Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex


Hij hoopt ook als het slecht met jou gaat dat je sneller bereid bent zonder je advocaat weer af te spreken. Ik vermoedt dat deze man zelfs idee kan hebben dat je hem wel weer terug neemt en alles weer goed komt. 
Vandaar dat zo belangrijk is dat je volhoudt en doet wat je zegt. Zegt watje doet. En een of twee keer, herhaling is alleen maar aandacht geven. Hij kent jou dus hij denkt, zoals eerder dat je op een bepaald punt wel zal zwichten. En laat die vriend niet al te veel zeggen. Hooguit dat je het goed doet met het kindje en een leuke moeder bent. Het gaat om jullie gezamenlijke punt, jullie kindje. Niet meer om de relatie die er was.

Catwoman schreef op 24-01-2023 om 23:43:

[..]

Ja ik vind het erg lastig om het los te laten omdat er steeds weer iets nieuws komt. Elke keer denk ik dat ik even rust heb maar dan komt er weer een mail van de advocaat en dan weer een mail van mijn ex. Ik kan het ook niet negeren, de mails van mijn advocaat moet ik lezen en er op reageren wat ik er van vind en of ik zijn advies opvolg zodat hij actie kan ondernemen. Op de mails van mijn ex reageer ik niet, behalve dat ik af en toe een update stuur over de kleine. Dit had mijn advocaat mij aangeraden. Dus je blijft ermee bezig zo.

Hoe kan hij ruiken dat ik er beurs van word? Ik zie en spreek hem niet en ik heb ook geen contact met mensen die hij spreekt. De enige die zowel contact met hem als met mij heeft is een gezamenlijke vriend. Eigenlijk is het een vriend van mij maar hij heeft ook vaak met mijn ex afgesproken of met ons samen dus hij kent mijn ex wel goed en hij is ook meerdere keren bij de omgang geweest. Als hij mijn ex spreekt dan vraagt hij ook altijd hoe het met mij gaat en zegt dan van ja het zal wel slecht met haar gaan. Die vriend van mij reageert daar dan niet op.

Omdat hij, die indruk krijg ik van het hele verhaal, precies weet hoe die je knopjes in moet drukken. Hij weet precies hoe hij je van je stuk moet brengen. 

Catwoman

Catwoman

25-01-2023 om 11:42 Topicstarter

Eppos schreef op 25-01-2023 om 09:41:

Hij hoopt ook als het slecht met jou gaat dat je sneller bereid bent zonder je advocaat weer af te spreken. Ik vermoedt dat deze man zelfs idee kan hebben dat je hem wel weer terug neemt en alles weer goed komt.
Vandaar dat zo belangrijk is dat je volhoudt en doet wat je zegt. Zegt watje doet. En een of twee keer, herhaling is alleen maar aandacht geven. Hij kent jou dus hij denkt, zoals eerder dat je op een bepaald punt wel zal zwichten. En laat die vriend niet al te veel zeggen. Hooguit dat je het goed doet met het kindje en een leuke moeder bent. Het gaat om jullie gezamenlijke punt, jullie kindje. Niet meer om de relatie die er was.

Ja ik denk dat je gelijk hebt. Hij heeft ook al een keer tegen die vriend gezegd dat ik depressief ben en dat ik last heb van mijn hormonen en dat het nog wel goed komt zodra dat weg is. Hij wil ook steeds met mij praten om het uit te praten.  

Catwoman

Catwoman

27-01-2023 om 10:06 Topicstarter

Nou weer een mail gekregen van de advocaat van mijn ex. Nu komen ze weer met een nieuw voorstel. Vorige week hadden wij aangegeven dat we de omgang wilden opschorten omdat mijn ex niet akkoord ging met mij erbij en hun hadden van de week gezegd dat ze een kort geding zouden gaan aanspannen. Blijkbaar heeft hij dat niet doorgezet. Hun voorstel is nu dat ik er bij de omgang wel 10 min bij mag gaan zitten en daarna mag ik in een andere ruimte daar gaan zitten. Hij is de hele tijd de grens aan het opzoeken. 

