Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Partner veel contact met zijn ex


MamaE schreef op 28-11-2022 om 12:06:

[..]

Ja, dat hij rijdt en meegaat naar dokter of tandarts, dat snap ik. Maar daar hoef je doorgaans niet wekelijks naartoe. Meermaals per dag bellen is echt niet nodig. Kan hij moeder en dochter best duidelijk maken. Er is een omgangsregeling als het goed is en tussendoor kan er vast nog wel een belmoment zijn, maar dat is het dan ook wel. Op een school en opvang kun je ook niet op elk gewenst moment bellen met papa en mama.

Meen je dat nu zo hard dat dat niet nodig is, dat kindje is 3, nog niet eens kleuter!

Al zou ze me 10x willen bellen, niemand die dat tegenhoudt. Het is haar vader, die normaal gesproken elke dag thuis zou komen.

Stel jullie zijn gescheiden en je man houdt je dochter, zou je haar dan zeggen je niet vaker te bellen dan 1 afgesproken moment? Ik word daar echt bewust single van😀

Max88 schreef op 28-11-2022 om 13:41:

[..]

Meen je dat nu zo hard dat dat niet nodig is, dat kindje is 3, nog niet eens kleuter!

Al zou ze me 10x willen bellen, niemand die dat tegenhoudt. Het is haar vader, die normaal gesproken elke dag thuis zou komen.

Stel jullie zijn gescheiden en je man houdt je dochter, zou je haar dan zeggen je niet vaker te bellen dan 1 afgesproken moment? Ik word daar echt bewust single van😀

Meerdere keren per dag bellen is echt overbodig, ongeacht de leeftijd van het kind.
Op de opvang/school kunnen ze ook niet op elk gewenst moment met de ouders bellen. 
Mijn vader was vroeger overdag altijd naar zijn werk, die kon gebeld worden voor hele dringende zaken, niet omdat wij hem wilden spreken om te vertellen over een tekening of zo.

Je hebt een omgangsregeling. Er kan dan tussendoor best af en toe contact zijn, maar dat hoeft echt niet meerdere keren per dag. Zeker niet als de ex zo afhankelijk is.

MamaE schreef op 28-11-2022 om 15:00:

[..]

Meerdere keren per dag bellen is echt overbodig, ongeacht de leeftijd van het kind.
Op de opvang/school kunnen ze ook niet op elk gewenst moment met de ouders bellen.
Mijn vader was vroeger overdag altijd naar zijn werk, die kon gebeld worden voor hele dringende zaken, niet omdat wij hem wilden spreken om te vertellen over een tekening of zo.

Je hebt een omgangsregeling. Er kan dan tussendoor best af en toe contact zijn, maar dat hoeft echt niet meerdere keren per dag. Zeker niet als de ex zo afhankelijk is.

Ik kan me voorstellen dat die behoefte er voor het kind is, daar zou ik zelf niet aan voorbij gaan. Als je kind je elke dag ziet en dan ineens maar af en toe, verandert een behoefte voor kind en vader. Ik zie veel kinderen in mijn omgeving die de andere ouder pijnlijk missen, terwijl een nieuw stiefkind die vader wel dagelijks ziet. 

Max88 schreef op 28-11-2022 om 15:12:

[..]

Ik kan me voorstellen dat die behoefte er voor het kind is, daar zou ik zelf niet aan voorbij gaan. Als je kind je elke dag ziet en dan ineens maar af en toe, verandert een behoefte voor kind en vader. Ik zie veel kinderen in mijn omgeving die de andere ouder pijnlijk missen, terwijl een nieuw stiefkind die vader wel dagelijks ziet.

Je hoeft niet mee te gaan in alles wat een kind wil en al helemaal niet acuut op elk moment. 
Als het kind maar om het weekend bij vader is, kan er tussendoor best contact zijn. Maar dan zou ik liever wekelijks een keer het kind ophalen om te komen eten of zo dan drie keer per dag aan de telefoon hangen. En daar anders een vast moment voor instellen. Doorgaans wordt gemis niet minder van heel vaak bellen, eerder erger. Dat gebel de hele tijd onderbreekt je ook in je dagelijkse bezigheden. Daarbij stelt TS dat de moeder vaak belt met de bewering dat kind het wil, maar dat dat lang niet altijd het geval is. 

Lisette_R schreef op 27-11-2022 om 10:25:

Even een paar vragen:
- jullie kennen elkaar nu een jaar? Wonen jullie samen?
- vind je het leuk mee te gaan als zijn ex erbij is?
- vindt he dochter het leuk om mee te gaan als zijn ex erbij is? Is zijn ex aardig tegen iedereen als zij erbij is?
- heeft je vriend een concrete omgangsregeling met zijn dochter? Hoe ziet die er precies uit?

