Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Partners en hun exxen

hallo,
Ik ben moeder van 2 kids, mijn partner heeft met zijn ex ook 2 kids.
We zijn beide geschieden ten tijde van het bij elkaar komen.
In deze periode heb ik met mijn ex partner een goede verstandhouding opgebouwd. We hebben goed contact maar niet overbodig hij komt binnen op de koffie zegt hallo en als we de verjaardag van 1 van de kids vieren komt hij op de verjaardag en af en toe een leuke foto van wat de kids meemaken naar elkaar.

Mijn partner en zijn ex..zij hebben vanaf dag 1 te veel contact. ( vind ik)
In het begin legde ze nog alles wat haar dwars zat en bezighield bij hem neer.
Na meerder keren aangeven dat ik dit niet oke vond omdat dit zijn rol niet meer was..is hij een tweetal keer het gesprek aan gegaan.

Inmiddels is dat contact dan ook nagenoeg niet meer aanwezig. Op wat regeldingen( die ze prima zelf kan) na.
Echter er is wel nagenoeg dagelijks contact. Soms meerdere keren per dag..
Technisch gezien gaat dit over de kinderen..maar nodig is het niet. Het kan prima tot een overdacht moment wachten of hoeft helemaal niet besproken te worden.

Mijn ex vind het contact echter normaal.
Hij wil normaal blijven doen tegen haar en vind dat er onder vallen..

Ik weet niet wat ik er mee moet..
Moet ik het maar accepteren dat dat de manier is waarop zij het doen? Of mag ik er wat vinden?

ja dat zul je moeten accepteren; zij bepalen zelf hoe ze met elkaar omgaan. Je man heeft er geen moeite mee. Waarom heb je er zoveel problemen mee?

Vanaf dag 1 teveel  contact? Waar begin je zelf aan ? Was er niks leukers op te scharrelen?  Je doet dit jezelf aan, zoek iemand zonder kinderen dan heb je dat probleem niet

Ik vind je vooral heel jaloers klinken. Niet heel fraai. Accepteren of bij ‘m weggaan. Meer smaken zijn er niet, mijns inziens. Of vind jij het wel normaal om een ander je wil op te leggen? 

Mijn ex vind het contact echter normaal.
Hij wil normaal blijven doen tegen haar en vind dat er onder vallen..

Dit stukje snap ik niet. Je ex als in je ex man of je ex als in de huidige vriends ex? Waarom jouw ex hier een mening over heeft snap ik helemaal niet. 

waarom zijn je partner en ex gescheiden als ze het dagelijks zo gezellig hebben met elkaar!
En ja het blijft een kerngezin 
Dat zullen jullie nooit worden!

Ik vind dat je als nieuwe relatie uit het contract tussen exen moet blijven.  Je kan accepteren zoals het is of weg gaan.  Aan dat controlerende gedrag heeft niemand iets. Daarbij vind ik dat als je je partner niet vertrouwd, de relatie sowieso gedoemd is te mislukken.  

LifeEvent! schreef op 13-08-2026 om 18:00:

waarom zijn je partner en ex gescheiden als ze het dagelijks zo gezellig hebben met elkaar!

Omdat je als ouders een prima relatie kunt hebben maar niet als partners bij elkaar past. Dat zijn 2 heel verschillende rollen.

Ysenda schreef op 13-08-2026 om 18:43:

[..]

Omdat je als ouders een prima relatie kunt hebben maar niet als partners bij elkaar past. Dat zijn 2 heel verschillende rollen.

Je bent niet als ouders een relatie aangegaan Maar als geliefden en toen ouders geworden , dus dan moet het zijn “ niet meer bij elkaar past “ wat triest is natuurlijk 

LifeEvent! schreef op 13-08-2026 om 20:31:

[..]

Je bent niet als ouders een relatie aangegaan Maar als geliefden en toen ouders geworden , dus dan moet het zijn “ niet meer bij elkaar past “ wat triest is natuurlijk

Ik vind dat eerder jammer dan triest, triest is het als je dan koste wat kost bij elkaar wil blijven en zowel jouw leven als dat van je kinderen negatief beïnvloed. 

Ik had graag gehad dat mijn ouders eerder waren gescheiden, dan hadden ze misschien nog wel vriendelijk met elkaar om kunnen gaan.

Ysenda schreef op 13-08-2026 om 21:06:

[..]

Ik vind dat eerder jammer dan triest, triest is het als je dan koste wat kost bij elkaar wil blijven en zowel jouw leven als dat van je kinderen negatief beïnvloed.

Ik had graag gehad dat mijn ouders eerder waren gescheiden, dan hadden ze misschien nog wel vriendelijk met elkaar om kunnen gaan.

