Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

oppassen neefje- ex schoonzus

Hallo,

Mijn broer is in september gaan scheiden, heel plotseling. Vrouw had na 25 jaar een ander. Niet verteld meteen, maar is hij achter gekomen.
Nu kan ze in het nieuwe huis en vraagt mij om donderdag op te passen op neefje zodat ze kan klussen. Mijn broer is het hier niet mee eens want hij heeft zoveel verdriet om alles en wat hij haar heeft aangedaan, laat het haar maar zelf oplossen zegt hij. Ze heeft zelf ook 4 zussen. Ik vind het ook erg en ook voor hem en mijn ouders.Dit gaat ze natuurlijk nog vaker doen.
Wat doe ik met zoiets?


Tja

Ik vind het ook nogal raar dat ze bij jou aanklopt. Je bent natuurlijk vrij om te doen wat je wilt. Je broer kan je niks verbieden, maar het kan wel overkomen alsof je haar steunt in dit hele proces dat zij zelf veroorzaakt heft.

Ik zou vriendelijk bedanken.

wel doen

dat oppassen, en vertel je broer dat je er altijd bent en zult zijn voor zijn kind. Dat lijkt me voor je neefje juist erg fijn.
De ex van je broer kan er ook voor kiezen uitsluitend haar eigen familie te vragen voor oppassen, dan zien jullie je neefje veel minder. Is dat dan wat je broer wil? Ik denk het niet.

Je kunt wel duidelijk zijn in wat je wel en niet wilt, ook tegen de ex van je broer bedoel ik. Dat je er niet tussen wilt gaan zitten, en dus niet van 2 kanten verhalen wilt horen. Dat je broer je broer is en je loyaliteit bij hem ligt, maar dat je neefje altijd welkom is, bijvoorbeeld.

Barvaux

Barvaux

13-10-2014 om 16:47

jippox

Als zij alleen haar eigen familie laat oppassen wil dat toch nog niet zeggen dat TS haar neefje minder ziet, nu ziet haar familie het kind minder. Het lijkt me simpel; heeft de broer van TS een probleem dan past TS op en heeft zijn ex een probleem dan lost ze het in haar eigen familie op.

amk

amk

13-10-2014 om 17:07

Waarom

Heeft ze al aan haar ex gevraagd of hij beschikbaar is?

Dat is bij ons de eerste route, daarna ben ik (en mijn ex ook) vrij te vragen wie we willen.
En ja dat kan dus idd zijn dat ik mijn ex-schoonouders vraag op te passen of de ex van het broertje van mijn ex!
Zolang we maar weten dat onze dochter bij een vertrouwd persoon is.

Dus ik zou deze vraag idd aannemen als ik zou kunnen met als reden: dat broer broer is en dat neefje kind van broer is. Ongeacht wie de vraag stelt of je voor hem kunt zorgen.

Je gaat elkaar namelijk nog vaak genoeg tegenkomen in de toekomst. En als je elkaar dat wat gunt en helpt dan is dat smeermiddel om dat makkelijk te maken.

Barvaux

Barvaux

13-10-2014 om 17:10

amk

Maar als mijn broer er problemen mee heeft doe ik het dus niet. Hoezo ga je dit nog zo vaak tegenkomen? Ik heb amper op neefjes en nichtjes gepast, eigenlijk nooit.

Ely

Ely

13-10-2014 om 17:30

Zoals Jippox zegt

Maak je broer duidelijk dat je de band met zijn zoon koestert en er altijd voor hem wilt zijn. Zeker in deze spannende tijden is continuïteit voor je neefje ook belangrijk. Hij moet niet meekrijgen dat tante hem niet wil zien omdat papa en mama uit elkaar zijn. Belang van het kind voorop!

amk

amk

13-10-2014 om 17:56

Barveaux

ik zei niet 'dit' maar elkaar.

Barvaux

Barvaux

13-10-2014 om 19:38

amk

Inderdaad, dat las ik verkeerd, ik dacht dat je het over het oppassen zelf had.

Limi

Limi

13-10-2014 om 20:09

neefje

Ik zou het doen vanwege het neefje. Maar ik zou me verder ook helemaal niet bemoeien of aangedaan voelen door relatieproblemen van mijn broer, dus dat zou voor mij niet echt meespelen.

Misschien probeert ze ook om de contacten een beetje goed te houden vanwege het neefje? Misschien is neefje wel erg op jou gesteld?

Als ze altijd al iemand was die makkelijk oppas zocht, dan wist je dat al. Als dit de eerste keer is, dan gaat het er waarschijnlijk om om een beetje contact te houden.

