Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Nu afwachten op uitslag

Gisteren de zitting gehad over en voorlopige voorzieningen. Toewijzing dochter tijdens scheidingsprocedure heb ik gekregen. Nu het huis nog... ik hoop zo dat hij eruit moet. Hij maakt het mij nu zo moeilijk...continu schelden etc. Dreigen met de bodemprocedure....zo van “het kan altijd nog anders hè”. Ik ben zo moe!!! Ik heb eigelijk tijdens ons huwelijk alleen maar lopen vechten, overleven en nu ik de knoop dan echt heb doorgehakt wil ik zo graag verder.

Ik hoop dan ook dat de rechter in mijn voordeel beslist...ik tijdelijk in ons huis met de kids. Dan kan ik een aanvullende uitkering aanvragen en reageren op woningen. Wil zo graag verder, mijn eigen dingetjes...niet meer bang te hoeven zijn voor rotopmerkingen of dat hij weer uithaalt.

Normaal doet een rechter twee weken over een beslissing maar ze gaat nu versneld een uitspraak doen....morgen of donderdag weet ik meer. Ik ben op vd zenuwen.

En hoe dan verder? Op naar de bodemprocedure? Zal ook weer een gevecht worden. Er valt echt niks met hem te bepraten, ja als hij weer gedronken heeft dan doet hij uitspraken om er de volgende dag net zo hard weer op terug te komen.


Paddington

Paddington

31-01-2019 om 10:40

Verschillende mogelijkheden

Het kan zijn dat er aangestuurd wordt op mediation, maar het kan ook zijn dat er een gesprek komt tussen jullie met de jullie advocaten erbij.

Als het tot een bodemprocedure komt, kan het allemaal heel lang duren. Om een voorbeeld te geven. Mijn ex gaf in 2012 aan te willen scheiden. We zitten nu in 2019 en er is nog steeds strijd. Hopelijk dit jaar het laatste, vooral ook omdat onze dochter dit jaar 18 wordt. Als het aan mijn ex ligt zouden we nog jarenlang blijven vechten.

Daarom wil ik je adviseren om heel goed na te denken. Waar strijd je voor, weet je zeker dat het de strijd waard is? Dit is een vraag die je in mijn ogen elke keer weer moet stellen. Ik heb dat in het begin in mijn eigen ogen te weinig gedaan.

Je geeft bijvoorbeeld aan dat je hoopt dat hij het huis uit moet, zodat jij kunt zoeken naar andere woonruimte. Is het dan werkelijk nodig om hem eruit te zetten? Zijn er misschien andere mogelijkheden? Probeer ook andere oplossingen te bedenken en als je moeite hebt om andere mogelijkheden te bedenken vraag dan mensen om met je mee te denken.

Daarnaast laat je ook weten klaar te zijn met de rotopmerkingen. Dat herken ik helaas ook. Ik zorg daarom dat ik nooit alleen ben als ik hem zal zien. Er is altijd iemand in gehoorsafstand. Vaak helpt dat al genoeg. Bij mij is het soms de buurman, maar ook mijn vader, mijn broer en veelvuldig mijn vriend. Het gevolg is dat het nu meer negeren is, dan dat er nog opmerkingen worden gemaakt.

De eerste stap voor jou is woonruimte vinden en zorgen voor genoeg inkomen zodat je onafhankelijk bent. Ga dat dan eerst regelen.

Succes!

Ik heb (gelukkig) geen ervaring met scheidingen, maar ik wens je veel sterkte, wijsheid en geluk toe Manon

Manon75

Manon75

05-02-2019 om 10:31 Topicstarter

Reactie op paddington

De reden dat ik het voor de rechtbank heb gebracht is omdat hij aan alle kanten vreselijk tegen werkt. Mijn ex mag nu tot 27 februari in dit huis blijven. Ik moet er per 1 mei uit zijn. Hij zegt zelf niet te vertrekken...ik hoop van wel maar hij zoekt niet fanatiek naar woningen en hij heeft geen werk. Word dus lastig. Ik heb nu gereageerd op verschillende woningen en hoop dat ik hier snel weg ben. Ik heb wel werk maar zal eerst wel aanvulling nodig hebben van de bijstand. Ik heb wel al sollicitaties lopen voor huishoudelijke hulp. Is goed te combineren met schoolgaande kinderen. Ik werk nu als verzorgende IG maar dat zijn tijden die lastig zijn met kinderen.

