Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

oppassen neefje- ex schoonzus


Kikki39

Kikki39

16-10-2014 om 20:37 Topicstarter

Daarbij

Dat ik het me zo aantrek, ja inderdaad. Mijn broer heeft zoveel verdriet en de kinderen en dat trek ik me zeker aan, wat is daar raar aan?

Roosje

Roosje

16-10-2014 om 20:43

Helemaal niet raar en kinderachtig

Roosje, ik vind je helemaal niet raar of kinderachtig hoor! Ik denk dat het heel logisch is dat je moeite hebt met de situatie. Natuurlijk raakt het je enorm, dat is toch heel begrijpelijk? En net als je broer moet jij ook een modus gaan vinden om om te kunnen gaan met je emoties en met jouw positie. Hopelijk helpt zo'n draadje als dit je hierbij.
Veel sterkte in ieder geval!

Kikki39

Kikki39

16-10-2014 om 20:47 Topicstarter

Dank je wel

Dank je!! Helpt zeker!

amk

amk

16-10-2014 om 20:54

eens met Roosje

dit is voor niemand makkelijk.
Als de exelieden niet heel duidelijk samen aangeven dat zij willen dat de kinderen er geen last van hoeven hebben kan ik me heel goed voorstellen dat je voor je eigen familielid kiest.

Juist dit soort draadjes kan helpen om een eigen positie te bepalen.

Ely

Ely

17-10-2014 om 11:20

Over die schuldvraag

Eigenlijk ben ik niet zo van de regel; waar twee vechten heb twee schuld. Dat is geen wetmatigheid. Soms neemt er één gewoon de verkeerde afslag en kun je de ander hooguit verwijten niet geweten te hebben dat zijn of haar partner onbetrouwbaar was. Alsof je alles maar kunt weten van te voren.
Natuurlijk schort er in elke relatie wel iets en achteraf - als je niet meer in de situatie zelf zit- is dat helemaal makkelijk te benoemen. Maar als je er middenin zit kun je soms gewoon je stinkende best doen om een goede relatie te hebben terwijl de ander zijn eigen plan trekt.

Dat gezegd hebbende, ik ben ook voor oppassen op neefje omdat hij zo min mogelijk de impact van de scheiding hoeft te voelen. En tegelijkertijd verdrietig zijn voor en met je broer, want het lijkt me een hele verdrietige situatie.

Ik ben trouwens stief en hier springen we ook geregeld over onze eigen schaduw heen ten bate van het kind. Verjaardag etc ook samen gevierd, moeder is op onze bruiloft geweest etc. Het geeft lucht om het zo te doen vind ik, hoe moeilijk het soms ook kan zijn.

+ Brunette +

+ Brunette +

21-10-2014 om 21:10

Heb je al met je broer gepraat?

Je kunt toch uitleggen dat het in het belang van zijn kind is, maar misschien staat hij op dit moment niet open voor dit soort opvoedkundig correcte opmerkingen. Gooie het dan over een andere boeg: het is toch fijn voor je broer dat zijn kind een sterkere band met zijn eigen familie heeft dan met die van haar? Lekker puh! Leuk voor haar dat ze makkelijk aan een oppas komt maar minder leuk dat de zus van haar ex kennelijk een betere band met hun kind heeft dan haar bloedeigen familie. Laat hem iets verder kijken dan zijn eigen (begrijpelijke) gevoelens dat ze een soort van straf verdient omdat ze gaat verhuizen.

mijn ouders

Zijn gescheiden en ik heb nooit wat gemerkt van het waarom of dat er 'haat' was onderling. In vakanties gingen wij naar mijn oom en tante, die best een stuk rijden ver weg woonden. Mijn moeder bracht ons, mijn vader haalde ons op. Ook na de scheiding ging dat zo door.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.