Kikki39

Kikki39

13-10-2014 om 20:27 Topicstarter

Lastig

Verschillende meningen dus. Laat ik voorop stellen dat als ze op een andere manier uit elkaar waren gegaan, ik wel zou oppassen, ik ga namelijk heel veel om met neefje. Aangezien ze al zoveel jaren in onze familie is en ze dit mijn broer heeft aangedaan vind ik het erg lastig. Hij heeft zoiets van, laat het er lekker zelf uitzoeken, ze heeft hem zoveel aangedaan.
Haar familie heeft ze nooit gevraagd en ons wel.

Dan

Zou ik toch het belang van je neefje voor later gaan. Als je nu zegt: ik pas niet op als de moeder me vraagt, is dat voor je neefje toch ook onbegrijpelijk? Zijn wereld valt al uit elkaar en dan laat zijn tante het ook nog afweten.

Belang van kind

voorop inderdaad. Ik zou wel nog met broer erover praten en hem duidelijk maken dat het is om neefje een plezier te doen en niet ex-schoonzus.

Kikki39

Kikki39

13-10-2014 om 20:34 Topicstarter

Reactie

Nee, hij zal het niet weten. Ik zeg dat ik niet kan en zij zoekt waarschijnlijk een ander.

Kikki39

Kikki39

13-10-2014 om 20:36 Topicstarter

Makkelijk

Broer vindt dat ik het haar dan gemakkelijk maak, terwijl ze zelf de ellende heeft aangericht.
Ik zie neefje trouwens genoeg, als hij bij broer van mij is, , dus dat maakt niet uit

Kikki39

Kikki39

13-10-2014 om 20:38 Topicstarter

Zo zit het

Laat ik het zo zeggen; ik wil best oppassen, ik vind het leuk. Maar wil geen ruzie met broer.
En dit zal zeker nog vaker voorkomen.

Makkelijk

Maar het gaat er toch niet om dat je het haar gemakkelijk maakt, maar je neefje?

Hier begint dus het gedoe al...

En ik snap best dat het voor jou heel lastig is, maar hoop wel dat je broer gauw bijtrekt en ziet dat hij zo niet handig bezig is, ook al heeft zij hem verschrikkelijk gekwetst.

Kikki39

Kikki39

13-10-2014 om 21:28 Topicstarter

Helpen

Snap ik niet helemaal wat je bedoelt. Ik help haar toch, dat zij kan gaan klussen. Zij hoeft verder dan niet meer rond te kijken en ik maak het haar gemakkelijk. Anders zal ze wel andere gaan vragen.

Ik doe het denk ik toch maar.

Jesse_1

Jesse_1

13-10-2014 om 22:21

Los er van zien

Kun je op je neefje passen (dus komt het uit) en doe je het graag? Leg dat dan aan je broer uit; je geniet van het gezelschap en daar is niets mis mee, ook niet als het betekent dat je ex-schoonzus in die tijd "toevallig" kan klussen in haar huis.

Een vechtscheiding is in het belang van niemand. Echt heel zuur voor je broer dat het zo gegaan is, maar de verbittering die er na komt maakt het gewoon ook extra naar voor neefje.

Als Jesse

bedoelde ik het.

amk

amk

13-10-2014 om 22:57

je doet het ook voor je broer

want ZIJN ZOON is bij ZIJN FAMILIE. Dat is een eer! Dat zijn familie blijkbaar betere opvang verzorgt dan haar familie!

je broer is blijkbaar niet in staat om er op dat moment te zijn voor zijn kind. Dat kan, er zijn hordes ouders die gewoon 's avonds of op andere tijden moeten werken en hun kind door iemand anders laten opvangen.
Het is dus ook in zijn belang dat zijn kind bij een leuk opvangadres is. Niet alleen in het belang van zijn ex. Ook het klussen in een nieuw huis is in het belang van zijn zoon, of zou hij willen dat zijn zoon in een bouwval en klusomgeving moet wonen?