Ik ben ondertussen spullen aan het uitzoeken in huis maar sta echt overal alleen voor. Hij doet niks!!! Ja drinken, om de volgende dag een halve dag te liggen pitten. En hij dreigt continu met een bodemprocedure, dat hij onze dochter afpakt etc. Ze is nu eerst aan mij toegewezen tijdens scheidingspricedure. Daarom wil ik graag alles zo snel mogelijk in orde hebben. Huis, inkomen, werk zodat een rechter dat ook zal zien en mij niet zomaar onze dochter weer afneemt. Wel is er een omgangsregeling.

Dit is gewoon zo,n rottijd!!! Emoties vliegen mij op en af...boos, verdrietig. Ik wil door maar dat lukt niet zolang wij nog bij elkaar zitten.

Manon75

Manon75

05-02-2019 om 10:32 Topicstarter

Reactie op mamaJo

Dank je wel! Ik kom er wel maar heeft tijd nodig.

Paddington

Paddington

05-02-2019 om 15:09

Stapje voor stapje

Heb je een plaats waar jullie naar toe kunnen? Misschien bij een vriendin of bij familie? Dan zijn jullie tenminste het huis uit en heb je een beetje rust.

Natuurlijk gaan je emoties alle kanten op. Het is een emotionele achtbaan en elke keer als je denkt een beetje rust te hebben, gebeurt er weer iets. Daarom is het ook belangrijk dat je probeert om verder te kijken, uit of the box denken. Misschien is het handig om een keer bij maatschappelijk werk te gaan praten, naast dat het mensen zijn die goed kunnen luisteren, waar jij je verhaal dus kwijt kan, hebben ze vaak hele goede praktische tips. Ze weten de weg in de gemeente en zijn niet emotioneel betrokken waardoor ze helder kunnen nadenken.

Manon75

Manon75

05-02-2019 om 19:42 Topicstarter

Aan paddington

Dank je voor je reactie. Ik heb hulp van het wijkteam. Zij helpen mij met aanvraag van bijzondere bijstand etc. Zij kennen net even beter alle wegen die ik moet bewandelen.

Als ik straks gesetteld ben dan wil ik via de huisarts in therapie. Dit is al mijn 2e huwelijk waarin geweld voor komt, val dus duidelijk op de foute man. Zal dit alles met wat hulp een plekje moeten gaan geven. Merk dat ik nu wat doorga op de automatische piloot, zo van “ schop onder de kont en door!”. Soms laat ik de emoties toe maar liever niet omdat ik het gevoel heb dat ik mij dan daarin ga verliezen...ik wil die gevoelens niet hebben of voelen.

Ik zeg altijd maar “ onkruid vergaat niet, dus met mij komt het ook wel goed”, maar ja de tijd he. Wil gewoon rust voor de kids en mijzelf. Niet meer bang hoeven zijn voor kleinerende opmerkingen, een schreeuwende man en daardoor huilende kinderen. Dit weekend ga ik een weekend weg met de kinderen om even uit de situatie te zijn. Nog maar drie weken en dan moet hij uit huis (beslist door de rechtbank) Nog even doorbijten.

Manon75

Manon75

26-02-2019 om 21:13 Topicstarter

Morgen is het zover

Morgen is het zover en moet mijn ex het huis uit. Hij is verdrietig, afwisselend boos. Zegt nergens heen te kunnen. Ik voelde mij gisteren en vandaag best schuldig....is het goed dat ik deze voorlopige voorziening heb aangevraagd? Hoe ga ik later aan onze dochter uitleggen waarom ik haar papa het huis uit heb gezet? Hij heeft nog steeds geen werk. Zijn ouders die steeds appen “ ik word hier zo verdrietig van, straks moet hij op straat slapen”.