TO, zou je hier nog op willen reageren?

Ik denk dat jouw antwoorden op deze vragen (ook de laatste) wel een helder licht op de situatie kunnen schijnen.


Verder is het jammer dat je mijn andere post weinig behulpzaam vond. We proberen je allemaal hier te helpen met nieuwe inzichten. Niet mijn bedoeling jou een rotgevoel te geven. Mijn geuite zorg is nl vaak wel aan de hand. 

Lisette_R schreef op 28-11-2022 om 19:01:

[..]


Verder is het jammer dat je mijn andere post weinig behulpzaam vond. We proberen je allemaal hier te helpen met nieuwe inzichten. Niet mijn bedoeling jou een rotgevoel te geven. Mijn geuite zorg is nl vaak wel aan de hand.

Ook ik vond de sneer richting jou geheel onterecht! 

Kersje schreef op 28-11-2022 om 19:09:

[..]

Ook ik vond de sneer richting jou geheel onterecht!

Dank.

Geen punt hoor voor mij dat TO het wel zo opvatte (ik bedoelde het goed, maar soms komt iets anders over), maar misschien kwam het juist hard binnen bij TO omdat ik er een gevoelige snaar bij haar mee raakte?

Biahar!

Biahar!

30-11-2022 om 08:55 Topicstarter

Lisette_R schreef op 28-11-2022 om 19:01:

[..]

TO, zou je hier nog op willen reageren?

Ik denk dat jouw antwoorden op deze vragen (ook de laatste) wel een helder licht op de situatie kunnen schijnen.


Verder is het jammer dat je mijn andere post weinig behulpzaam vond. We proberen je allemaal hier te helpen met nieuwe inzichten. Niet mijn bedoeling jou een rotgevoel te geven. Mijn geuite zorg is nl vaak wel aan de hand.

Lisette_R schreef op 28-11-2022 om 20:25:

[..]

Dank.

Geen punt hoor voor mij dat TO het wel zo opvatte (ik bedoelde het goed, maar soms komt iets anders over), maar misschien kwam het juist hard binnen bij TO omdat ik er een gevoelige snaar bij haar mee raakte?

Nee je raakte geen gevoelige snaar maar ik kan er helemaal niks mee als iemand zegt dat ik mn vriend probeer te veranderen. Dat is niet wat er aan de hand is. 

Biahar!

Biahar!

30-11-2022 om 08:57 Topicstarter

MamaE schreef op 28-11-2022 om 15:00:

[..]

Meerdere keren per dag bellen is echt overbodig, ongeacht de leeftijd van het kind.
Op de opvang/school kunnen ze ook niet op elk gewenst moment met de ouders bellen.
Mijn vader was vroeger overdag altijd naar zijn werk, die kon gebeld worden voor hele dringende zaken, niet omdat wij hem wilden spreken om te vertellen over een tekening of zo.

Je hebt een omgangsregeling. Er kan dan tussendoor best af en toe contact zijn, maar dat hoeft echt niet meerdere keren per dag. Zeker niet als de ex zo afhankelijk is.

Zo zie ik het dus ook. Desnoods een dag extra doordeweeks waarop zn dochter blijft eten o.i.d. Er zijn in mijn ogen meer wegen die naar Rome leiden.

Biahar!

Biahar!

30-11-2022 om 09:02 Topicstarter

Max88 schreef op 27-11-2022 om 12:23:

Biahar!:"Ik denk en hoop eigenlijk dat de ex zich wat ongemakkelijk gaat voelen in die zin van dat ze er een beetje bijhangt. Misschien gaan haar ogen ook open en ziet ze in dat onze relatie serieus is en ik een blijvertje ben."

Dat 1e vind ik puur vervelend klinken ook voor de dochter, want het is wel haar moeder en in zn geheel is dit denk ik waar de angel zit. In jouw onzekerheid over jouw plek.
Naar Lisette sneer je, maar ik denk niet dat dat ver van de waarheid is. Je kunt hem niet veranderen.

Nee dat is niet waar mijn onzekerheid zit. Ik ben onafhankelijk. Ook altijd geweest. Mijn ex en ik gingen uit elkaar toen mijn dochter 3 maanden was. Ik heb altijd mn eigen boontjes gedopt. Ik had en heb mn eigen netwerk. Zij heeft dit allemaal BEWUST niet. En zo blijft zij afhankelijk van hem en zo heb ik er meer mee te maken dan in een "normale" situatie als de ouders uit elkaar zijn. 

Biahar!

Biahar!

