Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-09-2026 om 23:30
De kogel is door de kerk, mijn man en ik gaan scheiden. Na jarenlang vele ruzies en onbegrip is er teveel stuk gegaan. We komen er niet meer uit en het voelt niet meer goed. Het is een dominante man en hij heeft woedeaanvallen, waarvan ik weet dat het na al deze gebeurtenissen alleen maar erger gaat worden. Dat kan ik mijn dochter niet aandoen.
Maar dan het ergste stuk: ik voel me verscheurd dat mijn dochter nu al, op de leeftijd van 2 jaar, haar ouders de helft van de tijd moet missen. Ik voel me zó schuldig dat ik haar dat aandoe. Ik kan haar niet goed uitleggen waarom ze mij dan moet missen en die gedachte breekt me.
Ik ben hier opzoek naar positieve ervaringen. Natuurlijk, scheiden is altijd lijden, maar ik hoop heel erg op (iets) positievere verhalen. Al haal ik daar ook maar een klein beetje steun uit
.
11-09-2026 om 16:48
Hey Sila,
Kan me goed voorstellen dat je zoekt naar houvast en tips vanuit positieve voorbeelden. Zonder dat ik jouw situatie ken, is het lastig om iets te schrijven dat goed aansluit. Je komt snel bij de algemene adviezen zoals je hier en op andere manieren al zult hebben gekregen. Scheiding is hoe dan ook verdrietig. Dat onderkennen en accepteren is al een goed begin. In de omgang als ouders en ex partners zijn allerlei smaken, afhankelijk van personen en verleden. Geef het tijd en probeer als doel voor ogen te houden dat je samen goed voor jullie kind wil blijven zorgen.
Bij mij gaat het redelijk goed. Uiteindelijk past het niet echt bij mij. Het voelt als onnatuurlijk dat mijn kinderen vaak ergens anders zijn. Dat went nooit.
Succes