Catwoman schreef op 27-01-2023 om 10:06:

Nou weer een mail gekregen van de advocaat van mijn ex. Nu komen ze weer met een nieuw voorstel. Vorige week hadden wij aangegeven dat we de omgang wilden opschorten omdat mijn ex niet akkoord ging met mij erbij en hun hadden van de week gezegd dat ze een kort geding zouden gaan aanspannen. Blijkbaar heeft hij dat niet doorgezet. Hun voorstel is nu dat ik er bij de omgang wel 10 min bij mag gaan zitten en daarna mag ik in een andere ruimte daar gaan zitten. Hij is de hele tijd de grens aan het opzoeken.

En dus blijf jij bij de gestelde grenzen. 

Succes. 

Catwoman schreef op 27-01-2023 om 10:06:. Hun voorstel is nu dat ik er bij de omgang wel 10 min bij mag gaan zitten en daarna mag ik in een andere ruimte daar gaan zitten. Hij is de hele tijd de grens aan het opzoeken.

Je kunt dit zien als de grens opzoeken of als constructief zoeken naar een oplossing. Bedenk weer even wat jouw voorwaarden zijn: dat het veilig is voor jouw zoontje. Dus zo gek is het voorstel misschien niet. Als jij in een andere ruimte bent, is het dan onveilig of moet je echt in dezelfde ruimte aanwezig zijn? De vraag is dus: zou dit het probleem van veiligheid oplossen?

Ik kan me er enigzins iets bij voorstellen dat het voor hem ongemakkelijk voelt om zijn zoontje te zien en verzorgen als jij er bovenop zit.

kaatjecato schreef op 27-01-2023 om 16:48:

[..]

Je kunt dit zien als de grens opzoeken of als constructief zoeken naar een oplossing. Bedenk weer even wat jouw voorwaarden zijn: dat het veilig is voor jouw zoontje. Dus zo gek is het voorstel misschien niet. Als jij in een andere ruimte bent, is het dan onveilig of moet je echt in dezelfde ruimte aanwezig zijn? De vraag is dus: zou dit het probleem van veiligheid oplossen?

Ik kan me er enigzins iets bij voorstellen dat het voor hem ongemakkelijk voelt om zijn zoontje te zien en verzorgen als jij er bovenop zit.

Dat aanbod om er zelf bij te zijn was eigenlijk niet zo heel doordacht en TO was blij dat hij het afwees volgens mij. Dus ik zou daar niet zo gauw op terugkomen. 

Wat vindt de advocaat ervan? Ik zou denk ik gewoon (willen) zeggen: we hebben dit rondje al gedraaid. Laten we nu maar wachten op de begeleiding. Een beetje afhankelijk van hoe lang het duurt dat dit kan starten. Ik zou voor een maand, anderhalve maand me niet meer van alles op de hals halen. En dit is ook een duidelijke boodschap afgeven: we blijven niet aan het soebatten. Als je nee zegt, kun je niet gewoon weer opnieuw beginnen met peuteren. Dan gaan we naar de volgende fase. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-01-2023 om 17:50

Jullie zijn toch aangemeld voor begeleide omgang? Dan zou ik nu pas op de plaats maken. Eerst dit traject afwachten. Niet elke week de plannen bijstellen omdat je ex met weer nieuwe voorstellen of eisen komt.

Edit: wat Mija ook al zegt dus.

Catwoman

Catwoman

27-01-2023 om 20:03 Topicstarter

Mija schreef op 27-01-2023 om 17:17:

[..]

Dat aanbod om er zelf bij te zijn was eigenlijk niet zo heel doordacht en TO was blij dat hij het afwees volgens mij. Dus ik zou daar niet zo gauw op terugkomen.

Wat vindt de advocaat ervan? Ik zou denk ik gewoon (willen) zeggen: we hebben dit rondje al gedraaid. Laten we nu maar wachten op de begeleiding. Een beetje afhankelijk van hoe lang het duurt dat dit kan starten. Ik zou voor een maand, anderhalve maand me niet meer van alles op de hals halen. En dit is ook een duidelijke boodschap afgeven: we blijven niet aan het soebatten. Als je nee zegt, kun je niet gewoon weer opnieuw beginnen met peuteren. Dan gaan we naar de volgende fase.