Totdat hij mij vandaag weer verrot schold. Ik was weer een tyfus hoer, ik moest maar kanker in mijn kop krijgen! Toen wist ik weer waarom ik het heb gedaan, hij veranderd niet. Onze dochter zat naast hem toen hij dat zei.

Morgen begint mijn nieuwe leven, zonder op mijn tenen te hoeven lopen, zonder bang te zijn dat hij weer met drank thuis komt. Hij is met drank op poeslief maar de volgende dag is het een eikel. Dan kan ik niks goed doen, scheld, tiert hij en als ik wat terug zeg kan ik ook nog een klap krijgen. Wat zal ik een rust vinden. Of niet....want hij accepteerd dit alles niet zomaar.

mirreke

mirreke

27-02-2019 om 00:07

Sterkte Manon

Laat je weten hoe het is verlopen? En laat je niet manipuleren door ouders of ex. Je hebt een verstandige stap gezet. Zo is het goed voor jullie!

Watervrouw

Watervrouw

27-02-2019 om 00:09

Sloten

#.... want hij accepteert dit niet zomaar...

Nou, dan hoop ik dat je morgen ook een afspraak met een slotenmaker hebt staan.

Waarom moet jij er per 1 mei uit? Is het huis per die datum verkocht of komt hij er dan weer in? Best kort 2 maanden, sterkte ermee!

Manon75

Manon75

27-02-2019 om 06:49 Topicstarter

Per 1 mei

Per 1 mei word het huis verkocht. Ik ben druk bezig met het zoeken naar een ander huis. Kan urgentie krijgen bij een woningbouw maar mijn ex moet daar voor tekenen omdat onze dochter meegaat met mij. Alleen hij tekent niet omdat hij vind dat ik hem op straat zet. Dit huis is van mijn schoonouders en wij huren het van hen. Urgentie papieren liggen bij de advocaat nu. Zij gaat vandaag ook het echtscheidingsverzoek indienen. In dat verzoek staat ook dat ik tot 6 maanden nog in dit huis kan blijven. Dus dat zou dan sept worden. Hoop het dan geb ik even wat meer ademruimte. Zal mijn ex wel niet mee accoord gaan maar volgens mijn advocaat mag ik niet zomaar op straat worden gezet. (Recht vd huurder?)

Mijn schoonouders willen dit huis verkopen en van dat geld een appartement kopen voor mijn ex. Tenminste dat is wat hij beweerd.

Manon75

Manon75

27-02-2019 om 06:56 Topicstarter

Politie

Gisteren was mijn ex alleen thuis, had politie aan de deur gehad. Hij heeft niet open gedaan. Geen idee waarom ze hier komen? Is het zo dat bij een voorlopige voorziening de politie langs komt om te controleren of hij weg is? Geen idee wat hij verder op zijn lever heeft.

Ik ga straks weg in ieder geval, hij is vast niet vrolijk. Het word mooi weer, ga lekker ergens een bak koffie drinken. En dan zie ik wel hoe het huis erbij staat als ik terug kom.

Trix

Trix

27-02-2019 om 09:53

Huh?

Wat deed hij in het huis? Hij was toch weg? Of snap ik iets niet goed?

Jacky

Jacky

27-02-2019 om 10:10

herkenbaar

Oei.. wat is dit herkenbaar...
Het houd nooit op.. dat weet ik nu 7 jaar verder..
Heel veel sterkte!

Yanea

Yanea

27-02-2019 om 13:17

Trix

Hij moet er per vandaag uit, dus gisteren was hij er nog.

Trix

Trix

27-02-2019 om 14:18

Ah...

Verkeerd gelezen. Bedankt Yanea.

