Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Omgangsregeling ingewikkeld


Fransien

Fransien

21-01-2019 om 15:24

misschien

Ik heb geen idee waar je woont, maar is het een optie om een student op kamers te nemen?
Mijn zusje is vrij jong uit huis gegaan voor haar studie en is toen bij een hospita op kamers gegaan, dat ging prima en was voor iedereen een goede oplossing. Voor de hospita (weduwe met krap pensioen) was dit een goede aanvulling op haar inkomen, voor mijn zusje was het prettig dat ze niet het hele huishouden zelf moest doen en dat ze met haar net 17 gewoon een thuis had. Voor mijn ouders was het een hele zorg minder.
Als je man destijds bij jou op kamers kon, is het misschien mogelijk om iemand anders dat ook te kunnen laten doen. Dan heb je die 400 euro per maand in ieder geval te pakken en kun je tegenslagen opvangen.

Doenja

Doenja

21-01-2019 om 16:15

denk in oplossingen

Ik denk dat Fransien een hele goede oplossing aandraagt. Of denk niet alleen aan studenten, maar ook aan bijv. de ruimte enkele dagen per week verhuren aan iemand die voor zijn/haar werk daar moet zijn en heel ergens anders woont. Een bevriende B&B eigenaar van me heeft zo het halve jaar zijn B&B vol zitten met dat soort types. Schrijf bedrijven aan met internationale medewerkers? Ik wilde dat destijds ook, maar mijn ex heeft daar toen een heleboel stampij over gemaakt, want ik zou de woning laten 'uitwonen' en ik zou geld verdienen op 'zijn' huis. Maar ik heb zo het idee dat jouw ex man blij is als de druk van de ketel is, of niet bezig is in iedergeval om het jou onmogelijk te maken. Destijds heb ik overigens wel twee uitwisselings studenten in huis gehad twee winters die voor de sport naar NL kwamen. Ik kreeg van de sportvereniging enkel een tegemoetkoming voor de extra boodschappen, maar dat zorgde wel voor een ruimer budget voor allemaal waardoor noodzakelijke dingen zoals nieuwe schoenen o.i.d. makkelijker waren.
Probeer het, je kunt altijd nog stoppen. Ga niet bij voorbaat denken dat het niet kan ivm de rust van de kinderen, of dat je de ruimte niet zo mooi/luxe vind als je zelf zou willen. Vaak zit je met je hoofd zo vast in een bepaalde levensstandaard dat je niet kunt voorstellen dat anderen jouw 'ruimte' echt geweldig vinden. Laat je wel informeren of je straks niet vast zit aan een huurder en andere juridische haken en ogen. Informeer op voorhand zeker nog niet de bank. Begin, en als het een paar weken goed gaat, dan pas aangeven dat je dit inoverweging neemt om zeker de hypotheeklasten te kunnen voldoen.
Mijn kinderen, die opgestookt door hun vader bijna wilde zeggen dat het nooit leuk kon zijn, hebben het als een enorme verrijking van hun leven gezien. Ze hebben nog steeds contact met de sporters (een jongen en een meisje, ze deelden een kamer van 7 1/2 m2, met een stapelbed en hadden geen relatie, maar wat waren ze blij met deze kans!). En koesteren warme herinneringen aand deze frisse wervelwind in een heel moeilijke periode. We gaan elk seizoen nog een keer kijken bij hun wedtrijden, want ze doen ondertussen op landelijk niveau mee in deze sport (haaksbergen need I say more?).
Moederziel, door alle ellende zie je ondertussen door de bomen het bos niet meer. Maar probeer het echt.....

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-01-2019 om 17:54

Of wat ik laatst las

Verhuren als vergaderlocatie.

Je hebt een oud karakteristiek pand. Daar moet iets uit te halen zijn.

Doenja

Doenja

21-01-2019 om 18:50

Of je verhuurt het hele pand. Zijn er veel expats bij je in de omgeving? Die betalen soms graag veel geld voor een mooi, groot oud pand. En als je het ook nog ingericht verhuurt? Bekijk het eens, laat het berekenen. Soms kun je dan zoveel meer vragen dan je maandlasten nu dat je zelf een appartementje of vakantiewoning kunt huren en dan nog geld overhoudt. Maar dan moet de locatie echt goed zijn.
Ik heb die optie destijds ook serieus bekeken, maar mijn maandlasten waren nagenoeg gelijk aan dat wat ik aan huur zou kunnen vangen. En zo gewild expatterig was mijn locatie niet. Dus schoot ik er niks mee op. Of verhuur je huis twee weekenden per maand via airbnb. Ik zie zoveel volledig ingerichte duidelijke bewoonde huizen in de verhuur op air bnb staan. Kun je niet die weekenden bijv. bij je ouders logeren? Jij gaat gewoon n weekendje weg en je verdient er geld mee. Denk in mogelijkheden....

Ik ook

Ik ook

24-05-2019 om 08:46

Moederziel

Hoe gaat het met je? Verloopt eea ondertussen wat rustiger?

Zoals ik de situatie omtrent de woning begrijp, komt die op financieel vlak nooit meer goed door veranderende wet- en regelgeving. Is het een optie om in gesprek te gaan met de gemeente. Of ze helpen je/jullie nu of ooit in de schuldsanering.

Doenja

Doenja

24-05-2019 om 09:42

gemeente doet niks

Hier heb ik totaal geen hulp van de gemeente gehad, echt grote stad, staat in de top tien van grootste steden van NL. Ook als daardoor een bedrijf wat de speerpunten van de stad nastreefde zou verdwijnen. Ook niet.
Heb geen illusies. Zoek hulp elders, investeerders oid. Daar heb je nog het meeste kans.
Sorry moet t ff kort houden.

Apart

Ik moet eerlijk bekennen dat mijn gemeente mij voortreffelijk heeft geholpen waar nodig was. Mijn ex daarintegen, bij dezelfde gemeente, heeft totaal geen medewerking.

Ik denk dus dat het niet zozeer ligt aan de gemeente, maar meer aan het poppetje waarmee je te maken hebt. Daanaast ook je eigen doorzettingsvermorgen, en goed weten welke wegen je moet bewandelen.

Ik ook

Ik ook

25-05-2019 om 09:00

Gemeente

Aangezien het een monumentaal pand betreft en de spelregels zijn aangepast, zou ik aankloppen daar waar de de regels zijn aangepast. Ik hoop dat de gemeente belang heeft bij het behouden van het pand.

moederziel

moederziel

26-05-2019 om 00:00 Topicstarter

Ik ook

Het gaat goed hoor! Dankjewel voor het vragen.
Ik lees hier soms nog mee, maar niet zo vaak.

De situatie is nauwelijks veranderd. Binnenkort stopt de scheidingsregeling van de vooraftrek van ex-man. Mijn alternatieve plan ligt al klaar. Geen idee wat ex-man gaat doen, dus ik werk mijn eigen noodplan zo goed mogelijk uit.

Er is heel weinig contact. Dat zorgt voor rust.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.