Of beiden aan de relatie werken is ook een optie

Maar triest idd als er zoveel kapot is gegaan dat ze na hun scheiding zo met elkaar om blijven gaan dat de kinderen er alsnog de gevolgen van ondervinden

Mijn ouders leven apart van elkaar in 1 huis . Scheiden is geen optie gezien de gezondheid en financiële situatie. Ook ik had graag gezien dat ze allebei verantwoordelijkheid zouden nemen in wat ze elkaar en wat hij mij aan heeft gedaan. Als ze zouden gaan scheiden zou ik mijn moeder vaker zien want ik kom al ruim 11 jaar niet meer in dat huis omdat ik door mijn vader verbannen ben . Zijn letterlijke woorden waren “een kind die een vader ten schande maakt moet buiten de poort leven en verdient het te sterven”

Ooit zijn ze als geliefden begonnen , zoveel ging er kapot door egoïsme, onvermogen tot zelfreflectie, communicatie en bedrog. Door dat alles zijn ze ook niet in staat geweest goede ouders te zijn , dat ze hun huwelijk zo hebben verwoest werkt door in de kinderen 

LifeEvent! schreef op 14-08-2026 om 09:32:

[..]

Maar triest idd als er zoveel kapot is gegaan dat ze na hun scheiding zo met elkaar om blijven gaan dat de kinderen er alsnog de gevolgen van ondervinden

Mijn ouders leven apart van elkaar in 1 huis . Scheiden is geen optie gezien de gezondheid en financiële situatie. Ook ik had graag gezien dat ze allebei verantwoordelijkheid zouden nemen in wat ze elkaar en wat hij mij aan heeft aangedaan. Als ze zouden gaan scheiden zou ik mijn moeder vaker zien want ik kom al ruim 11 jaar niet meer in dat huis omdat ik door mijn vader verbannen ben . Zijn letterlijke woorden waren “een kind die een vader ten schande maakt moet buiten de poort leven en verdient het te sterven”

Ooit zijn ze als geliefden begonnen , zoveel ging er kapot door egoïsme, onvermogen tot zelfreflectie, communicatie en bedrog. Door dat alles zijn ze ook niet in staat geweest goede ouders te zijn , dat ze hun huwelijk zo hebben verwoest werkt door in de kinderen

LifeEvent! schreef op 14-08-2026 om 09:32:

[..]

Mijn ouders leven apart van elkaar in 1 huis . Scheiden is geen optie gezien de gezondheid en financiële situatie. Ook ik had graag gezien dat ze allebei verantwoordelijkheid zouden nemen in wat ze elkaar en wat hij mij aan heeft gedaan. Als ze zouden gaan scheiden zou ik mijn moeder vaker zien want ik kom al ruim 11 jaar niet meer in dat huis omdat ik door mijn vader verbannen ben . Zijn letterlijke woorden waren “een kind die een vader ten schande maakt moet buiten de poort leven en verdient het te sterven”

Ben je niet bang dat je man en jij een hoop daarin herhaalt hebben bij jullie eigen gezin. Jij hebt zelf toch ook trauma therapie nodig gehad om jullie relatie te redden na het bedrog van je man etc. Jouw kinderen zullen er mischien straks ook zo over denken. Je zit nog altijd vol boosheid denk je niet dat dat doorwerkt? 

Anoniemvoornu schreef op 14-08-2026 om 11:37:

[..]

Ben je niet bang dat je man en jij een hoop daarin herhaalt hebben bij jullie eigen gezin. Jij hebt zelf toch ook trauma therapie nodig gehad om jullie relatie te redden na het bedrog van je man etc. Jouw kinderen zullen er mischien straks ook zo over denken. Je zit nog altijd vol boosheid denk je niet dat dat doorwerkt?

Ik hoop niet dat het doorwerkt in hun volwassen leven. Daarom hebben zij ook therapie gehad en hebben we daarover gesproken met elkaar (iets wat bij mijn ouders en zijn vader onmogelijk was en is) 

Maar wat wel hoop voor de toekomst geeft is dat toen mijn man opnieuw de trouwbelofte uitsprak tijdens ons ceremonieel huwelijk 2.0 , onze 3 kinderen als verrassing t.o.v. van iedereen een speech gaven waarin ze uitspraken trots te zijn hoe wij onze relatie hersteld hebben en dat we als gezin er sterker door zijn geworden en zien dat onze relatie nu zo goed is❣️ 

Ik ben benieuwd waarin jij leest dat ik vol boosheid zit

LifeEvent! schreef op 14-08-2026 om 13:53:

[..]

Ik hoop niet dat het doorwerkt in hun volwassen leven. Daarom hebben zij ook therapie gehad en hebben we daarover gesproken met elkaar (iets wat bij mijn ouders en zijn vader onmogelijk was en is)

Maar wat wel hoop voor de toekomst geeft is dat toen mijn man opnieuw de trouwbelofte uitsprak tijdens ons ceremonieel huwelijk 2.0 , onze 3 kinderen als verrassing t.o.v. van iedereen een speech gaven waarin ze uitspraken trots te zijn hoe wij onze relatie hersteld hebben en dat we als gezin er sterker door zijn geworden en zien dat onze relatie nu zo goed is❣️

Minares is een hoer etc. Nog steeds na jaren ben je geobsedeerd door haar huwelijk/leven. Nog meer voorbeelden nodig?

LifeEvent! schreef op 14-08-2026 om 13:53:

[..]

Wat een verschrikkelijke uitspraak eigenlijk als je kind zegt door het vreemdgaan van mijn vader is ons gezin sterker geworden.. dat is toch heftig om te horen op je huwelijksdag

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.