen reactie komt zou ik eerst anoniem navraag doen bij veilig thuis wat hun idee hierbij is. Echt serieus dat zou ik doen. Kom nou... 

Waarom zou dat kind flabbergasted zijn?  TO schrijft daar niets over. 
Bovendien gaat het om een verhaal van een kind van 6. Dat moet je zeker serieus nemen maar niet direct opvatten als een probleem. 
TO heeft duidelijk moeite met het idee dat er een vriendin is en dat die vriendin gelijk al betrokken is bij hun kind (wat blijkbaar ook een probleem is los van het bad-verhaal) Als je daar als ex moeite mee hebt, kun je niet meer zo helder nadenken. Dan ga je malen. 

Wat als: 
- vriendin wilde graag in bad en zoon wilde er toen bij? 
- wat als vriendin haar badpak aan had gedaan, maakt dat verschil?
- wat als ze in het zwembad waren geweest met z'n drieën?
- wat als zoontje met vriendin in het bubbelbad was geweest in het zwembad?

Kortom, er is te weinig informatie. En TO is los gegaan tegen ex en weet daarom nog steeds te weinig. 

Leene

Leene

24-03-2022 om 19:11

Sas-OO schreef op 24-03-2022 om 17:45:

Waarom zou dat kind flabbergasted zijn? TO schrijft daar niets over.
Bovendien gaat het om een verhaal van een kind van 6. Dat moet je zeker serieus nemen maar niet direct opvatten als een probleem.
TO heeft duidelijk moeite met het idee dat er een vriendin is en dat die vriendin gelijk al betrokken is bij hun kind (wat blijkbaar ook een probleem is los van het bad-verhaal) Als je daar als ex moeite mee hebt, kun je niet meer zo helder nadenken. Dan ga je malen.

Wat als:
- vriendin wilde graag in bad en zoon wilde er toen bij?
- wat als vriendin haar badpak aan had gedaan, maakt dat verschil?
- wat als ze in het zwembad waren geweest met z'n drieën?
- wat als zoontje met vriendin in het bubbelbad was geweest in het zwembad?

Kortom, er is te weinig informatie. En TO is los gegaan tegen ex en weet daarom nog steeds te weinig.

"To heeft duidelijk moeite dat er een vriendin is en dat die vriendin gelijk al betrokkenis bij hun kind ( wat blijkbaar ook een probleem los is van het bad-verhaal)" 

Waar haal jij dat vandaan uit het verhaal??? ik lees toch echt enkel en alleen maar dat moeder moeite heeft met het naakt in bad verhaal. Jij beschuldigd TO nu dat ze niet meer zo helder kan nadenken en dat ze dan gaat malen. 

Die wat als vragen  die je stelt doen er niet toe in dit verhaal maar ik wil ze wel nalopen:

- vriendin wilde in bad en zoon wilde er toen bij?? hmm zou kunnen maar ik ken niet veel 6 jarigen die met een naakte(!!) bijna onbekende vrouw in bad willen? jij wel??

-Wat als vriendin haar badpak had aangedaan, maakt dat verschil? ja wel enigszins maar niet als zoon dan nog in zijn nakie bij haar in bad had moeten zitten. Maar ja wie gaat er nu met een badpak aan in bad, die "als vraag" raakt kant nog wal.

- wat als ze in het zwembad waren geweest met zijn drieën? dat is toch een heel ander verhaal? je mag niet eens naakt in een zwembad dus dat slaat ook nergens op deze suggestie. 
-Wat als zoontje met vriendin in het bubbelbad was geweest in het zwembad? ken jij een zwembad waar je naakt in een bubbelbad mag gaan zitten?? nee dus.

Het enige wat duidelijk naar voren komt in deze vraag is dat zoon vertelt dat hij naakt bij de nieuwe vriendin van papa in bad is geweest. Een vriendin die hij net heeft ontmoet. 
Dat is buitengewoon vreemd. Het kan zijn dat het anders zit maar ik zou toch zeker ook mijn ex hebben gebeld en hem zeggen: "zeg pietje zegt dat hij in bad is geweest met je vriendin, wat is er nu gebeurd? " ik zou wel proberen rustig te zijn in eerste instantie.
Als ik dan geen antwoord kreeg, of gelijk "dat gaat jou niets aan"  "daar hoef ik geen verantwoording over afleggen" zou ik ook ontploffen.