Manon75

Manon75

27-02-2019 om 19:33 Topicstarter

Weg

Hij is weg! Gelukkig uit zichzelf vertrokken. Geen idee waar hij nu is. Hij appte al...vrijdag kan hij ergens terecht voor eerst twee weken, of hij deze twee nachten nog bij mij mocht?”. Nee dus. Hij weet al een maand dat hij eruit moet en heeft al die tijd geen actie ondernomen. Hij beweerde steeds dat hij de slaapplaatsen had om uit te kiezen nou dan gaat hij dat nu maar doen.

Ik heb vanmiddag ff heel erg hard gejankt, puur van opluchting. Emoties vliegen mij nu ook steeds wat op en af. Van blij naar in tranen.....ik weet dat het nog niet voorbij is. Maar goed de eerste grote stap is gezet. Nu zien dat we allemaal een beetje tot rust kunnen komen. Dochtertje, zoon (uit vorige relatie, dus niet van hem) en ik. Morgen heb ik niks buiten huis gepland, gewoon lekker omrommelen in huis. En vanavond heb ik mijzelf een glas wijn beloofd.

Trix

Trix

27-02-2019 om 22:48

Proost

Op je gezondheid dan maar, Manon. Een fijne rustige dag gewenst voor morgen. Laat je het slot vervangen?

Manon75

Manon75

28-02-2019 om 02:29 Topicstarter

Slot

Slot ga ik vervangen. Heb genoten van mijn wijntje. Ben net wakker geschrokken, loop naar beneden nog half slaperig en bedenk mij net dat hij niet op de bank ligt. (Slapen deden we al 1,5 jaar niet meer samen) wat een rust!!! Normaal als ik snachts beneden kwam dan werd ik de tent uitgescholden.

Weer een reden om een potje te janken. Ik ben vrij!

Doenja

Doenja

28-02-2019 om 04:22

T zijn de nachten

Hoe herkenbaar Manon! Ik kan me de bevrijding ook nog herinneren toen mijn nu ex weg was. En s nachts komt alles boven. Ben nu jaren later ook nog vaak wakker dan omdat de herinneringen weer komen.....Heel veel sterkte.

Yanea

Yanea

28-02-2019 om 06:47

Sterkte manon

Het zal wel even duren voor je tot rust bent gekomen. Maar deze belangrijke stap is nu gezet. Inderdaad sloten veranderen en dan kijken of je weer wat kunt opbouwen met je gezin.

Manon75

Manon75

28-02-2019 om 06:59 Topicstarter

Niet geslapen

Bedankt voor alle reacties. Ik heb bijna niet geslapen. Zat om zes uur alweer in de woonkamer. Kan ook komen doordat ik kiespijn heb. Ik ben benieuwd of hij mij vandaag met rust laat.

Vandaag lekker omrommelen in huis, wat wasjes draaien en wat spulletjes inpakken. Ik heb gereageerd op een huis in een dorp hier 24 km vandaan. Wil weg uit de stad, teveel nare herinneringen. En ik wil verder bij hem vandaan zodat het voor hem moeilijker word om zomaar voor de deur te staan. Nu duimen dat ik het huisje heb.

Voor nu...toch maar de tandarts bellen straks, brrr ben schijtend benauwd voor de pijn. Maar om zo het weekend in te gaan zie ik ook niet zitten.

Yanea

Yanea

28-02-2019 om 07:23

Niet wachten op de klap

Ik snap dat je nog erg gespannend bent. Maar probeer te voorkomen dat je de hele dag gaat zitten wachten of hij misschien nog iets doet. Daarmee geef je hem opnieuw veel macht over jou. En het voorkomt dat je bijtankt en jezelf oplaad. Hij zal vast op enig moment gaan zieken. Zorg dat je dan zo stabiel mogelijk bent, zodat de impact op jou minder groot is. Afleiding zoeken (en natuurlijk naar de tandarts gaan 😯) helpen dan.