Donna

Donna

14-10-2014 om 06:51

Recept voor vechtscheiding

Ik denk toch echt dat je als familie tijdens een scheidingsperiode terughoudendheid moet betrachten. Dat broer graag een anti-ex-vrouw team om zich heen verzamelt, betekent toch niet dat je daar dan in moet gaan zitten? Als je broer zich gekrenkt voelt, moet je hem proberen zo goed mogelijk bij te staan, maar dat betekent niet dat je hem zijn zin geven moet als hij totaal onredelijk is. Verder helemaal eens met amk. Het is in het belang van het neefje als het goed gaat met zijn ouders. Je helpt je broer niet met een lekker puh- houding Nasr de moeder van zijn kind. En als je hem er wel mee zou helpen, zou ik toch voor het belang van mijn neefje kiezen.

eerlijk

En als je het dan niet doet, zeg dat dan eerlijk tegen je ex-schoonzus: "ik doe het niet want ik wil geen ruzie met mijn broer, maar als jullie het samen af kunnen stemmen wil ik wel graag oppassen"
Lijkt me dan duidelijker dan zeggen dat je niet kunt.
Maar nogmaals: ik zou kiezen voor je neefje, niet voor zijn ouders, zeg maar.

tante Sidonia

tante Sidonia

14-10-2014 om 09:42

Juist doen

Want het is voor jouw neefje toch al een moeilijke tijd en je bent een van de weinige vertrouwde oppassen.
Misschien kan jij zelfs die brug slaan om de zaak open te houden, door nu al niet mee te gaan in de wij tegen haar houding van je broer.
Ik zou wel tegen schoonzus zeggen, zo nodig, dat je met haar niet wil praten over de situatie. Dat het jou uitsluitend om neefje gaat.
En houd voor ogen dat ,ook al heeft ze het zelf aangericht, ook zij in een rot periode zit. Niet oordelen, ook jouw broer had een rol in dit huwelijk!

Klaartje

Klaartje

14-10-2014 om 13:45

Wat ik doe

Ik zeg altijd tegen familieleden die dit meemaken dat ik het erg vind wat er gebeurde, maar dat ik daar verder niks mee te maken heb. Ik snap dat het allemaal niet makkelijk is, maar zo heb ik soms nog wel telefonisch contact met mijn ex-schoonzusje. Ze woont verder weg maar als ze in mijn buurt zou wonen, zou ik gewoon bij haar koffie drinken. Mijn broer dacht dat ik niks meer met haar te maken zou willen hebben, maar zij is wel 25 jaar mijn schoonzusje geweest, dus ik kan dat niet zomaar laten gaan. Zo zou ik het ook zien als iemand mij zou vragen op te passen, het is je neefje en fijn om contact mee te houden.

Neefje

Kies voor je neefje. De kans is groot dat hij al weet dat jij gevraagd bent en als hij niet mag komen omdat zijn vader en moeder uit elkaar zijn dan is dat nog tegenslag erbij. Hij heeft het waarschijnlijk al moeilijk genoeg.

Kikki39

Kikki39

15-10-2014 om 15:37 Topicstarter

Klaartje

Maar het ligt ook aan de situatie. Als mijn broer de scheiding had aangekondigd had ik zeker contact met haar gehouden en geholpen. Maar nu is zij er met een ander vandoor gegaan vind ik het toch anders

Juno

Juno

15-10-2014 om 16:47

Kikki39

Voor je neefje maakt het geen verschil of papa of mama met een ander ging. Kies voor het kind.
Mijn tante van vaderskant heeft áltijd contact met mij gehouden, meer dan 40 jaar. Dat voelt als een warm bad. Gun dat je neefje.

Barvaux

Barvaux

15-10-2014 om 16:50

juno

De moeder heeft genoeg familie, ik vind niet dat ik niet voor het neefje kies als ik alleen nog wil oppassen als mijn broer dat wil. Ik zou overigens ook denken dat die familie net zoveel recht heeft om hun neefje te zien dus ik begrijp al die reacties hier niet zo.

amk

amk

15-10-2014 om 16:54

ook

als zij het vraagt doe je het voor je broer Barveaux want hij is op dat moment ook niet beschikbaar voor zijn eigen kind.
Het is in het belang van beide ouders en vooral van het kind.

Dit soort reacties op je ex is echt de beste voedingsbodem voor een jarenlange vechtscheiding en een gefrustreerd kind, want die voelt echt wel dat hij/zij moet kiezen. En niet onbevangen van beide ouders mag houden. Ze zullen elkaar vaak genoeg tegen komen: 1e is waarchijnlijk al de verjaardag van zoonlief. Want daar wil hij wel beide ouders bij hebben. De ouders hebben een conflict maar daar moet een kind geen last van hebben. En ja dan zet je je daar maar even overheen als ouder. Grow Up, zij zijn de volwassenen!

Kikki39

Kikki39

15-10-2014 om 17:13 Topicstarter

Verjaardag

Ik denk dat in de meeste gevallen de verjaardag echt niet meer samen gevierd wordt, hier in ieder geval niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.