Ik heb tegen mijn advocaat gezegd dat ik het gevoel heb dat mijn ex de grenzen aan het opzoeken is. Mijn advocaat vind het (net als ik) heel vreemd dat hij nu met dit voorstel komt. Ik heb gevraagd of ik dit mag weigeren en hij zegt dat ik alle recht heb om zijn voorstel af te wijzen. Mijn ex heeft meerdere kansen gehad om de kleine te zien en hij heeft zelf al mijn voorstellen afgewezen. Ik wil wachten tot we bij de bor terecht kunnen. Dat duurt waarschijnlijk niet lang. Mijn advocaat heeft dat nu terug gestuurd 

Catwoman schreef op 27-01-2023 om 20:03:

[..]

Ik heb tegen mijn advocaat gezegd dat ik het gevoel heb dat mijn ex de grenzen aan het opzoeken is. Mijn advocaat vind het (net als ik) heel vreemd dat hij nu met dit voorstel komt. Ik heb gevraagd of ik dit mag weigeren en hij zegt dat ik alle recht heb om zijn voorstel af te wijzen. Mijn ex heeft meerdere kansen gehad om de kleine te zien en hij heeft zelf al mijn voorstellen afgewezen. Ik wil wachten tot we bij de bor terecht kunnen. Dat duurt waarschijnlijk niet lang. Mijn advocaat heeft dat nu terug gestuurd

Fijn dat je advocaat zo duidelijk is. Daar kun je je indien nodig ook wat achter verschuilen hè: “Het was het advies van mijn advocaat” Alsof het niet zoveel met jou te maken had 😂

MIB

MIB

27-01-2023 om 23:41

uhm je hoeft nu verder toch niks met je ex tot bor is opgestart , dus ik zou zo min mogelijk contact met hem hebben.

Catwoman

Catwoman

28-01-2023 om 20:26 Topicstarter

MIB schreef op 27-01-2023 om 23:41:

uhm je hoeft nu verder toch niks met je ex tot bor is opgestart , dus ik zou zo min mogelijk contact met hem hebben.

Dat klopt inderdaad, maar mijn ex had weer een voorstel gestuurd via zijn advocaat en daar moet ik dan wel op reageren. Wij hebben nu gezegd dat ik wil wachten op de bor. Hopelijk laat hij me nu even met rust totdat dat is opgestart. 

Catwoman

Catwoman

31-01-2023 om 21:35 Topicstarter

Nou ik heb weer een mail van de advocaat van mijn ex. Ze komen weer met een voorstel voor omgang. Mijn ex blijft het proberen. Er staat ook in dat als ik nu niet akkoord ga met dit voorstel hij genoodzaakt is om naar de rechtbank te gaan. Morgen maar weer mijn advocaat bellen hierover 😞

He, wat een vervelende drammer. Heb je intussen iemand die eens in de zoveel tijd de mails van je ex leest, zodat je ze niet zelf meteen onder ogen krijgt? Dat zou je volgens mij veel rust geven. Misschien een familielid of vriendin?
Voor nu zou ik de mail gewoon ter kennisname doorsturen aan je advocaat. Jullie hebben al aangegeven dat jullie willen wachten tot de bor is opgestart, dus ik zou dat gewoon herhalen, of zelfs dat niet. Laat hem lekker een rechtszaak beginnen. De rechter zal dan zeer waarschijnlijk toch ook die bor af willen wachten om aan de hand daarvan te kunnen beoordelen hoe het gaat. Die gaat liever niet af op welles/nietes verhalen van ex-partners. Dus adem in, adem uit, en laat van je afglijden. Sowieso denk ik dat je moet proberen in hoog tempo een dikkere teflonlaag te creëren bij jezelf. Zo’n laag waar alles als dikke druppels vanaf glijdt zonder te blijven plakken. Veel fijner voor jezelf!

Catwoman schreef op 31-01-2023 om 21:35:

Nou ik heb weer een mail van de advocaat van mijn ex. Ze komen weer met een voorstel voor omgang. Mijn ex blijft het proberen. Er staat ook in dat als ik nu niet akkoord ga met dit voorstel hij genoodzaakt is om naar de rechtbank te gaan. Morgen maar weer mijn advocaat bellen hierover 😞

Wacht even, stuurt jouw advocaat de mails door of stuurt zij die direct naar jou? Dat laatste lijkt me sterk maar dat lees ik steeds. Zou heel ongepast zijn maar gebeurt wel eens. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.