Manon75

Manon75

28-02-2019 om 17:41 Topicstarter

Politie erbij gehaald.

Mijn ex appte vanmorgen dat hij langs wilde komen voor kleding en om onze dochter te zien. Hij gaat voor twee weken weg en wou haar dat zelf vertellen. Ik denk dat hij voor 13 dagen achter de tralies miet voor iets wat jij ooit geflikt heeft. Maar goed dat wou hij niet vertellen. Afgesproken om 15.30, ook omdat ik eerst maar tandarts moest. Hij stond er al om 13.30. Ik hem gevraagd of hij terug wou komen op de afgesproken tijd omdat ik zo weg moest. Toen werd hij woest....schelden, tieren etc. Vervolgens krijg ik de stofzuiger naar mijn hoofd en keek hij mij heel eng aan. Ik ben met mijn foon naar de achtertuin gerend, politie gebeld! Hij is gevlucht voordat ze er waren maar ik heb een melding gedaan en ik hoef alleen maar te bellen en ze komen er direct weer aan.

Ik heb hem nu overal op geblokt. Straks twee weken rust....heerlijk! Maar wat ik mij afvroeg, stel hij haalt onze dochter van school zonder dat ik het weet. (Omdat hij bijv net iets eerder is) en hij neemt haar mee, bijv voor meerdere dagen. Mag hij dat doen? Ze is mij toegewezen tijdens de scheidingsprocedure, mag hij haar dan zonder mijn toestemming meenemen?

Filou

Filou

01-03-2019 om 10:28

Praat met school

Nee, hij mag haar dus iet meenemen. Je moet zo snel mogelijk op school gaan praten dat jullie dochter niet met haar papa mee mag, tenzij jij daar uitdrukkelijk toestemming voor gegeven hebt. Leg de situtie goed uit.

Yanea

Yanea

01-03-2019 om 10:53

Toegewezen?

Wat bedoel je met toegewezen? Gaat het om de hoofdverblijfplaats of heb je als enige het gezag? In het eerste geval heeft hij ook gezag en mag hij haar gewoon ophalen. In het tweede geval niet.

Manon75

Manon75

01-03-2019 om 14:05 Topicstarter

Aan mij toegewezen

Dochter is mij toegewezen, hoofdverblijfplaats is bij mij. We hebben wel beiden gezag. Ik heb contact gehad met mijn advocaat en zij geeft aan dat hij haar alleen op de afgesproken tijden mee mag nemen. Hij is akkoord gegaan met het weekend van vrij 17.00 tot zondag 17.00 en elke zondag van 9.00 tot 17.00

V@@s

V@@s

01-03-2019 om 14:21

dus dan mag hij haar op andere tijden niet meenemen

Communiceer hierover met school zodat ze hiervan op de hoogte zijn.

Yanea

Yanea

01-03-2019 om 15:14

Niet?

V@@s, ik geloof daar niets van. Beide ouders hebben gezag en zijn dus gelijk voor de wet als het om hun kind gaat.

Manon75

Manon75

01-03-2019 om 16:26 Topicstarter

Hij mag haar ophalen

Hij mag haar wel ophalen maar dan wel in overleg met mij. Tuurlijk mag hij haar zien maar hij is niet degene die ff beslist of hij haar wel of niet ophaalt wanneer hij dat wil. En dat was gisteren dus wel zo. Hij was hier al om 13.30, ik doe deur open en hij komt binnen met de boodschap “ ik kom kleding halen”. Daarna werd mij meegedeeld dat hij onze dochter van school zou halen. Maar ik moest nog weg en onze afspraak voor dochter en kleding stond om 15.30. Toen heb ik hem meerdere keren gevraagd om op dat tijdstip terug te komen en nu weg te gaan. Toen is het geëscaleerd.

V@@s

V@@s

01-03-2019 om 17:04

nee er ligt nu een uitspraak van de rechter

Daar moeten beide ouders zich aan houden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.