Wis en waarachtig gaat dat TO aan het is hun eigen kind!!.
Nogmaals ik vind het een vrij bizarre vraag en denk ook is dit nu een echte vraag of een trol  maar goed stel dat het waar is vind ik de reacties van de andere reageerders heel heel bijzonder. Zouden jullie dat echt oké vinden. Dat méén je toch niet.

MRI

MRI

24-03-2022 om 20:27

Leene schreef op 24-03-2022 om 19:11:

[..]

"To heeft duidelijk moeite dat er een vriendin is en dat die vriendin gelijk al betrokkenis bij hun kind ( wat blijkbaar ook een probleem los is van het bad-verhaal)"

Waar haal jij dat vandaan uit het verhaal??? ik lees toch echt enkel en alleen maar dat moeder moeite heeft met het naakt in bad verhaal. Jij beschuldigd TO nu dat ze niet meer zo helder kan nadenken en dat ze dan gaat malen.

Die wat als vragen die je stelt doen er niet toe in dit verhaal maar ik wil ze wel nalopen:

- vriendin wilde in bad en zoon wilde er toen bij?? hmm zou kunnen maar ik ken niet veel 6 jarigen die met een naakte(!!) bijna onbekende vrouw in bad willen? jij wel??

-Wat als vriendin haar badpak had aangedaan, maakt dat verschil? ja wel enigszins maar niet als zoon dan nog in zijn nakie bij haar in bad had moeten zitten. Maar ja wie gaat er nu met een badpak aan in bad, die "als vraag" raakt kant nog wal.

- wat als ze in het zwembad waren geweest met zijn drieën? dat is toch een heel ander verhaal? je mag niet eens naakt in een zwembad dus dat slaat ook nergens op deze suggestie.
-Wat als zoontje met vriendin in het bubbelbad was geweest in het zwembad? ken jij een zwembad waar je naakt in een bubbelbad mag gaan zitten?? nee dus.

Het enige wat duidelijk naar voren komt in deze vraag is dat zoon vertelt dat hij naakt bij de nieuwe vriendin van papa in bad is geweest. Een vriendin die hij net heeft ontmoet.
Dat is buitengewoon vreemd. Het kan zijn dat het anders zit maar ik zou toch zeker ook mijn ex hebben gebeld en hem zeggen: "zeg pietje zegt dat hij in bad is geweest met je vriendin, wat is er nu gebeurd? " ik zou wel proberen rustig te zijn in eerste instantie.
Als ik dan geen antwoord kreeg, of gelijk "dat gaat jou niets aan" "daar hoef ik geen verantwoording over afleggen" zou ik ook ontploffen.

Wis en waarachtig gaat dat TO aan het is hun eigen kind!!.
Nogmaals ik vind het een vrij bizarre vraag en denk ook is dit nu een echte vraag of een trol maar goed stel dat het waar is vind ik de reacties van de andere reageerders heel heel bijzonder. Zouden jullie dat echt oké vinden. Dat méén je toch niet.

eens met jou. Veiligheid van kind dient voor alles te komen. 

tenzij to een troll is natuurlijk

Helemaal met Leene eens. Ik zou hierover zelfs aangifte overwegen. Je gaat niet in bad met een kind dat niet van jou is en dat je pas net kent. Ook niet als nieuwe vlam van een van de ouders. Die vrouw is net zo vreemd of nog vreemder dan de ouders van vriendjes van je kind. Daar ga je ook niet mee in bad. En dat is heel wat anders dan een zwembad. Waar je badkleding draagt en er meerdere mensen zijn.
Ik snap werkelijk niet dat er mensen hier geen probleem mee hebben zolang het kind er niet over klaagt. Hij vindt het wel gek, anders zegt hij het niet tegen zijn moeder. En ik denk dat het kind hier later echt wel op terugkijkt als zijnde niet oké.