30-11-2022 om 09:05 Topicstarter

Lisette_R schreef op 27-11-2022 om 10:25:

Even een paar vragen:
- jullie kennen elkaar nu een jaar? Wonen jullie samen?
- vind je het leuk mee te gaan als zijn ex erbij is?
- vindt he dochter het leuk om mee te gaan als zijn ex erbij is? Is zijn ex aardig tegen iedereen als zij erbij is?
- heeft je vriend een concrete omgangsregeling met zijn dochter? Hoe ziet die er precies uit?

Ruim een jaar. Nee wonen niet samen. Zijn ex is overdreven aardig tegen iedereen, ook tegen mijn dochter. Zelfs tot aan een knuffel aan toe wanneer ze weggaat. Concreet om het weekend en elke zondag. Wanneer het zijn weekend is pikt hij haar op op de vrijdag en maandagavond gaat ze terug naar haar moeder. Als het zijn weekend niet is ziet hij haar wel op de zondag. Ook dan haalt hij haar op. Dit is overigens niet vastgelegd.

Leene

Leene

30-11-2022 om 09:43

Tsja op dit moment zit er voor jou niets anders op om dit óf te accepteren óf hem toch los te laten. Hij wil er niet over praten zeg je, je kunt hem niet veranderen en je zegt dat ook niet te willen. Je wilt handvatten om hier mee om te gaan. Die heb ik niet en de anderen ook niet echt denk ik. Het enige wat ik zie is dat je geliefde  niet los is van zijn ex en hij maakt zich ook zorgen over de instabiliteit van ex in relatie tot opvoeding van hun kind. Dat ís ook heel erg lastig.
Hij moet daar zelf een oplossing voor vinden. Hij zal dat waarschijnlijk gaan doen als hij meer en meer merkt dat zijn leven 'on hold' komt te staan door dat hij nog zo veel met zijn ex bezig is. Denk ik... dus het is aan jou of en hoe lang je dit wilt accepteren

ik denk dat zijn ex hem erg dierbaar is, en hij zal wss voor haar willen blijven zorgen en een oogje in t zeil willen houden ivm zijn dochtertje. En ze is overdreven aardig? Bedoel je dat ze nep aardig doet of is ze gewoon oprecht een lief mens? Ik snap wel dat t je benauwd maar uiteindelijk is hij verder toch niet intiem of zo met haar? En hij wil toch duidelijk met jou zijn? Mss even laten rusten en zien wat er gebeurd... 

Biahar!

Biahar!

01-12-2022 om 09:05 Topicstarter

Titiv schreef op 30-11-2022 om 10:06:

ik denk dat zijn ex hem erg dierbaar is, en hij zal wss voor haar willen blijven zorgen en een oogje in t zeil willen houden ivm zijn dochtertje. En ze is overdreven aardig? Bedoel je dat ze nep aardig doet of is ze gewoon oprecht een lief mens? Ik snap wel dat t je benauwd maar uiteindelijk is hij verder toch niet intiem of zo met haar? En hij wil toch duidelijk met jou zijn? Mss even laten rusten en zien wat er gebeurd...

Zn ex heeft twee gezichten. Toen ik haar leerde kennen bij hem thuis was ze tegen mij superaardig en ik loop even naar de auto om iets te pakken en ze maakt hem uit voor leugenaar en nog meer. Zij is hem niet dierbaar. Ze heeft hem op straat gezet toen ze uit elkaar gingen. Ze heeft zelf gezegd dat het vals was wat ze deed en deed het uit wraak. Ze heeft hem beschuldigd van erge dingen waardoor hij haar liever kwijt dan rijk is. Maar het gaat om zn dochter en daar zoveel mogelijk zicht op te houden.

Biahar! schreef op 01-12-2022 om 09:05:

[..]

Zn ex heeft twee gezichten. Toen ik haar leerde kennen bij hem thuis was ze tegen mij superaardig en ik loop even naar de auto om iets te pakken en ze maakt hem uit voor leugenaar en nog meer. Zij is hem niet dierbaar. Ze heeft hem op straat gezet toen ze uit elkaar gingen. Ze heeft zelf gezegd dat het vals was wat ze deed en deed het uit wraak. Ze heeft hem beschuldigd van erge dingen waardoor hij haar liever kwijt dan rijk is. Maar het gaat om zn dochter en daar zoveel mogelijk zicht op te houden.

Als dit zo is, en dat neem ik dan maar even voor waarheid aan, dan begrijp ik niet wat dan zo het probleem is van die enkele keer dat zij samen iets ondernemen? Ik bedoel, als ik hiervan zo overtuigd zou zijn, had ik hier totaal geen problemen mee gehad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.