Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Lanza

Lanza

03-09-2019 om 15:01

Ouders van jonge kinderen scheiden te snel


Lanza

Lanza

15-09-2019 om 12:16

Als je weinig

verdient krijg je financiële rechtshulp bij een scheiding. Er is er altijd een die de scheiding officieel aanvraagt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

15-09-2019 om 12:23

Zo eenvoudig ligt dat niet

Op het moment van de scheidingsaanvraag ben je nog (in gemeenschap van goederen) getrouwd. Je moet dus beide de kosten van de scheiding dragen. Ik geloof dat je onder voorwaarden dat wel kunt splitsen zodat een van de partners een toevoeging kan aanvragen. Het komt ook wel voor dat later de toevoeging moet worden terugbetaald omdat er ineens geld vrijkomt bijv na uitkopen of verkoop van een woning.

Kiki

Kiki

15-09-2019 om 12:42

#452

Zo zit het niet. Je kunt zowel eenzijdig als samen de scheiding aanvragen. Eenzijdig gebeurd vaak als een van de partners niet wil meewerken. Verder zoals Phryne zegt. Been there, done that.

Arda

Arda

15-09-2019 om 17:14

natuurlijk

Financiële onafhankelijkheid verlaagt voor mij de drempel om te gaan scheiden zeker. Ik ben het nu niet van plan maar praktische zaken spelen voor mij geen overweging om samen te blijven. Als we nu gaan scheiden hebben we de financiën zo geregeld. We verdienen beiden genoeg om alleen verder te gaan. Dat is geen enkele reden om samen te blijven. Natuurlijk is het veel lastiger te gaan scheiden als je weet dat je dan in de bijstand terecht komt terwijl je een baan probeert te zoeken en volkomen afhankelijk bent van sociale huurwoningen (met de bijpassende wachtlijsten). Dat maakt de drempel om te gaan scheiden heel wat hoger.

Maar goed ik zie dat niet perse als iets verkeerds. Sowieso vind ik scheiden niet perse verkeerd. Beter dan dat mensen ongelukkig samen blijven. Ik ben blij dat ik de mogelijkheid heb te kunnen scheiden. Ik hoop uiteraard er geen gebruik van te hoeven maken maar dat is wat anders.

40er

40er

15-09-2019 om 17:33

Lanza

Uit jou verhaal begrijp ik dat je nooit gescheiden bent. Ik ook niet, ruim 25 jaar samen met mijn man. Samen heel wat meegemaakt. Ook dingen die een ander waarschijnlijk anders zou doen. Waardoor je de opmerkingen krijg, ik zou het zo of zo doen. Of ik zou dat nooit hebben gedaan. Maar ze stonden niet in mijn schoenen, dus je weet het nooit.
Jij hebt niet in de schoenen gestaan van iemand die gescheiden is, dus je kunt nooit weten wat je zou doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.