MRI

MRI

24-03-2022 om 21:46

MamaE schreef op 24-03-2022 om 21:34:


Ik snap werkelijk niet dat er mensen hier geen probleem mee hebben zolang het kind er niet over klaagt. Hij vindt het wel gek, anders zegt hij het niet tegen zijn moeder. En ik denk dat het kind hier later echt wel op terugkijkt als zijnde niet oké.

Ik denk dat mensen het naar vinden als een volwassene onterecht van iets verdacht wordt. Dat begrijp ik maar ik vind het vervelender als een kind niet beschermd wordt tegen eventuele misstanden. 

Nee, ik vind het ook niet normaal. Ik denk dat de meesten die hier reageren het toch ook liever niet zouden hebben, als het om hun kind/ex/vriendin zou gaan. Maar… je gaat er inderdaad niet over, hoe je ex voor jullie kind zorgt. Er stampij over maken werkt over het algemeen averechts. Dus bespreken kan, maar alleen als je zelf heel erg uit de verwijten kunt blijven en je verder prima met je ex door een deur kan. Maar ‘hem erop aanspreken’ en ‘wensen dat het niet nog eens gebeurt’ vind ik eerlijk gezegd niet klinken alsof TO die manier van tactisch communiceren al onder de knie heeft.
Andersom kan je ex ook niet bepalen hoe jij dient te leven en voor jullie kind moet zorgen dus er zit wel een andere kant aan.
En hoe vreemd en ongewenst ik zelf het gedrag van die vriendin (en ex, maar die wist misschien van niks…) ook vind, er gaan bij mij niet direct alarmbellen af hoor. Persoonlijk vind ik dat we sinds MeToo wel erg in de paniek schieten bij van alles. Soms is iets gewoon goed bedoeld maar wel onhandig. Ik kan me voorstellen dat als zij zelf bijvoorbeeld gewend is samen met haar kinderen in bad te gaan en dat altijd gezellig is, ze op deze manier probeert ontspannen contact te krijgen met het kind van haar nieuwe vriend. Laten we nou niet meteen denken dat deze mevrouw misbruik wil maken van een 6-jarige…
Misschien is het een optie voor je TO om zelf kennis te gaan maken met deze nieuwe vriendin? Dan kan je zelf aan terloops aan haar uitleggen dat je zoontje met het verhaal thuis kwam en er zich blijkbaar (?) niet prettig bij voelde. Hoe lastig zo’n kennismaking gevoelsmatig misschien ook voor je is. Maar onbekend maakt onbemind, en dat zal voor die vriendin vast ook gelden. Wie weet wat voor verhaal je ex over jou heeft opgehangen tegen zijn vriendin. Hoe leuk is het dan als ze merkt dat jij gewoon een best leuk mens bent? Als zij ook voor je zoontje zorgt als hij bij je ex is, zou dat mij een hoop waard zijn, prettig contact onderling.

Je hebt niks te zeggen over wat er bij de ander thuis gebeurt maar als de veiligheid van het kind in het geding is zeker wel.
En daar valt ook sociale veiligheid onder.
Wat die vrouw met haar eventuele eigen kinderen doet is niet van belang. Je gaat niet met een kind in bad of douche dat je nauwelijks kent. Dat is geen beschuldiging van misbruik maar het is echt niet normaal.
Voor een vaccinatie moeten beide ouders toestemming geven. Dit gaat nog veel meer over lichamelijke integriteit.

Leene schreef op 24-03-2022 om 19:11:

[..]

"To heeft duidelijk moeite dat er een vriendin is en dat die vriendin gelijk al betrokkenis bij hun kind ( wat blijkbaar ook een probleem los is van het bad-verhaal)"

Waar haal jij dat vandaan uit het verhaal??? ik lees toch echt enkel en alleen maar dat moeder moeite heeft met het naakt in bad verhaal. Jij beschuldigd TO nu dat ze niet meer zo helder kan nadenken en dat ze dan gaat malen.

Die wat als vragen die je stelt doen er niet toe in dit verhaal maar ik wil ze wel nalopen:

- vriendin wilde in bad en zoon wilde er toen bij?? hmm zou kunnen maar ik ken niet veel 6 jarigen die met een naakte(!!) bijna onbekende vrouw in bad willen? jij wel??

-Wat als vriendin haar badpak had aangedaan, maakt dat verschil? ja wel enigszins maar niet als zoon dan nog in zijn nakie bij haar in bad had moeten zitten. Maar ja wie gaat er nu met een badpak aan in bad, die "als vraag" raakt kant nog wal.

- wat als ze in het zwembad waren geweest met zijn drieën? dat is toch een heel ander verhaal? je mag niet eens naakt in een zwembad dus dat slaat ook nergens op deze suggestie.
-Wat als zoontje met vriendin in het bubbelbad was geweest in het zwembad? ken jij een zwembad waar je naakt in een bubbelbad mag gaan zitten?? nee dus.

Het enige wat duidelijk naar voren komt in deze vraag is dat zoon vertelt dat hij naakt bij de nieuwe vriendin van papa in bad is geweest. Een vriendin die hij net heeft ontmoet.
Dat is buitengewoon vreemd. Het kan zijn dat het anders zit maar ik zou toch zeker ook mijn ex hebben gebeld en hem zeggen: "zeg pietje zegt dat hij in bad is geweest met je vriendin, wat is er nu gebeurd? " ik zou wel proberen rustig te zijn in eerste instantie.
Als ik dan geen antwoord kreeg, of gelijk "dat gaat jou niets aan" "daar hoef ik geen verantwoording over afleggen" zou ik ook ontploffen.

Wis en waarachtig gaat dat TO aan het is hun eigen kind!!.
Nogmaals ik vind het een vrij bizarre vraag en denk ook is dit nu een echte vraag of een trol maar goed stel dat het waar is vind ik de reacties van de andere reageerders heel heel bijzonder. Zouden jullie dat echt oké vinden. Dat méén je toch niet.

Natuurlijk is dat niet okee. De reactie “het gaat je niks aan wat er bij ex gebeurt” slaat ook nergens op. Het is je kind, en bij gevaarlijk en/of grensoverschrijdend gedrag gaat het je wel degelijk aan. Ik zou dit heel hoog spelen, als het waar is. 

Bijtje82

Bijtje82

25-03-2022 om 02:14

Mijn nieuwe vriend draait alweer een poosje mee hier. (zo'n driekwart jaar) 
Maar dit soort dingen, zou hij niet eens over peinzen. Gebeurt gewoon niet.
Hij helpt mij wel eens met het op bed leggen van de dames of bij het afdrogen als ze uit bad komen, maar daar ben ik altijd bij en hij komt niet aan hun intieme delen. Dan zegt ie, meisje daar moet je zelf even goed afdrogen. 
Maar dat is tot daaraan toe en ik vind dit ook wel het uiterste dat een ander dan de ouder mag doen.
Samen naakt zijn met mijn kinderen zou niet eens in hem opkomen.
Nu heb ik zelf ook een 'verleden' dus ik wantrouw iedereen op dat gebied bij m'n kinderen. 
Mijn kinderen weten daar uiteraard niets van, maar ik zeg ze al mijn kleins af aan dat hun intieme zone van hun alleen is en dat ze altijd bij mij mogen komen als er iemand aan zit. 

Suusje. schreef op 24-03-2022 om 12:08:

Eerste bijdrage ooit op dit forum en dan meteen van een volwassen vrouw die naakt in bad gaat met een jongen van 6. Ik pak de negeermodus.

Ik kan me er weinig bij voorstellen. Ik zou dat in elk geval nooit doen. Ik vind het ook niet echt normaal. 

Hoe zou je ex het vinden als jouw nieuwe vriend naakt in bad zou gaan met 'n dochter van 6? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.